www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2482 volgers blijven op de hoogte!
PR: KINXX PR

WorldStream lanceert nieuwe anti-DDoS wasstraat op basis van intelligente clustering technologie

Naaldwijk, 16 september 2019 – WorldStream, een snelgroeiende Infrastructure-as-a-Service (IaaS) hosting provider met een eigen wereldwijde netwerkbackbone van 10Tbps aan beschikbare bandbreedte en meer dan 15.000 dedicated servers in beheer voor een wereldwijde klantenkring, heeft een nieuw anti-DDoS platform gelanceerd met een gelaagde architectuur op basis van intelligente clustering technologie. WorldStream’s R&D-afdeling en het netwerkteam van het bedrijf hebben in totaal een jaar lang aan de ontwikkeling van de anti-DDoS wasstraat gewerkt.

De lancering van de nieuwe, in eigen huis ontwikkelde anti-DDoS wasstraat volgt op de recente uitbreiding van WorldStream’s R&D-afdeling van 3 naar 10 medewerkers. Het nieuwe platform, WorldStream DDoS Shield, is ontwikkeld om in te kunnen spelen op een groeiend volume aan geavanceerde DDoS-bedreigingen.

De nieuwe anti-DDoS wasstraat is uitgerust met de nieuwste features op het gebied van ‘clustering’ technologie. WorldStream verwacht met de inzet van intelligente clustering technologie en een gelaagde architectuur een toekomstbestendig anti-DDoS platform te hebben neergezet. De door WorldStream ontwikkelde technologie is volgens WorldStream in staat om de grootste DDoS aanvallen af te slaan, maar ook de wat kleinere en meer geavanceerde DDoS aanvallen die veelal onder de radar blijven. Het platform is ondergebracht in de eigen datacenters van WorldStream in Naaldwijk, in het Westland.

“DDoS vormt een significant risico voor enterprises en eigenlijk voor alle organisaties met bedrijfskritische applicaties,” zegt Nick de Jong, Sales Director bij WorldStream. “De laatste jaren hebben we een aantal impactvolle DDoS aanvallen gezien op verschillende soorten organisaties, zowel grote als kleine. Daaronder ook financials zoals ING, ABN AMRO en Banco de España. We zagen GitHub als bekend wereldwijd developers platform worstelen met een van de grootste DDoS aanvallen uit de geschiedenis, een aanval met een piek van maar liefst 1,35Tbps. En zeer recent, in juni dit jaar, werd chat-app Telegram volledig platgelegd door een massale DDoS aanval.”

“Het gebruik van intelligente clustering technologie en een gelaagde DDoS-protectie aanpak voor de WorldStream DDoS Shield oplossing zal onze klanten nog betere bescherming tegen DDoS bieden,” aldus Nick de Jong, Sales Director bij WorldStream.

“WorldStream levert IaaS hosting services aan klanten met toonaangevende merken, waaronder broadcasters en cloud providers,” zegt De Jong. “Wij willen daarom dat onze DDoS wasstraat volledig is voorbereid op de nieuwste ontwikkelingen en trends als het gaat om het tegenhouden van DDoS aanvallen. Het gebruik van intelligente clustering technologie en een gelaagde DDoS-protectie aanpak voor de WorldStream DDoS Shield oplossing zal onze klanten nog betere bescherming tegen DDoS bieden.”

WorldStream’s nieuwe ‘DDoS Shield’ anti-DDoS platform op basis van clustering technologie is nu beschikbaar. Hiermee kan automatisch kwaadaardig internetverkeer worden gemonitord, gedetecteerd en gefilterd, om zodoende digitale en business assets bescherming te bieden tegen de grootste en meest geavanceerde DDoS-bedreigingen.

De nieuwe DDoS Shield oplossing biedt real-time inzicht in het internetverkeer en zowel standaard als op maat gemaakte anti-DDoS profielen. De oplossing wordt ondersteund door de wereldwijde netwerkbackbone van WorldStream en functioneert ook binnen de omgeving van deze netwerkbackbone met 10Tbps aan beschikbare bandbreedte.

Clustering technologie: maatontwikkeling

"Met het nieuwe WorldStream DDoS Shield platform zijn we in staat om alle huidige en toekomstige DDoS-bedreigingen het hoofd te bieden, zowel de hoogvolume aanvallen alsook de kleinere, sneaky aanvallen die doorgaans onder de radar blijven,” aldus Tim Vollebregt, Network Director bij WorldStream.

"Het aantal dedicated servers in beheer in onze datacenters en het volume van ons wereldwijde internetnetwerkverkeer is de laatste tijd enorm toegenomen," zegt Tim Vollebregt, Network Director bij WorldStream. "Wij hadden om die reden een technologie nodig voor WorldStream’s anti-DDoS platform die beter schaalbaar zou zijn. Tegelijkertijd wilden we de technologie achter onze anti-DDoS-oplossing moderniseren en verder verbeteren. De kant-en-klare producten die op de wereldwijde markt verkrijgbaar zijn, voldeden echter niet aan onze hoge eisen als het gaat om anti-DDoS mogelijkheden. Het heeft onze R&D- en Netwerk-teams uiteindelijk een jaar tijd gekost om de huidige oplossing op basis van intelligente clusteringtechnologie te ontwikkelen."

"Intelligente clustering is een techniek waarbij onderling samenhangende details in het internetverkeer worden opgedeeld in groepen die clusters worden genoemd en als zodanig worden geanalyseerd," zegt Vollebregt. "Op basis van slimme clusteringalgoritmen en een gelaagde DDoS-security aanpak zijn we vervolgens in staat om de hoogste bandbreedtevolumes op een geavanceerde en zeer schaalbare manier te verwerken. De clusteringstechnologie sluit goed aan bij onze hoge bandbreedtevereisten. Traditionele kant-en-klare producten waren in het geval van hoge bandbreedtevolumes alleen in staat om inkomend verkeer te analyseren en te valideren. Door onze eigen intelligente anti-DDoS-technologie te ontwikkelen, zijn we nu in staat om tijdens een DDoS-aanval zowel inkomend als uitgaand verkeer te analyseren. Dit maximaliseert de nauwkeurigheid van de DDoS-detectie voor de totale verkeersstroom van klanten met hoge bandbreedte."

"Met het nieuwe WorldStream DDoS Shield platform zijn we in staat om alle huidige en toekomstige DDoS-bedreigingen het hoofd te bieden, zowel de hoogvolume aanvallen alsook de kleinere, sneaky aanvallen die doorgaans onder de radar blijven,” zegt Vollebregt. "Wij kunnen het anti-DDoS-platform nu in een oogwenk schalen en eenvoudig inspelen op de nieuwste DDoS-trends. Onze Netwerk en R&D teams zullen er wel voortdurend aan moeten blijven werken. De aanwezige managementcontroles maken het evenwel mogelijk om snel en flexibel te reageren op evoluerende en nieuwe ontwikkelingen op het vlak van DDoS bedreigingen."

De nieuwe anti-DDoS wasstraat is ondergebracht in de eigen datacenters van WorldStream in Naaldwijk, in het Westland.

-----------------------------
Over WorldStream

WorldStream is opgericht in 2006 en heeft haar hoofdkantoor in Naaldwijk, Nederland. Het bedrijf heeft momenteel meer dan 15.000 dedicated servers in beheer en biedt security-gefocuste Infrastructure-as-a-Service (IaaS) hosting diensten waaronder volledig op maat geleverde dedicated servers, colocatie en distributed denial-of-service (DDoS) protectie. Tot de klantenkring behoren cloud service providers (CSP’s), managed service providers (MSP’s), system integrators, broadcasting bedrijven, internet service providers (ISP’s), independent software vendors (ISV’s), MKB bedrijven en enterprise organisaties.

WorldStream beschikt over een wereldwijd netwerk met een totale capaciteit van momenteel 10Tbit/s, met een maximale netwerkbenutting van 50 procent om klanten te voorzien van opties voor hoge schaalbaarheid en de mogelijkheid om DDoS-aanvallen eenvoudig af te slaan. De servers van WorldStream zijn ondergebracht in datacenters van WorldStream's zusterbedrijf Greenhouse Datacenters, dat twee zeer energiezuinige datacenters in Naaldwijk exploiteert.

Voor meer informatie over WorldStream, ga naar https://www.worldstream.nl/nl/

-----------------------------
Media contact
WorldStream
Wouter van Zwieten
marketing@worldstream.nl
Laatste van WorldStream
Worldstream Elastic Network door Dutch IT-channel genomineerd als cloud innovatie

WorldStream sluit partnership met Arista, ontwikkelt nieuw elastisch netwerk bovenop global netwerk backbone
IFS overtreft de markt in 2019 met 32 procent groei in licenties en EBITDA

Cisco Live 2020 laat de nieuwste transformatieve technologieën zien

Cisco versnelt applicaties in een hybride multicloud-wereld

Solipsis deelt 5 praktische tips voor een sterk beleid op het gebied van cybersecurity en privacy

Collibra lanceert Data Lineage, een geautomatiseerde Data Lifecycle Mapping functie

IPsoft’s digitale medewerker Amelia wordt nu nog menselijker

De juiste mobiele computerapparatuur verbetert productiviteit en efficiëntie van werknemers

IGEL breidt samenwerking met Login VSI uit met de integratie van Login Enterprise en IGEL OS

Fabrikanten investeren fors in Customer Experience

iSHARE adapter in SAP App Store

Persuitnodiging Digital Days: scholieren aan de slag met uitdagende ICT-vraagstukken
ConoScenza behaalt ISO27001 certificering voor gehele portfolio

Microsoft en Genesys breiden partnership uit

Jacobs Douwe Egberts wint Boomi Blue Challenge Award 2019

Goederenvervoer naar en vanuit het VK in 2020; het complete beeld

MWC Holland House Dinner Xperience 2020

Zircon toont metaaldetectors voor de professional op Eisenwarenmesse 2020 in Keulen

KPN SuperWifi met innovatieve mesh-technologie voor sneller internet

Doculayer.ai ziet 4 belangrijke trends in informatiemanagement voor 2020

KPN Ventures verstrekt groeikapitaal aan SettleMint

BluJay gaat samenwerking aan met project44

Onderzoek: leiderschap in de digitale economie is een vak apart

Logo KINXX PR
WorldStream contact

Logo WorldStream

+31 (0) 174 - 712 117
  info@worldstream.nl
  www.worldstream.nl/nl
WorldStream sociaal

WorldStream tweets

Logo ConoScenza
Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo IFS
Logo Cisco
Logo Solipsis b.v.
Logo Collibra
Logo Genesys
Logo Dell Boomi
Logo AEB
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Zircon
Logo myBrand
Logo NetApp
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl