www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (1 jaar en 13 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Microsoft-partner AvePoint breidt uit op Belgische markt met nieuw kantoor en twee account executives

Den Haag, 19 september 2019 - AvePoint, leverancier van backup- en governance-oplossingen voor Office 365 en Sharepoint, breidt zijn activiteiten uit op de Belgische midden- en enterprise-markt. Hiervoor neemt de internationale Microsoft-partner twee nieuwe account executives aan die zich exclusief op deze marktsegmenten gaan richten.

image

Door de sterke groei van het gebruik van Office 365, de populaire cloudproductsuite van Microsoft, neemt de vraag naar de backup- en governance-oplossingen van AvePoint navenant toe. Om de verkoop, installatie en implementatie van zijn productensuite optimaal te ondersteunen is AvePoint in België op zoek naar nieuwe partnerships, en breidt daarnaast ook zijn Belgische salesteam uit.

België en partnerships
De uitbreiding van de Belgische activiteiten van AvePoint is een logisch vervolg van de groei die het bedrijf de laatste tijd heeft doorgemaakt. De afgelopen 18 jaar is AvePoint uitgegroeid tot één van de topleveranciers van backup- en governance-oplossingen voor Office 365, Microsoft Teams en Sharepoint. Gezien de ambitie om verder te groeien en aan de toenemende vraag vanuit België te voldoen, investeert het bedrijf nu in de Belgische markt.

“We zijn al vanuit Nederland actief in België, maar dit willen we intensiveren. We hebben strategisch gekozen voor een kantoor boven Microsoft op Brussel Airport. Dit is het hart van de zakelijke markt in België en we willen deze markt uitbreiden via nieuwe partners en distributeurs,” aldus Hylke van der Velde, country manager van AvePoint Benelux. “Onze producten hebben grote impact op de business van bedrijven. Ook in België zien steeds meer bedrijven dat je gebruiksvriendelijke en effectieve backup- en governance-oplossingen nodig hebt om efficiënt met data in de cloud om te gaan.”

Uitbreiding salesteam
AvePoint heeft zijn salesteam recent uitgebreid met twee nieuwe Belgische collega’s, die deze markt vanuit het nieuwe kantoor in Brussel gaan bedienen.

Bart Robyn (43), voorheen werkzaam bij onder meer Microsoft en Amplexor (Microsoft-partner), is sinds maart 2019 aangesteld Enterprise Account Executive: “Ik wil graag AvePoint op de kaart zetten door meer enterprise prospects aan te trekken. De backup-oplossingen van AvePoint zijn slechts beperkt bekend in België en de andere oplossingen voor Office 365 überhaupt niet. Toch zijn dit zeer interessante producten voor praktisch elk groot bedrijf. Bijna iedere enterprise is immers bezig met data in de cloud en veelal werken ze met Office 365 en Microsoft Teams. Voor governance-oplossingen op deze platformen proberen grote bedrijven, maar al te vaak opnieuw het wiel uit te vinden door zelf iets te bouwen of maatwerk-oplossingen af te nemen. AvePoint biedt hiervoor echter de perfecte oplossing. Aan ons de taak om dit breed in de markt bij Belgische bedrijven onder de aandacht te brengen.”

Florence Corens (29) is aangesteld als Account Manager voor de midmarket in België. Voorheen werkte zij onder meer vijf jaar bij Microsoft. “AvePoint is een jong bedrijf dat heel dynamisch en energiek is. Waarden die ze ook willen overdragen naar de markt en hierbij voel ik me dan ook thuis. We focussen volop op het aanhalen van de relaties met de partners, distribiteurs en natuurlijk Microsoft in België om de samenwerking te versterken en zo de markt nog beter te kunnen benaderen. Deze lokale focus is van grote waarde, omdat de Belgische markt heel anders is dan de rest van de Benelux.”

##

Over AvePoint
AvePoint versnelt het digitale transformatiesucces van organisaties. Meer dan 16.000 bedrijven en 6 miljoen SharePoint- en Office 365-gebruikers wereldwijd vertrouwen op de software en diensten van AvePoint voor hun datamigratie, - beheer en - beveiliging in de cloud, on-premises en in hybride omgevingen. AvePoint was vier keer Microsoft Global Partner of the Year, is een Microsoft Global ISV Partner en is zes keer opgenomen in de Inc. 500|5000 en vijf keer in de Deloitte Technology Fast 500. Het bedrijf is opgericht in 2001, particulier bezit en heeft zijn hoofdkantoor in Jersey City, NJ, in de Verenigde Staten.
Laatste van AvePoint
CSU gebruikt AvePoint Backup & Recovery voor Office 365

AvePoint krijgt $200 miljoen aan investeringen in aandelen

Parkmobile optimaliseert veiligheid met Cloud Backup van AvePoint