www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureau
2500 volgers blijven op de hoogte!

Lancering eerste Startup Studio in Noord-Holland Noord

Alkmaar, 16 september - Medio september lanceert Brainblurb de allereerste Startup Studio, naar Amerikaans model, in Noord-Holland om het innovatief ondernemerschap in de regio verder te ondersteunen. Brainblurb.com is gevestigd in Alkmaar en opgericht door Dave Bibo en Sinan Gul. Zij verzamelen (potentiële) ondernemers die samen met andere ondernemers een team willen vormen om aan een innovatief idee te werken.

Met een kantoor midden in het centrum van Alkmaar aan de Langestraat 116a in het mooie historische gebouw ‘t Hooge Huys’, lanceren Dave Bibo en Sinan Gul het concept van een ‘startup-studio’ in Noord-Holland Noord. Dave Bibo: “De term startup-studio is ontstaan in de Verenigde Staten en verwijst naar een studio-achtige omgeving waar meerdere innovatieve startups worden ontwikkeld.

imageimage

Tijd, energie en vaardigheden investeren
Waar in een studio normaal gesproken muziek wordt geproduceerd, produceren wij innovatieve startups. Sinan Gul: “Er zijn vele verschillende soorten startup-studio’s. Met Brainblurb richten wij ons op het creëren van een community van co-founders. De bij Brainblurb aangesloten ondernemers brengen geen geld in, maar investeren tijd, energie en vaardigheden. Het is de bedoeling dat innovatie wordt gecreëerd door het samenbrengen van personen met de juiste en complementaire vaardigheden. Sinan Gul: “De rol van co-founder binnen de Brainblurb-community is niet voor iedereen weggelegd. We zijn op zoek naar mensen die goed zijn in teamverband, maar die ook om kunnen gaan met de teleurstellingen die horen bij het ondernemerschap. De realiteit is dat als je een nieuw, schaalbaar idee wilt realiseren, er een grote kans bestaat dat het niet lukt.”

Alternatieve financieringswijze voor innovatieve ideeën
Het principe werkt als volgt. Een ondernemer presenteert een innovatief idee binnen de online community van Brainblurb met als doel andere co-founders te vinden. Op basis van deze presentatie worden de teams gevormd. In de meeste gevallen zijn dit teams van drie of vier co-founders met verschillende achtergronden. Veel voorkomende rollen zijn software engineer, UX designer en marketeer. Na een initiële kennismakingsperiode tekenen de co-founders een overeenkomst om een aantal belangrijke zaken vast te leggen. Hierna wordt begonnen met de start van een nieuwe onderneming, waar de co-founders aandeelhouders van zijn. Wynand Klees, een ondernemer uit de Brainblurb community: “Je kunt de aanpak van Brainblurb ook zien als een alternatieve financieringswijze voor innovatieve ideeën. In plaats van direct geld te lenen of andere financieringen af te sluiten, wordt de start van de onderneming in natura gefinancierd door de tijd en energie die co-founders in het project steken. Je hebt dus niet direct geld nodig.”

Op dit moment is Brainblurb druk bezig met het opbouwen van een ecosysteem van co-founders, coaches, investeerders en andere stakeholders in de regio Noord-Holland Noord. Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden als co-founder via de website www.brainblurb.com. Tevens is er op donderdag 26 september tussen 18:00 en 21:00 uur een informatieve bijeenkomst.

[Einde bericht]
Noot voor de redactie:

Voor vragen of meer informatie, kunt u contact opnemen met:
Brainblurb
Sinan Gul
+31(0) 6245 629 54
Sinangul.nl@gmail.com

Brainblurb Noord Hollandsche Hooge Huys.jpg
100.25 KB

Brainblurb.jpg
236.33 KB

Brainblurb meeting.jpg
250.51 KB

Brainblurb is een startup-studio gevestigd in Alkmaar, Nederland. De aangesloten ondernemers brengen geen geld in, maar investeren tijd, energie en vaardigheden. Innovatie wordt gecreëerd door het samenbrengen van personen met de juiste en complementaire vaardigheden.
   Er zijn geen reacties, login om te reageren
Laatste van Brainblurb

Logo Lightspeed

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl