ContentbureauContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Red Hat OpenStack Platform 15 verbetert infrastructuurbeveiliging en cloud-native integraties voor de open hybride cloud

Schaalbare cloudinfrastructuuroplossing bouwt voort op de innovaties in Red Hat Enterprise Linux 8

Amsterdam, 19 september 2019 - Red Hat, Inc., leverancier van opensourceoplossingen, kondigt de algemene beschikbaarheid aan van Red Hat OpenStack Platform 15. De nieuwe versie van de schaalbare en flexibele cloud Infrastructure-as-a-Service (IaaS) oplossing is gebaseerd op de ‘Stein’-versie die werd ontwikkeld door de OpenStack-community, en biedt verbeterde prestaties en cloudbeveiliging. Daarnaast is het ecosysteem van ondersteunde hardware uitgebreid waardoor IT-organisaties sneller en veiliger hun veeleisende productie-workloads kunnen ondersteunen. Gezien de rol die Linux speelt als de basis voor hybride cloud kunnen gebruikers van Red Hat Enterprise Linux 8 profiteren van een veiliger, flexibeler en intelligenter Linux-besturingssysteem als basis voor hun private-cloudimplementaties.

Naarmate organisaties verder vorderen in hun digitale transformatietrajecten, worden operationeel efficiënte en flexibele IT-implementaties belangrijker voor succes. Red Hat OpenStack Platform 15 ondersteunt deze ontwikkeling door community-innovaties te combineren met de stabiliteit en ondersteuning die op enterprise-niveau vereist zijn. Organisaties die het Red Hat OpenStack Platform gebruiken kunnen sneller innovatieve toepassingen realiseren waarmee ze concurrentievoordeel behalen en beter kunnen voldoen aan de veranderende eisen van hun klanten.

Red Hat OpenStack Platform 15 biedt:
  • Een krachtig platform voor nieuwe workloads zoals kunstmatige intelligentie (AI) en machine learning (ML), door ondersteuning voor NVIDIA GPU/vGPU's voor bijna realtime besluitvorming.
  • Verbeterde beveiliging zonder dat dit ten koste gaat van de prestaties, door verbeterde crypto-offload voor IPSec VPN's naar NIC's. Daardoor wordt zowel meer schaalbaarheid als bandbreedte voor productie-workloads geleverd.
  • Verbeterde netwerkprestaties via een verbeterde TCP-stack voor moderne netwerktoepassingen, waardoor zowel de uptime van toepassingen als de beveiliging van de workloads worden verbeterd.
  • Uitgebreide keuze voor de gebruiker door meerdere architecturen, met ondersteuning voor IBM POWER9 LE PowerVM-hardware, en meer opties voor een elastische infrastructuur.
  • Hardware Security Module (HSM) backend-ondersteuning voor het genereren en beheren van sleutels. Door middel van ondersteunde, speciale hardware-oplossingen biedt het OpenStack Platform 15 veilige en gecentraliseerde cryptografische berichtenuitwisseling.
Integratie met Red Hat Enterprise Linux 8
Red Hat OpenStack Platform 15 is gebouwd op de fundamenten van Red Hat Enterprise Linux 8. Dit intelligente, flexibele en veilige besturingssysteem is ontworpen om de volledige hybride cloud te kunnen bedienen, en biedt een solide basis om OpenStack-innovaties op te bouwen. Daarnaast zorgt het voor consistentie in de activiteiten van de IT-afdeling. Red Hat Enterprise Linux 8 dient verder niet alleen als basis voor Red Hat OpenStack Platform 15, maar biedt ook ondersteuning voor RHEL 8-guests voor bestaande klanten die gebruikmaken van de Red Hat OpenStack Platform 13 long-life release.

Roadmap voor Red Hat OpenStack Platform
Naarmate OpenStack volwassener wordt, zal het innovatieritme het vermogen en de wens van IT-afdelingen moeten weerspiegelen om nieuwe releases te kunnen gebruiken en implementeren. Om beter tegemoet te komen aan de behoeften van klanten die het Red Hat OpenStack Platform in productie hebben, zullen toekomstige versies van het platform als long-life releases ondersteund worden. Red Hat OpenStack Platform 15 is de laatste short-life release, met ondersteuning voor in totaal één jaar.

Klanten in verschillende sectoren
Honderden klanten vertrouwen op het Red Hat OpenStack Platform om hun hybride en private clouds te voorzien van een verscheidenheid aan implementaties, waaronder Rakuten, Public Health England, Turkcell, Cathay Pacific, IAG, Massachusetts Open Cloud, Paddy Power Betfair, en Tata Communications.

Beschikbaarheid
Red Hat OpenStack Platform 15 is in de komende dagen beschikbaar via de Red Hat Customer Portal voor Red Hat OpenStack Platform-klanten met een actief abonnement.

Quotes
Joe Fernandes, vice president, Products, Cloud Platforms Red Hat:
“De hybride cloud biedt een duidelijke en krachtige visie op de toekomst van enterprise IT, waarbij Linux en private clouds de belangrijkste basiselementen van deze transformatie vormen. Red Hat OpenStack Platform 15 biedt een schaalbare private cloud-infrastructuur die op dit moment klaar is voor gebruik in de hybride cloud en die is gebouwd op 's werelds meest toonaangevende Linux-platform voor organisaties, waarbij innovatie wordt gekoppeld aan een intelligent besturingssysteem om organisaties te helpen het meeste uit een hybride cloud-toekomst te halen.”

Justin Boitano, senior director van Product for Enterprise and Edge, NVIDIA:
“AI- en machine learning-applicaties bieden nieuwe mogelijkheden voor bedrijftransformaties, maar vereisen geavanceerde parallelle computertechnologie om alle mogelijke voordelen te verwezenlijken. We werken samen met Red Hat om NVIDIA's krachtige versnelde verwerkingsplatform voor moderne workloads naar het Red Hat OpenStack Platform te brengen, en voegen onze innovaties en het AI-software partner-ecosysteem toe aan hun schaalbare aanbod.”

Extra informatie
Volg Red Hat
Over Red Hat, Inc.
Red Hat is 's werelds toonaangevende leverancier van opensourcesoftwareoplossingen voor bedrijven. Het gebruikt een communitygedreven benadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybride cloud-, container- en Kubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren, cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. De bekroonde support-, training- en consultingdiensten maken van Red Hat een vertrouwde adviseur van de Fortune 500. Als een strategische partner voor cloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten en opensourcecommunity's, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
anke@lubbersdejong.nl
020 2050428

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; risks related to errors or defects in our offerings and third-party products upon which our offerings depend; risks related to the security of our offerings and other data security vulnerabilities; fluctuations in exchange rates; changes in and a dependence on key personnel; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; the ability to meet financial and operational challenges encountered in our international operations; and ineffective management of, and control over, the Company's growth and international operations, as well as other factors. In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, Red Hat Enterprise Linux and the Red Hat logo are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries. The OpenStack Word Mark is either a registered trademark/service mark or trademark/service mark of the OpenStack Foundation, in the United States and other countries, and is used with the OpenStack Foundation's permission. Red Hat is not affiliated with, endorsed or sponsored by the OpenStack Foundation, or the OpenStack community.