Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2470 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

72 procent Nederlanders vindt Prinsjesdag waardevolle traditie

26 procent van hen die Prinsjesdag volgt, let vooral op de jurk van Maxima

Amersfoort, 12 september 2019 – Een ruime meerderheid van de Nederlanders vindt Prinsjesdag een waardevolle traditie. Dat blijkt uit onderzoek van HR-dienstverlener Visma | Raet onder ruim duizend Nederlanders. Daarvan geeft vijftig procent van de respondenten aan Prinsjesdag op 17 september a.s. ook daadwerkelijk te volgen. Van hen let 62 procent op de inhoud van de Troonrede van Koning Willem Alexander en 69 procent van de ondervraagden is geïnteresseerd in de samenstelling van de Miljoenennota. Maxima’s jurk en de hoedjes van de genodigden worden eveneens als hoogtepunten genoemd.

In de Miljoenennota van het kabinet staat de begroting van de overheid voor het komende jaar. Daaruit blijkt ook wat in 2020 de gevolgen zijn voor het nettoloon van de Nederlanders. Joke van der Velpen Product Manager Wet & regelgeving bij Raet:  “De derde dinsdag van september, Prinsjesdag, is altijd een bijzondere dag. Niet alleen om de jurk van de Koningin en de hoedjes van de aanwezigen, maar met name omdat dan duidelijk wordt hoe ons salaris er in 2020 uitziet. Visma | Raet stelt dezelfde dag nog een tool beschikbaar die berekent wat de hoogte van het nettoloon in 2020 ten opzichte van 2019 is.”

Jurk en hoedjes
Ruim één op de vier van de respondenten let op de jurk van de Koningin. Dit zijn, niet geheel verrassend, met name vrouwen (43 procent), tegen 11 procent van de mannen. Bijna twintig procent van de ondervraagden geeft aan naar de hoedjes van de aanwezigen te kijken, dit betreft 11 procent van de mannen en 29 procent van de vrouwen.

Boilerplate Visma | Raet
Visma | Raet is marktleider in HR-cloudoplossingen en daaraan gerelateerde services. HR en salarisverwerking staan bij Visma | Raet centraal en met haar software helpt zij klanten om de juiste persoon op het juiste moment op de juiste plek te zetten. Met het geïntegreerde platform biedt Visma | Raet samen met haar strategische partners analytics en gebruikersbeheer en ondersteunt hiermee de waardeketen van haar klanten. Het platform ondersteunt verschillende modules die organisaties nodig hebben ter ondersteuning van bijvoorbeeld hun boekhouding, groothandels- en projectadministratie, urenregistratie, accountancy, crm, HR & salarisverwerking en ledenadministratie. Gebruikers hebben de mogelijkheid op ieder gewenst moment vanuit het Visma | Raet-platform toegang te krijgen tot de gewenste applicaties.

Visma | Raet is onderdeel van het Noorse Visma AS, marktleider in Scandinavië en behorend tot de top 10 van Europese business softwarehuizen. Visma AS heeft in totaal 800.000 klanten en 8.500 medewerkers.

Marcommit
Endie van Laar