www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlContentbureau
Datum: (1 jaar en 162 dagen geleden)
PR: ItsaRep

Documentaire Data Science Pioneers gaat in première in Jaarbeurs Utrecht

22 data scientists uit 20 landen bespreken grenzen van AI in film van Dataiku

Vandaag gaat de documentaire ‘Data Science Pioneers - Conquering the Next Frontier’ in première in de Jaarbeurs Utrecht. In de film, geïnitieerd door Dataiku, komen 22 Amerikaanse en Europese data scientists van onder meer de BCC, Booking.com, Daimler en Nokia Bell Labs aan het woord over de steeds belangrijker wordende rol van de data scientists als leiders van de AI-revolutie. Nederlandse data scientists die meewerkten aan documentaire zijn onder meer Kia Eisinga van Tomtom en freelance data scientist Longhow Lam.

Data Science Pioneers schetst in een uur de opkomst van de data scientist en de ontwikkeling van de functie naar een van de meest sexy banen van deze eeuw. Ook wordt in gesprek met data scientists besproken wat dit in positieve en negatieve zin doet met de verwachtingen van organisaties die grote ambities hebben met AI. In de documentaire plaatsen echte data scientists hun rol in een realistische context en bespreken zij issues en uitdagingen waar zij in de toekomst verwachten mee te maken te krijgen.

Misverstanden tussen data scientists en collega’s
Dataiku ziet in de praktijk dat er vaak misverstanden zijn tussen data scientists (de mensen die zich dagelijks bezighouden met data) en hun collega’s uit andere delen van de organisatie. Beide hebben doorgaans een ander idee over wat data science (en uiteindelijk AI) zou moeten omvatten en hoe dit eruit moet zien. De documentaire moet er onder meer aan bijdragen om deze misverstanden de wereld uit te helpen en te komen tot een betere samenwerking.

“We hebben deze filmgecreëerd om niet alleen data scientists te inspireren, die hopelijk hun dagelijkse successen en uitdagingen erin terugzien, maar ook voor degenen die de wereld van de data scientists niet kennen of niet weten van het bestaan ervan”, vertelt Florian Douetteau, CEO van Dataiku. “Een data scientist is niet een één type persoon met een bepaalde opleiding die in een ivoren toren aan oplossingen voor specifieke problemen werkt. Bij Dataiku geloven we dat meer transparantie en begrip van wie data scientists zijn, wat ze doen en welke rol ze nu en in de toekomst spelen, zal helpen om een positiever en productiever pad te creëren voor de AI-revolutie.”

“Het is bijzonder om een documentaire als dit voor en door data scientists te hebben, maar het is ook waardevol voor iedereen die ervan wil leren en onderdeel wil uitmaken van het volgende hoofdstuk van data en AI”, zegt Luca Maria Aiello, Senior Research Scientist bij Nokia Bell Labs. “Tijdens het bekijken van Data Science Pioneers realiseerde ik me dat het mensen wereldwijd zal helpen elkaar beter te begrijpen en daarmee meer ethische, duurzame en menselijke AI-oplossingen te creëren.”

Data Science Pioneers bekijken
Dataiku organiseert premièresin verschillende landen. Naast de vertoning op de Big Data Expo in Utrecht vandaag, is de film de komende maanden te zien in New York, Londen, Sydney en Parijs. Verder wordt het in Nederland vertoond tijdens deze events waarvoor iedereen zich kan inschrijven:

Woensdag 2 oktober bij Epicenter
Donderdag 10 oktober bij TomTom
Woensdag 23 oktober bij Growth Tribe
Woensdag 27 november bij de EGG conferentie

Ook is het mogelijk om een exclusieve vertoning van de film aan te vragen. Voor meer informatie: https://www.datascience.movie/.

Kia Eisinga, Senior data scientist bij TomTom

Longhow Lam, freelance data scientist

Dataiku is een open en centraal dataplatform dat organisaties helpt bij het toepassen van data science, machine learning en AI. Met Dataiku worden bedrijven ondersteund in hun ‘data journey’ van datapreparatie tot grootschalige analytics en enterprise AI. Door het bieden van een gemeenschappelijk platform voor data-experts en -verkenners, een database met best practices, shortcuts naar machine learning en de toepassing en -het beheer van AI in een centrale omgeving, is Dataiku de katalysator van elk datagedreven bedrijf.
Laatste van Dataiku
De zes belangrijkste trends op het gebied van AI, ML en MLOps

Dataiku verdubbelt het Benelux-team

Dataiku haalt 100 miljoen USD op voor uitbreiding leiderschapspositie in enterprise AI
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Dutch IT-channel Awards Virtuele show 25 maart 2021

Northwave en q.beyond gaan strategische samenwerking aan in Duitsland

Siemens, IBM en Red Hat lanceren hybrid cloud-initiatief om sneller waarde te halen uit industriële IoT-data

Het belang van OTP en 2FA (ook voor thuiswerkers)

Pega komt met verbeteringen voor low-code ontwikkeling van mobiele apps

BOYS WITH BRAINS BREIDT UIT IN BENELUX

Deze bedrijven maken succesvol gebruik van digitaal machtigen

Shoppen en inloggen zonder wachtwoord? Met iDIN kan het.

KONE versterkt zijn partnerschap met Orange Business Services en migreert zijn contact center infrastructuur naar de cloud

BlackBerry 2021 Threat Report onthult massale COVID-19-uitbuiting

Veeam brengt V11 uit, met meer dan 200 verbeteringen, dat ransomware en dataverlies elimineert en tegelijkertijd één platform biedt voor moderne databescherming

Post-corona: Studenten willen mix van online en live colleges, docenten moeten werken aan hun digitale skills

Gemeente Amsterdam verlengt elektronische facturatie overeenkomst met TIE Kinetix
Verstreken tijd: 1 jaar en 162 dagen
Dataiku contact

Logo Dataiku

Dataiku sociaal

Dataiku tweets

Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo Cloud ÉÉN