www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2500 volgers blijven op de hoogte!

KPN opnieuw in top 3 duurzaamste telecombedrijf ter wereld (DJSI)

KPN behoort voor de 8e keer tot de meest duurzame telecombedrijven ter wereld. Afgelopen vrijdag werd bekendgemaakt dat het bedrijf in de top 10% duurzaamste bedrijven ter wereld staat van de Dow Jones Sustainability Index (DJSI). De afgelopen jaren noteert KPN steevast in de top 3, met respectievelijk een eerste (2017), derde (2018) en tweede (2019) plaats in de Wereldindex Telecommunication Services. Uit de cijfers over 2019 blijkt dat KPN vooral goed scoort op klimaatstrategie en innovatiemanagment.

Maximo Ibarra, CEO van KPN: “Het is geweldig om met deze DJSI-notering opnieuw internationale erkenning te krijgen voor onze duurzaamheidsprestaties. Zo’n koploperspositie brengt de plicht met zich mee om ook in de toekomst blijvend onze maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen en voorop te lopen. Als het netwerk van Nederland gaan we door met het verder invullen en uitvoeren van ons ambitieuze duurzaamheidsbeleid in het belang van onze klanten, investeerders en de samenleving waarin we actief zijn.”

Blijvend verduurzamen
De Dow Jones Sustainability Index is een belangrijke graadmeter voor de duurzaamheidsdoelstellingen en -prestaties van bedrijven. Door het groeiende belang van duurzaamheid in de wereld, worden ook de criteria door RobecoSam aangescherpt. Ook KPN heeft afgelopen jaar extra initiatieven genomen. Ten eerste hebben we de terugkoppeling van vorig jaar gebruikt om het op onderdelen nog beter te doen. Dit heeft geleid tot meer transparantie in ons jaarverslag over onze prestaties op het gebied van human rights, supply chain en security. Ook is de Supplier Code of Conduct verbeterd, die we al onze leveranciers laten ondertekenen, onder andere op het gebied van leefbaar loon. Een ander initiatief waarop wordt ingezet, is het inzamelen van oude smartphones zodat de onderdelen kunnen worden hergebruikt. Ook voor smartphones die niet bij KPN zijn gekocht. Daarvoor zoekt KPN actief de samenwerking met internationale telecomspelers en fabrikanten.

CO2-uitstoot verder omlaag
Een verlaging van de CO2-uitstoot is al jaren een speerpunt van KPN met als resultaat dat KPN al sinds 2015 klimaatneutraal opereert. Daarnaast helpt het bedrijf ook haar klanten om hun CO2-uitstoot omlaag te brengen door slimme diensten te leveren op het gebied van bijvoorbeeld Smart Cities of Zorg. Vanaf 2025 wil het bedrijf nagenoeg circulair zijn en mogen nieuwe bedrijfsauto’s geen CO2 meer uitstoten. In 2040 moet de CO2-uitstoot ten opzichte van 2010 met de helft zijn teruggebracht binnen de hele keten.

Economie, maatschappij en milieu
De Dow Jones Sustainability Index, die in 1999 werd geïntroduceerd, beoordeelt ongeveer 10.000 beursgenoteerde bedrijven ter wereld en is ingedeeld in sectoren. De ranglijst is gebaseerd op economische, maatschappelijke en milieuprestaties.

Klik hier voor het DJSI-overzicht dat Dow Jones vrijdag 13 september publiceerde. Lees meer over het duurzaamheidsbeleid bij KPN.
   Er zijn geen reacties, login om te reageren
Laatste van KPN
KPN SuperWifi met innovatieve mesh-technologie voor sneller internet

KPN Ventures verstrekt groeikapitaal aan SettleMint

Logo Lightspeed

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauContentbureau