www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureau
2500 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

TomTom Telematics lanceert Trailer & Asset Tracking

Transport-, bouw- en landbouwbedrijven kunnen naast de status van hun voertuigen ook aanhangwagens en overige assets monitoren

Amsterdam, 19 september 2019 - TomTom Telematics voegt een nieuwe functie aan hun WEBFLEET fleet management oplossing toe. Trailer en Asset Tracking geeft bedrijven inzage in de positie en het gebruik van hun bedrijfsmiddelen.

Vanuit een enkele interface worden zowel de positie van voertuigen als trailers en assets weergegeven op een kaart. Gebruikers kunnen ervoor kiezen om een melding te ontvangen wanneer een van de assets wordt gebruikt, wanneer deze een aangegeven gebied verlaat of wanneer er een beweging wordt gedetecteerd. Dit zorgt voor een verminderd risico op diefstal en ongepast gebruik. Er kunnen ook notificaties ingesteld worden om de gebruiker te alarmeren over wanneer er onderhoud nodig is, zodat de asset zijn waarde behoudt.

“Onze focus ligt op het verstrekken van inzichten en het simpeler, veiliger en efficiënter maken van het werkproces,” zegt Paul Verheijen, VP Product Management van TomTom Telematics. “Dat is precies wat Asset Tracking doet.”

“De gebruiker kan de locatie van zijn trailer of asset binnen enkele seconden achterhalen, of deze zich nu op het terrein bevindt of niet. Directe rapportages geven meer inzicht in de huidige locatie, de reis, het onderhoud, de input en alle andere details over hoe het middel wordt gebruikt. Op basis van kilometerteller, bedrijfstijd of de tijd sinds het laatste onderhoud kan een onderhoudsmelding worden ingesteld – de meest geschikte methode om te beoordelen of een onderdeel onderhoud nodig heeft.”

“In wezen biedt de oplossing een groot aantal functionaliteiten ter ondersteuning van de gebruiker om de meeste waarde en productiviteit uit ieder bedrijfsmiddel te halen.”

14.8 MB jpg  Asset Tracking Construction
2.4 MB jpg  Asset Tracking

NOOT VOOR DE REDACTIE

TomTom Telematics wordt op 1 oktober 2019 omgedoopt tot Webfleet Solutions.

TomTom Telematics is een van ‘s werelds toonaangevende leveranciers van voertuigtelematica en connected car-diensten. De Software-as-a-Service-oplossing (SaaS) van TomTom Telematics, WEBFLEET, wordt gebruikt door kleine en grote bedrijven om voertuigprestaties te verbeteren, brandstof te besparen, bestuurders te ondersteunen en de wagenparkefficiëntie in haar algemeenheid te verhogen. Daarnaast levert TomTom Telematics diensten aan verzekeringsmaatschappijen, verhuurbedrijven, leasemaatschappijen, auto-importeurs en ondernemingen die zich richten op zowel bedrijven als consumenten.

TomTom Telematics heeft wereldwijd meer dan 50.0000 klanten, biedt diensten aan bestuurders in meer dan zestig landen en voorziet in het krachtigste lokale supportnetwerk dat er is, met de grootste keuze in sectorspecifieke applicaties en integraties van externe partners. Klanten profiteren dagelijks van betrouwbaarheid, integriteit en beschikbaarheid op het hoogste niveau van de ISO/IEC 27001:2013-gecertificeerde diensten, die opnieuw geaudit zijn in november 2018.

Sinds 1 april 2019 is TomTom Telematics onderdeel van de Bridgestone Europe NV/SA (‘Bridgestone’) familie, een dochteronderneming van Bridgestone Corporation, het grootste rubber- en bandenbedrijf in de wereld. Bridgestone is in achtendertig landen in EMEA actief, met een aantal van Europa's meest geavanceerde fabrieken, baanbrekende technologie en toonaangevende R&D-investeringen.

Meer informatie is te vinden op telematics.tomtom.com.

Volg ons op Twitter: @TomTomWebfleet.

Kijk voor meer informatie over Bridgestone in EMEA op www.bridgestone.eu en de Bridgestone newsroom.

TomTom Telematics Persdesk
Naomi van Duin
E-mail: tomtomtelematics@yellow-communications.com
tomtom.com/telematics
   Er zijn geen reacties, login om te reageren
Laatste van Webfleet Solutions
Webfleet Solutions presenteert de toekomst van mobiliteit op MWC20

Webfleet Solutions compenseert uitstoot met duurzaamheidsinitiatief

TomTom Telematics heet nu officieel Webfleet Solutions

Logo Lightspeed

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nlContentbureau