Contentbureauwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (2 jaar en 9 dagen geleden)
PR: ItsaRep

Documentaire Data Science Pioneers gaat in première in Jaarbeurs Utrecht

22 data scientists uit 20 landen bespreken grenzen van AI in film van Dataiku

Vandaag gaat de documentaire ‘Data Science Pioneers - Conquering the Next Frontier’ in première in de Jaarbeurs Utrecht. In de film, geïnitieerd door Dataiku, komen 22 Amerikaanse en Europese data scientists van onder meer de BCC, Booking.com, Daimler en Nokia Bell Labs aan het woord over de steeds belangrijker wordende rol van de data scientists als leiders van de AI-revolutie. Nederlandse data scientists die meewerkten aan documentaire zijn onder meer Kia Eisinga van Tomtom en freelance data scientist Longhow Lam.

Data Science Pioneers schetst in een uur de opkomst van de data scientist en de ontwikkeling van de functie naar een van de meest sexy banen van deze eeuw. Ook wordt in gesprek met data scientists besproken wat dit in positieve en negatieve zin doet met de verwachtingen van organisaties die grote ambities hebben met AI. In de documentaire plaatsen echte data scientists hun rol in een realistische context en bespreken zij issues en uitdagingen waar zij in de toekomst verwachten mee te maken te krijgen.

Misverstanden tussen data scientists en collega’s
Dataiku ziet in de praktijk dat er vaak misverstanden zijn tussen data scientists (de mensen die zich dagelijks bezighouden met data) en hun collega’s uit andere delen van de organisatie. Beide hebben doorgaans een ander idee over wat data science (en uiteindelijk AI) zou moeten omvatten en hoe dit eruit moet zien. De documentaire moet er onder meer aan bijdragen om deze misverstanden de wereld uit te helpen en te komen tot een betere samenwerking.

“We hebben deze filmgecreëerd om niet alleen data scientists te inspireren, die hopelijk hun dagelijkse successen en uitdagingen erin terugzien, maar ook voor degenen die de wereld van de data scientists niet kennen of niet weten van het bestaan ervan”, vertelt Florian Douetteau, CEO van Dataiku. “Een data scientist is niet een één type persoon met een bepaalde opleiding die in een ivoren toren aan oplossingen voor specifieke problemen werkt. Bij Dataiku geloven we dat meer transparantie en begrip van wie data scientists zijn, wat ze doen en welke rol ze nu en in de toekomst spelen, zal helpen om een positiever en productiever pad te creëren voor de AI-revolutie.”

“Het is bijzonder om een documentaire als dit voor en door data scientists te hebben, maar het is ook waardevol voor iedereen die ervan wil leren en onderdeel wil uitmaken van het volgende hoofdstuk van data en AI”, zegt Luca Maria Aiello, Senior Research Scientist bij Nokia Bell Labs. “Tijdens het bekijken van Data Science Pioneers realiseerde ik me dat het mensen wereldwijd zal helpen elkaar beter te begrijpen en daarmee meer ethische, duurzame en menselijke AI-oplossingen te creëren.”

Data Science Pioneers bekijken
Dataiku organiseert premièresin verschillende landen. Naast de vertoning op de Big Data Expo in Utrecht vandaag, is de film de komende maanden te zien in New York, Londen, Sydney en Parijs. Verder wordt het in Nederland vertoond tijdens deze events waarvoor iedereen zich kan inschrijven:

Woensdag 2 oktober bij Epicenter
Donderdag 10 oktober bij TomTom
Woensdag 23 oktober bij Growth Tribe
Woensdag 27 november bij de EGG conferentie

Ook is het mogelijk om een exclusieve vertoning van de film aan te vragen. Voor meer informatie: https://www.datascience.movie/.

Kia Eisinga, Senior data scientist bij TomTom

Longhow Lam, freelance data scientist

Dataiku is een open en centraal dataplatform dat organisaties helpt bij het toepassen van data science, machine learning en AI. Met Dataiku worden bedrijven ondersteund in hun ‘data journey’ van datapreparatie tot grootschalige analytics en enterprise AI. Door het bieden van een gemeenschappelijk platform voor data-experts en -verkenners, een database met best practices, shortcuts naar machine learning en de toepassing en -het beheer van AI in een centrale omgeving, is Dataiku de katalysator van elk datagedreven bedrijf.
Laatste van Dataiku
Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Total Economic Impact-onderzoek: Dataiku levert bedrijven een return-on-investment van 423 procent

Dataiku en Rabobank versterken samenwerking voor meer AI-innovatie in bankensector
De UvA/HvA heeft Bergler Flex Solutions (wederom) de recente Europese aanbesteding Inhuur Tijdelijk ICT Personeel gegund

KnowBe4 presenteert winnaars 2021 EMEA Partner Programme Awards

Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone
Verstreken tijd: 2 jaar en 9 dagen
Dataiku contact

Logo Dataiku

Dataiku sociaal

Dataiku tweets

Logo NewChannel
Logo Maunt
Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf
Logo Transitieprofs
Logo Barracuda Networks