www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

MarkLogic-medewerkers in het zweet voor het goede doel tijdens Make-a-Mark Week

Nederlands MarkLogic-team haalt €4000 op voor stichting Sensing Clues met fietstocht van Londen naar Utrecht

Utrecht, 16 september 2019 – Medewerkers van de Nederlandse vestiging van MarkLogic zijn van 12 tot 14 september van Londen naar Utrecht gefietst om geld op te halen voor het goede doel. De inspanning was onderdeel van de eerste Make-a-Mark Week, waarin medewerkers van het technologiebedrijf worden aangemoedigd iets terug te doen voor de wereld. MarkLogic Nederland heeft €4000 opgehaald voor Sensing Clues, dat zich inzet voor bedreigde diersoorten.

In totaal hebben 23 medewerkers van MarkLogic zich laten sponsoren om van Londen naar Utrecht te fietsen. Vijf daarvan fietsten namens het Nederlandse MarkLogic-team, dat in totaal uit 22 personen bestaat. Ook de achterblijvers hebben zich tijdens de Make-a-Mark Week ingezet voor het goede doel, bijvoorbeeld door de logistiek te regelen voor de fietsers, of fondsen te werven om het sponsorbedrag te maximaliseren.

Het Nederlandse team heeft zich ingespannen voor Sensing Clues, de Nederlandse non-profit die geavanceerde technologieën ontwikkelt om bedreigde diersoorten te beschermen. Een voorbeeld daarvan is de eerder dit jaar gelanceerde Cluey-app, een mobiele applicatie die door rangers van verschillende natuurparken in Afrika gebruikt wordt om hun observaties in real-time met elkaar te kunnen delen en combineren. Zo krijgen zij een beter overzicht van illegale activiteiten in natuurgebieden, variërend van stroperij tot illegale begrazing, houtkap, ontginning, mijnbouw en afvaldumping. In Kenia wordt bijvoorbeeld een natuurgebied van ruim 200.000 hectare natuur beschermd door minder dan 150 rangers – een gebied dat ongeveer zo groot is als de provincie Limburg. Voor de oplossing van Sensing Clues gebruikten veel rangers papieren formulieren om hun ervaringen en observaties te rapporteren. Daardoor krijgen ze pas veel later– soms maanden – een duidelijk overzicht van wat er in het natuurgebied speelt.

Jurriaan Krielaart, Territory Director Northern Europe bij MarkLogic, en tevens kopman van de Nederlandse equipe: “We zetten ons gedurende het hele jaar in om organisaties wereldwijd te helpen beter te presteren met behulp van onze technologie. Maar tijdens de Make-a-Mark Week hebben we zelf gepresteerd om iets terug te doen voor de wereld. Het Nederlandse team deed dat voor Sensing Clues, een non-profit die technologie ontwikkelt die rangers in natuurgebieden helpt om stropers en andere illegale activiteiten in natuurparken te bestrijden. We dragen hen al jaren een warm hart toe door onze technologie en expertise ter beschikking te stellen, en met deze fietstocht van Londen naar Utrecht hebben we ze met €4000 ook financieel kunnen steunen in hun missie om wildlife beter te beschermen.”

Sensing Clues kan beschikken over een netwerk van vrijwillige experts, maar er zijn ook kosten, bijvoorbeeld voor het inhuren van ontwikkelaars, of het leveren van ondersteuning op afstand. Jan-Kees Schakel, founder van Sensing Clues vertelt: “MarkLogic levert het hele jaar door een enorme bijdrage aan onze non-profit met hun technologie en expertise. We zijn zeer vereerd dat deze steun zo breed in de organisatie wordt gedeeld. De €4000 die met deze fietstocht is opgehaald wordt direct geïnvesteerd in de verdere uitbreiding en optimalisatie van onze technologie.”

image

Jan-Kees Schakel (2e van rechts) neemt cheque in ontvangst uit handen van Jurriaan Krielaart (rechts)

Over MarkLogic
MarkLogic helpt organisaties overzicht te krijgen van al hun gegevens. Daarmee vergroten ze hun flexibiliteit, verlagen ze de IT-kosten en kunnen ze de gegevens veilig delen. Door het integreren van data te vereenvoudigen met de MarkLogic Data Hub, krijgen organisaties sneller dan ooit een 360 graden weergave van al hun gegevens. Grote organisaties over de hele wereld vertrouwen op MarkLogic voor de verwerking van hun bedrijfskritische gegevens – onder andere in de financiële dienstverlening, overheid, media, en maak-industrie. MarkLogic heeft verschillende kantoren in Europa, Azië, Australië en de VS, met het hoofdkantoor in Silicon Valley. Het Noord-Europese hoofdkantoor bevindt zich in Utrecht. Ga voor meer informatie naar www.marklogic.com.

## EINDE ##

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met

Lubbers De Jong
Yorick Fliervoet