www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Extreme Networks behaalt leiderschapspositie in e-sportmarkt

Groeiende populariteit van e-sport op het basis-, middelbaar, hoger en universitair onderwijs over de hele wereld leidt tot nieuwe eisen aan netwerkinfrastructuur

Utrecht, 19 september 2019 – Van nichebijeenkomsten tot grootschalige evenementen die worden geproduceerd, georganiseerd en gesponsord door grote instanties: er valt te stellen dat e-sport een hoogtepunt heeft bereikt in zijn populariteit. Dit jaar werd tijdens het Fortnite World Cup-toernooi een totale prijzenpot van dertig miljoen verdeeld. Daarnaast bereikte het event een publiek van meer dan twee miljoen mensen. Als gevolg van deze ontwikkelingen ervaart Extreme Networks, Inc. (Nasdaq: EXTR) een sterke groei in het e-sportsegment dat het bedient.
E-sport is een steeds lucratiever wordende markt die zich uitbreidt naar scholen over de hele wereld. Onder andere het basis-, middelbaar, hoger en universitair onderwijs zetten e-sport steeds vaker in om nieuwe leerlingen en studenten voor zich te winnen en om zich te onderscheiden van andere scholen. Volgens een recent wereldwijd e-sportonderzoek van Extreme en eCampus News – een Amerikaans nieuwsmedium voor het hoger onderwijs – overweegt 71 procent van de scholen om een e-sportprogramma toe te voegen aan het curriculum. Deze programma’s zijn echter netwerkintensief en vragen om high-performance gaming pc’s, audiocommunicatie, video-opname voor, en verbinding met broadcast-sites als Twitch en YouTube, en betrouwbare wifi-verbindingen voor shoutcasters, coaches, spelers en toeschouwers. Met een combinatie van Extreme Elements zijn scholen in staat betrouwbare netwerken te bouwen, die het snelgroeiende e-sportfenomeen ondersteunen.

Mogelijkheden
Extreme Networks is de officiële wifi-leverancier van de Amerikaanse National Football League (NFL). Het bedrijf levert wifi- of wifi-analytics-oplossingen aan 25 NFL-teams en verzorgde deze oplossingen bovendien voor de laatste zes Super Bowls. Daarnaast worden de netwerkoplossingen van Extreme gebruikt in professionele sportstadia over de hele wereld en op meer dan 17.000 scholen en universiteiten wereldwijd. Met de oplossingen ondersteunt Extreme digitaal-onderwijsinitiatieven en sportevenementen.
Om ervoor te zorgen dat hun e-sportprogramma’s succesvol zijn, hebben het basis-, middelbaar, hoger en universitair onderwijs een flexibel en veilig netwerk nodig, dat de programma’s op de juiste manier ondersteunt. De volgende punten zijn vereist.

Veerkrachtig, veilig, low-latency netwerk dat een high-performance verbinding garandeert
  • ExtremeMobility™-toegangspunten en ExtremeSwitching™-technologie bieden e-sportteams een maximale voorsprong met vaste en draadloze verbindingen die schaalbare capaciteit leveren – met een zo laag mogelijke latency.
Gestroomlijnd netwerkbeheer en -security
  • Extreme Management Center™-software en ExtremeControl™-technologieën voor beheer van de netwerktoegang helpen locaties ongeautoriseerde apparaten en gebruikers buiten de deur te houden. Dit voorkomt netwerkvertragingen en -storingen, verlies van belangrijke data en distributed denials of services-aanvallen (DDoS).
Diepgaand inzicht in netwerkperformance
  • ExtremeAnalytics™ voorziet netwerkbeheerders van relevante informatie over het netwerk in een overzichtelijk format. Zo kunnen ze realtime beoordelen of het e-sportnetwerkverkeer in balans is en of lokale en op een andere locatie gevestigde computing resources reageren met minimale vertraging.
Extra informatie ###

Over Extreme Networks
Extreme Networks, Inc. ( EXTR) levert een softwaregedreven netwerkoplossing die IT-afdelingen helpt de business zo goed mogelijk te ondersteunen via stabielere verbindingen met klanten, partners en medewerkers. Van wired tot wireless, desktop tot datacenter, on-premise en zelfs in de cloud: wij gaan een stapje verder voor onze klanten in meer dan tachtig landen. Extreme Networks levert 100% eigen techsupport voor zowel grote als kleine organisaties, waaronder grote namen uit verschillende sectoren, zoals business, hospitality, retail, transport en logistiek, onderwijs, gezondheidszorg, manufacturing en de overheid. Extreme werd in 1996 opgericht en het hoofdkantoor staat in San Jose, Californië. Meer informatie is te vinden op www.extremenetworks.com.

Extreme Networks en het Extreme Networks-logo zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en in andere landen. Andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.