www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureau
2498 volgers blijven op de hoogte!

Kaspersky introduceert cloudoplossing tegen valsspelen in eSports

Kaspersky introduceert de bètaversie van de zogeheten Anti-Cheat cloudoplossing in de strijd tegen valsspelen in eSports. Deze nieuwe realtime sjoemelopsporingssoftware gaat met name organisatoren van online games helpen. Kaspersky’s Anti-Cheat is eenvoudig te integreren via de API van het eSports platform. Daarmee wordt de software direct uitgerold naar deelnemende spelers waarmee eerlijk spel gegarandeerd wordt tijdens het toernooi. De cloudtoepassing voorziet eveneens in voortdurende rapportage. Zo wordt het veel makkelijker toezicht houden voor een eerlijke strijd. Kaspersky is hiermee het eerste cyberbeveiligingsbedrijf ter wereld dat een dergelijke cloudoplossing biedt die als eerste gepresenteerd is tijdens het StarLadder Berlin Major 2019 evenement van 7 september 2019. Met deze introductie wordt een nieuwe stap gezet in het beschermen van eerlijk spel in het snelgroeiende eSports.

In opdracht van een toernooidirectie kunnen online wedstrijddeelnemers de Anti-Cheat client zelf installeren. Deze cloudoplossing wordt dan via het bewuste eSports platform verspreid. Na installatie verzamelt de applicatie informatie over het spelproces. Deze gegevens worden naar de Kaspersky Anti-Cheat cloud gestuurd waarop analyse van verdachte gebeurtenissen volgt. Via een webinterface ontvangt de toernooischeidsrechter realtime rapporten over mogelijke valsspeelpraktijken. De Kaspersky Anti-Cheat oplossing levert technisch bewijs van bedrog zonder betrokkenheid van spelers. Toernooi-organisatoren en scheidsrechters beslissen uiteindelijk zelf of er al dan niet actie nodig is naar mogelijke valsspelers. Daarmee wordt de online wedstrijd niet onnodig belast.

Tegelijkertijd kan deze Anti-Cheat oplossing valsspelers wel afschrikken van deelname aan verschillende competities. Zo wordt kwaad van goed onderscheiden zonder dat betrokkenen in lastige situaties terecht komen. Bovendien draagt de inzet van een dergelijke tool voor het opsporen van valsspelers bij aan de reputatie van eSports toernooien.

Volgens de meest recente Irdeto Global Gaming Survey heeft slechts 12% van de eSports spelers nog nooit hun spelervaring laten bederven door oneerlijke acties van andere spelers. Een op de drie gamers heeft bekend dat ze wel eens vals hebben gespeeld.

"Fair play is uiteraard erg belangrijk voor gamers die op een eerlijke manier hun klasse en vaardigheden willen tonen. Zodra populaire online sporten als CS:GO, PUBG of DOTA 2 overbelast raken met valsspelers, zullen veel eerlijke gamers ongetwijfeld stoppen of zelfs het spel voorgoed opgeven. Deze cloudoplossing is gebaseerd op meer dan 20 jaar ervaring in onze strijd tegen cybercriminaliteit. En we zijn nog lang niet klaar. Later dit jaar volgt de lancering van Kaspersky Anti-Cheat voor multiplayer online games”, vertelt Martijn van Lom, General Manager Noord-Europa bij Kaspersky.

De Kaspersky Anti-Cheat oplossing is wereldwijd verkrijgbaar en bedoeld voor zowel game-ontwikkelaars als organisatoren van eSports toernooien. Meer informatie is beschikbaar op https://go.kaspersky.com/anticheat.html

Over Kaspersky
Kaspersky is een wereldwijd opererend cybersecuritybedrijf opgericht in 1997. Zowel consumenten, overheidsinstanties als bedrijven vertrouwen op de uitgebreide expertise op het vlak van dreigingsinformatie en de meest geavanceerde beveiligingsoplossingen en -diensten van Kaspersky ter bescherming van kritieke infrastructuren en (eco)systemen. Zo beschermt het cybersecuritybedrijf het meest waardevolle bezit van ruim 400 miljoen consumenten en 270.000 zakelijke klanten. Meer informatie is beschikbaar op www.kaspersky.nl.

Noot voor redacties:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onderstaande contactpersonen. Indien u niet langer persberichten wenst te ontvangen, stuurt u dan een e-mail aan info@communicationforce.com.
Laatste van Kaspersky
Kaspersky steunt zorginstellingen tijdens COVID-19 pandemie met gratis productlicenties

Coronavirus verandert het spel voor thuiswerken

Kaspersky behaalt ISO 27001 certificering

Logo Botz4U
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Extreme Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureau