www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau
2482 volgers blijven op de hoogte!
PR: Counter Content

Utrechtse ValueBlue opent kantoor in New York

Het Utrechtse techbedrijf ValueBlue dat in 2011 is opgericht, opent een nieuw kantoor in New York. Valueblue, ontwikkelaar van BlueDolphin - het SaaS-samenwerkingsplatform dat digitale landschappen en de bedrijfsprocessen van organisaties in kaart brengt - is al sinds dit jaar actief in de Verenigde Staten. De opening van dit kantoor tezamen met deelname aan een accelerator programma helpt ValueBlue bij het sneller toegang krijgen tot de Amerikaans markt.

ValueBlue is tegelijkertijd met de opening van het nieuwe kantoor een samenwerking aangegaan met ERA (Entrepreneurs Roundtable Accelerator). ERA is een investerings- en accelerator programma dat bedrijven helpt bij een snellere marktintroductie. ERA heeft sinds 2011 al in 194 startups geïnvesteerd. Deze bedrijven hebben meer dan $ 450 miljoen opgehaald en zijn vanaf juni 2019 meer dan $ 3 miljard waard.

ERA werkt vooral met Amerikaanse startups. Eenmaal per jaar focussen zij zich echter op scale-ups uit Europa, en dit jaar is ValueBlue gekozen om deel te nemen aan het accelerator programma. Catalina Daniels is venture partner bij ERA: “ERA is de toonaangevende Tech Accelerator in New York, die de VS market entry van succesvolle internationale startups helpt versnellen. Om geselecteerd te worden moeten bedrijven aantonen dat ze een wereldspeler in hun vakgebied kunnen worden en dat ze in de VS succesvol kunnen zijn. ValueBlue is de eerste Nederlandse startup die meedoet en wij geloven dat ze dit potentieel hebben. Wij zijn bijzonder blij met hun deelname aan het ERA Global Programma.”

Jelle Visser, CCO bij ValueBlue: “Het accelerator programma helpt ons bij de introductie in een voor ons nog vrij nieuwe markt. Voor ons komt deze samenwerking op een heel geschikt moment omdat we juist op dit moment de eerste stappen naar de US aan het zetten zijn. Deelname aan dit programma is daarom heel waardevol. Het helpt ons om een mooi netwerk te bouwen waarmee we flink kunnen opschalen op de Amerikaanse markt. Ook krijgen we zo het juiste advies om alle randvoorwaarden op orde te krijgen en om op termijn Amerikaans personeel aan te nemen. Ons doel is in januari 2020 in New York de eerste medewerkers in dienst te hebben.”

Over ValueBlue
ValueBlue heeft BlueDolphin ontwikkeld, het SaaS-samenwerkingsplatform dat het digitale landschap en de bedrijfsprocessen van organisaties in kaart brengt.

BlueDolphin brengt alle data over de bedrijfsprocessen en het IT-landschap bij elkaar en vertaalt deze naar stuur- en verbeterinformatie, door middel van duidelijke visualisaties en rapportages. BlueDolphin werkt simpel, zodat alle medewerkers van de organisatie het kunnen gebruiken als middel voor doelgerichte samenwerking en om inzichten te delen. Zo wordt de organisatie effectiever en kan op kosten worden bespaard.

Het bedrijf is in 2011 opgericht en er zijn momenteel 40 medewerkers in Nederland werkzaam. BlueDolphin wordt nationaal en internationaal gebruikt door zo’n 100 organisaties, waaronder een groot aantal Nederlandse gemeenten, het Prinses Maxima Centrum, het Rijksmuseum, de Erasmus Universiteit, Heijmans, Boskalis en NIBC. Internationaal wordt BlueDolphin gebruikt door onder meer FIS Global en Superior Tank.

Noot voor de redactie:

Voor vragen of een toelichting kunt u contact opnemen met:
Tessa Dijkman
Counter Content
T. 06 – 1323 2551
E. tessa@countercontent.nl
Laatste van ValueBlue
VALUEBLUE OPGENOMEN IN GARTNERS MAGIC QUADRANT

Utrechtse ValueBlue opent kantoor in New York

Lely kiest BlueDolphin voor innovatie van de bedrijfsvoering
ValueBlue contact

Logo ValueBlue

info@valueblue.nl
  www.valueblue.nl
ValueBlue sociaal

ValueBlue tweets

Logo ConoScenza
Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Genesys
Logo Dell Boomi
Logo AEB
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Zircon
Logo myBrand
Logo NetApp
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise
Logo ZyXEL
Logo Liquit
Logo Schneider Electric
Logo IKUU
Logo Dutchitchannel.nl

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl