www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.LVTPR.nlwww.marcommit.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!

Rittal B.V. onder leiding van Rogier van Lieshout: Verbinder van technologieën, mensen en markten

Met de benoeming van Rogier van Lieshout (51 jaar) als Algemeen Directeur van Rittal B.V. per oktober 2019, haalt de Duitse systeemaanbieder een vaardig teamleider met een heldere toekomstvisie aan boord. Van Lieshout wil Rittal zodanig leiden dat de Nederlandse industrie- en IT-sector optimaal wordt ondersteund, en volgens hem is er geen betere manier om dat te doen dan door technologieën, mensen en markten op nieuwe manieren met elkaar te verbinden.

Heldere koers
De in Brabant geboren, getogen en woonachtige Van Lieshout volgt Geert Laseur op, die Rittal in de afgelopen jaren succesvol door economisch onrustige tijden loodste en diverse nieuwe productontwikkelingen lanceerde. Van Lieshout zegt op het werk van zijn voorganger te willen voortbouwen en waar nodig verbeteringen te willen doorvoeren: “Ik wil dat de richtlijnen voor klantbenadering glashelder zijn, zodat iedereen weet waar hij aan toe is.”

Achtergrond en visie
In 2007 betrad Van Lieshout bij Hagemeyer de wereld van het internationale verkoopmanagement. Na aansluitende leidinggevende managementfuncties bij de Biesheuvel Groep en groothandel Solar geeft hij nu mede richting aan de toekomstige bedrijfsstrategie van Rittal. Van Lieshout: “Ik ben geen directeur die pretendeert van alles verstand te hebben. Ik luister naar de experts binnen deze onderneming. Iedereen met verstand van zaken weet hoe cruciaal een goede samenwerking tussen mensen, afdelingen en organisaties is. Ik ben ervan overtuigd dat het in de convergerende markten waarin wij actief zijn belangrijk is om mogelijkheden van nieuwe samenwerkingen te onderzoeken. Rittal staat voor kwaliteit, samenwerken, flexibiliteit, investeringszekerheid, zowel in de industrie- als in de IT-markten.
En onze IT-producten vinden ook in de industrie steeds meer waardevolle toepassingen. Rittal is daarin uniek, want we beschikken over de nodige systeemoplossingen en kennis voor beide markten en kunnen deze succesvol integreren.”

Van Lieshout: “Door bijvoorbeeld Rittal hardware met Eplan software te combineren creëren we nieuwe functionele turn-key oplossingen die onze klanten verder ontzorgen. En door een wereldwijde strategische samenwerking met Atos en Siemens aan te gaan geven we richting aan de verdere ontwikkeling van het Internet of Things (IoT). Dit alles doen we dus samen. Door mensen, technologieën en markten te verbinden helpen we onze klanten om duurzaam te floreren. Dankzij mijn werkzaamheden bij Solar ken ik de markten, producten en diensten van Rittal goed, en in de komende tijd hoop ik ook alle medewerkers, klanten en partners van Rittal goed te leren kennen. Samen gaan we kennis uitwisselen, vooruitkijken en onderzoeken hoe wij onze klanten kunnen helpen om nog sneller, beter en professioneler te ondernemen.”

Rittal
Rittal uit Herborn in Hessen, Duitsland, is wereldwijd een toonaangevende systeemaanbieder voor behuizings- en kasttechniek, stroomverdelingssystemen, systeemklimatisering, IT-Infrastructuur en software & service. Systemen van Rittal worden toegepast in vrijwel alle takken van de industrie – in de automobielindustrie, in de energieopwekking, in de machine- en installatiebouw en in de ICT-branche. Met in totaal 10.000 medewerkers en 58 dochtermaatschappijen is Rittal over de hele wereld aanwezig.

Het brede productenprogramma omvat bovendien infrastructuursystemen voor modulaire en energie-efficiënte computerruimten met innovatieve veiligheidsconcepten voor de fysieke beveiliging van data en systemen. De toonaangevende softwareleveranciers EPLAN en Cideon vullen de systemen van Rittal aan met engineeringsoplossingen die zich uitstrekken over meerdere disciplines, alles ondersteund door Rittal Automation Systems met automatiseringssystemen voor de schakelinstallatiebouw.

Het in 1961 opgerichte Rittal is de grootste onderneming binnen de door de eigenaar geleide Friedhelm Loh Group. De Friedhelm Loh Group is met 18 productielocaties en 78 dochtermaatschappijen over de hele wereld succesvol. De ondernemingsgroep heeft ruim 11.500 medewerkers en behaalde in 2015 een omzet van 2,2 miljard euro. Voor de achtste keer op rij werd het familiebedrijf in 2016 uitgeroepen tot Topwerkgever in Duitsland. In een in heel Duitsland uitgevoerde studie constateerden het tijdschrift Focus Money en de Stiftung Deutschland Test dat de Friedhelm Loh Group in 2016 behoort tot ondernemingen met de beste opleidingen.  Meer informatie vindt u op www.rittal.nl, www.nextlevel4industry.nl, expert.rittal.nl en www.friedhelm-loh-group.com.

Beeldmateriaal:
Portretfoto Rogier van Lieshout.  Afdruk toegestaan, vermeld s.v.p. als bron Rittal B.V.
Wij ontvangen graag een bewijsnummer.

Voor nadere informatie:
Rittal B.V., Postbus 246, 6900 AE  Zevenaar, Tel. (0316) 59 16 60
E-mail: sales@rittal.nl, sites: www.expert.rittal.nl en www.rittal.nl
Tags bij dit bericht