www.LVTPR.comContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: ItsaRep

Torfs Schoenen beschermt computersystemen met AI-platform van SentinelOne

Retailer Torfs Schoenen heeft een samenwerking met SentinelOne gesloten voor de bescherming van endpoints door de hele organisatie. Het van origine Belgische familiebedrijf, bestaat al sinds 1948 en heeft bijna 80 winkels en een steeds grotere online aanwezigheid met ook een Nederlandse webwinkel. SentinelOne biedt autonome bescherming van endpoints en ActiveEDR (endpoint detection en response) met behulp van kunstmatige intelligentie, waardoor bedreigingen in een zeer vroeg stadium worden tegengegaan.

Torfs hanteert een omnichannel-benadering waardoor klanten niet alleen in de winkel, maar ook thuis, op hun mobiel, en via schermen op de winkelvloer aankopen kunnen doen. De online verkopen zijn inmiddels goed voor 18 procent van de totale omzet, met een jaarlijkse groei van 20 procent. Uiteraard levert deze koppeling tussen offline en online, en de online aanwezigheid ook de nodige risico’s op. Om beter gewapend te zijn tegen de steeds inventievere externe aanvallen en eventuele interne misstappen waaronder phishing, malware en zero day attacks, besloot Torfs om het Endpoint Protection Platform van SentinelOne uit te rollen over de hele organisatie, om de computersystemen te beschermen.

Raf de Leu, IT manager van Torfs, licht de keuze toe: “We hadden uiteraard altijd al security-tools draaien, en we merkten dat deze op zich hun werk deden, maar wel steeds minder goed reageerden op nieuwere gevaren, zoals zero day-attacks. Bij traditionele antivirus-producten zagen we telkens weer dat de behavioral detection niet goed in elkaar zat of geheel niet aanwezig was, en dat werkt echt niet meer tegenwoordig.”

Torfs zocht contact met Exclusive Networks, de distributeur van SentinelOne, om een live-demo te krijgen. Daar kreeg De Leu antwoorden op zijn vragen, en inzicht in wat het platform nog meer te bieden heeft, zoals een compleet, visueel overzicht van wat er precies gebeurt bij een aanval. De Leu: “Het inzicht en de autonome afhandeling van issues heeft ervoor gezorgd dat we een veel beter gevoel met de beveiliging van onze systemen hebben. We blijven uiteraard op onze hoede, maar SentinelOne neemt veel van de zorgen automatisch weg. Ik lig er nu niet meer wakker van of medewerkers wel of niet op malafide linkjes in e-mails klikken.”

De samenwerking tussen Torfs en SentinelOne wordt verder toegelicht in deze video: https://f.io/gJGFteGc

SentinelOne
SentinelOne levert autonome endpoint-bescherming middels een enkelvoudige agent die preventie, detectie, reactie en opsporing functionaliteit combineert. Het SentinelOne platform is ontwikkeld met het oog op extreem gebruiksgemak en bespaart gebruikers tijd dankzij de inzet van AI om automatisch en in realtime dreigingen binnen het bedrijf en in de cloud te elimineren. Daarnaast is het de enige oplossing die volledig inzicht biedt van edge tot cloud over het hele netwerk.

Informatie op sentinelone.com en @SentinelOne, LinkedIn en Facebook.
Laatste van SentinelOne
Adeptiv kiest SentinelOne voor endpoint-security

SentinelOne zet cybersecurity Aston Martin in hoogste versnelling

Lineas stapt over op endpoint-bescherming van SentinelOne
SentinelOne contact

Logo SentinelOne

SentinelOne sociaal

SentinelOne tweets

Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PEAK-IT
Logo Curvature
Logo Online Academy
Logo Netskope