www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.LVTPR.nlwww.marcommit.nl
PR: LEWIS

Celonis en Genpact combineren software en consultancy voor optimale transformatieprocessen

Amsterdam, 18 september 2019Celonis en Genpact gaan een strategisch partnerschap aan waarmee ze gezamenlijke klanten kunnen helpen om bedrijfsprocessen real-time in kaart te brengen, te veranderen en te monitoren. Met de samenwerking combineren beide partijen hun kennis en ervaring op het gebied van consultancy en software, om bedrijven te adviseren op het gebied van digitale transformatie.

Genpact, wereldwijde dienstverlener op het gebied van bedrijfstransformaties, zet digitale- en procesexpertise in voor diverse end-to-end diensten, waaronder finance en boekhouding, supply chain, sourcing en inkoop, verzekeringsgaranties en -claims, financiële misdrijven en risicomanagement. De strategische kennis en ervaring van Genpact worden gecombineerd met de gepatenteerde en geavanceerde process mining-technologie van Celonis. Process mining stelt organisaties in staat om hun activiteiten en processen in kaart te brengen en daarmee duidelijkheid te scheppen over hoe, en vooral waar, processen snel en efficiënt aangepast kunnen worden, zodat de organisatie betere, strategische resultaten kan behalen.

“De samenwerking tussen Genpact en Celonis zal een ommekeer teweegbrengen in de manier waarop organisaties digitaal transformeren. Bovendien zorgt het ervoor dat procesverbetering sneller kan worden gerealiseerd”, stelt Alison Close, Research Manager bij het analistenbureau IDC. “Organisaties krijgen real-time inzicht in hun processen zodat ze bedrijfsresultaten kunnen optimaliseren en procesverstoringen kunnen voorspellen voordat ze zich daadwerkelijk voordoen.”

Genpact en Celonis maken gebruik van de deskundigheid van Genpact op het gebied consultancy en het dichten van de kloof tussen business en IT als het gaat om (digitale) transformaties. In combinatie met de Intelligent Business Cloud van Celonis, een tool die processen continu controleert op verbetering en waar nodig acties onderneemt met behulp van machine learning-technologie, is de samenwerking gericht op het versnellen van de digitale transformatie van organisaties. Door het bundelen van krachten willen Genpact en Celonis daarnaast strategische roadmaps ontwikkelen die organisaties begeleiden door het transformatieproces en daarmee optimalere resultaten behalen.

“Organisaties worstelen vaak met de vraag hoe ze een hoger rendement kunnen halen uit de investeringen in digitale transformaties. Om transformatie-initiatieven te laten slagen is het van cruciaal belang om een goed beeld te hebben van het startpunt van de transformatie en te bepalen welke procesverbeteringen het meest impact zullen hebben”, aldus ‘Tiger’ Tyagarjan, President en CEO van Genpact. “Samen leveren we technologieën en strategieën die onze klanten nodig hebben voor diverse doelstellingen, zoals het versnellen van een transformatietraject, het verhogen van inkomsten, het verbeteren van de klantervaring, het verbeteren van de naleving van (lokale) regelgeving, of om operationele kosten te verlagen en verliezen te beperken.”

Beide bedrijven investeren in de ontwikkeling van nieuwe process mining- en digitale transformatie-toepassingen voor hun klanten. Tevens zullen nieuwe tools en middelen ontwikkeld worden die ervoor zorgen dat organisaties hun processen beter begrijpen en ze ook daadwerkelijk beter kunnen monitoren, zelfs met voorspellende mogelijkheden.

“De succesvolle digitale transformatiestrategieën van Genpact helpen klanten om bedrijfsresultaten te verbeteren”, zegt Alex Rinke, mede-oprichter en co-CEO van Celonis. “Het bereik en de proces- en industriekennis van Genpact, in combinatie met de technologie van Celonis zal bedrijven krachtige handvaten bieden om hun activiteiten niet alleen opnieuw in te delen, maar ook betere processen te creëren die een buitengewone klantervaring zullen opleveren.”

Meer informatie over de samenwerking tussen Celonis en Genpact vind je op de websites.

Over Celonis
Celonis is een softwarebedrijf dat de Intelligent Business Cloud aanbiedt, een oplossing gebaseerd op process mining-technologie. Als marktleider in process mining, helpt Celonis bedrijven snel inzicht te krijgen in operationele processtromen voor het optimaliseren van hun bedrijfstransformatie. Bedrijven wereldwijd – waaronder Siemens, GM, 3M, Airbus en Vodafone – vertrouwen al op Celonis’ technologie om hun bedrijfsprocessen te optimaliseren. Dit resulteert in een miljoenenbesparing en tegelijkertijd zorgt het voor een hogere klanttevredenheid.

Op dit moment heeft Celonis kantoren in Nederland, Duitsland, de Verenigde Staten, en het Verenigd Koninkrijk.

Over Genpact
Genpact is een wereldwijde professionele dienstverlener op het gebied van bedrijfstransformaties. Genpact stimuleert digitaal gestuurde innovatie- en intelligentie-operaties voor hun klanten, geleid door hun ervaring met duizenden processen, voornamelijk voor Global Fortune 500-bedrijven. Genpact denkt in design, droomt digitaal en lost problemen op met data en analyse. Door de expertise in end-to-end operaties te combineren met het AI-gebaseerde platform, Genpact Cora, richten zij zich op de details van een bedrijfstransformatie.
In ruim 30 landen verbindt Genpact essentiële punten, geven ze een nieuwe kijk op elk proces en vinden ze de manier van werken bij bedrijven opnieuw uit. Genpact brengt elke stap, van begin tot einde, van een proces in beeld om transformaties te realiseren die tot betere bedrijfsresultaten leiden. Leer Genpact kennen op genpact.com, op LinkedIn, Twitter, Youtube en Facebook.

Safe Harbor
This press release contains certain statements concerning Genpact's future expectations, plans and prospects that constitute forward-looking statements, as defined in the safe harbor provisions of the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. In some cases, you can identify these statements by forward-looking terms such as "expect," "anticipate," "intend," "plan," "believe," "could," "may," "shall," "will," "would" and variations of such words and similar expressions, or the negative of such words or similar expressions. These statements are only predictions based on our current expectations and projections about future events. These risks, uncertainties and other factors include but are not limited to the risks detailed in our reports filed with the U.S. Securities and Exchange Commission, including Genpact's Annual Report on Form 10-K. These filings are available at www.sec.gov. Although Genpact believes that these forward-looking statements are based on reasonable assumptions, you are cautioned not to put undue reliance on these forward-looking statements, which reflect management's current analysis of future events and should not be relied upon as representing management's expectations or beliefs as of any date subsequent to the time they are made. Genpact undertakes no obligation to update any forward-looking statements that may be made from time to time by or on behalf of Genpact.

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Linda van Helden of Tessa Meusen van LEWIS:
E-mail: CelonisNL@teamlewis.com
Laatste van Celonis
Celonis stelt Arsenio Otero aan als Chief Operating Officer

Celonis lanceert nieuwe, AI-gebaseerde operationele toepassingen

Miguel Milano aangesteld als Chief Revenue Officer bij Celonis, treedt toe als mede-eigenaar
Snowflake onthult de Data Cloud, zodat organisaties kunnen verbinden, samenwerken en waarde kunnen toevoegen met data

Snowflake kondigt nieuwe fase van samenwerking met Salesforce aan om zakelijke transformaties van klanten met data te versterken

Staples introduceert 'Plan C' en helpt organisaties bij de veilige terugkeer naar de werkplek en met aanpassingen aan ´het nieuwe normaal´

Panasonic produceert prototype beademingsapparatuur voor COVID-19 patiënten

Bynder neemt video-creatie en distributie platform We Adapt over

Poly introduceert Room Solutions voor Microsoft Teams Rooms voor slimme, eenvoudige en consistente samenwerking

Nutanix autoriseert Arrow Electronics als officieel opleider

Netwerkbeheerders spelen sleutelrol in creatie omzet uit nieuwe diensten voor edge-computing

Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s

Pega introduceert Pega Process Fabric - het 'platform voor platforms' dat taken tussen enterprise systemen stroomlijnt

Dataiku en Snowflake sluiten partnership voor cloud enterprise AI-oplossingen

Capgemini en Audi starten nieuwe joint venture XL2

Lineas stapt over op endpoint-bescherming van SentinelOne

VMware introduceert elastische infrastructuur voor AI/ML-applicaties met VMware vSphere 7

Dedrone en BlackBerry werken samen tegen ongeautoriseerde droneactiviteiten

Trendship wil lef en ondernemerschap tonen

Thierry Delaporte nieuwe CEO & Managing Director Wipro

Dell Technologies versnelt inzet van AI in public en private clouds

LANCOM LW-600: nieuw Wi-Fi 6 access point met rookmelder-design

Nieuws! Serie interviews met de beste ‘Digital Transformers’ in de markt

Plus500 gaat partnerschap aan met BSC Young Boys, kampioen van de Zwitserse Super League

Hybride voordeel met de nieuwe Razer Ornata V2

Matrix42 helpt zorgpersoneel op COVID-19-afdelingen door licenties te schenken voor video call devices
Onderzoek onder CXO’s: legacy en gebrekkige vaardigheden belemmeren digitale transformatie en modernisering IT

Cloudian introduceert HyperIQ voor intelligente, uniforme monitoring van on-premise en hybride Cloud storage-infrastructuur

Bijkomen van de digitale schok: IT bereidt zich voor op de New Work Order

Solvinity lanceert Lango Workspace

Zyxel bereidt mkb voor op post-pandemische nieuwe normaal met nieuwe reeks firewalls

EASYPARK breidt dienstverlening uit met Europese parkeerpas

BTG en Dutch IT Channel starten strategische samenwerking

Cegeka groeit in 2019 naar omzet van 561 miljoen euro

Platinum Salesforce Partner Nextview ontvangt investering en breidt uit naar Duitsland

Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis

Pink Elephant hoofdpartner EMEA van FireScope IT-monitoring

Wereldmilieudag: UPS verdubbelt CO2-compensaties voor de hele maand juni

NL-Alert controlebericht 8 juni ook op NS-reisinformatieschermen te zien

Kinly kondigt overname AVMI aan

ZIVVER is eerste leverancier die voldoet aan norm voor veilige zorgcommunicatie: NTA 7516
Celonis contact

Logo Celonis

www.celonis.com
Celonis sociaal

Celonis tweets

Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo XXImo Mobility
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Cegeka