www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Mijlpaal Red Hat Ansible Automation: meer dan vier miljoen klantensystemen in beheer

Organisaties vertrouwen op Red Hat Ansible Automation voor hybride cloud-, operationele- en DevOps-automatiseringstoepassingen

Amsterdam, 11 september 2019 - Red Hat, Inc., leverancier van opensourceoplossingen, maakt bekend dat meer dan vier miljoen klantensystemen wereldwijd met Red Hat Ansible Automation zijn geautomatiseerd. Klanten, zoals Energy Market Company, Microsoft, Reserve Bank of New Zealand en Surescripts, gebruiken Red Hat Ansible Automation om hun IT-activiteiten te automatiseren en te orkestreren.

Volgens een blog van Forrester Research, geschreven door Chris Gardner, die tevens auteur is van The Forrester Wave™: Infrastructure Automation Platforms, Q3 2019, is “Infrastructure automation niet alleen een kwestie van on-premise of de cloud. Het staat aan de edge en overal daartussenin.”[1] In 2013 werd Red Hat Ansible Automation geïntroduceerd, een universeel hulpmiddel om organisaties te helpen bij het automatiseren van hun IT-activiteiten en het ontwikkelen van software, onder andere voor hun infrastructuur, netwerken, cloud en beveiliging.

Praktijkvoorbeelden
In november 2013 kondigde de Reserve Bank of New Zealand een strategische evaluatie aan van een van zijn belangrijkste systemen. Daarvoor werd een beroep gedaan op Datacom, Red Hat's grootste partner in Nieuw-Zeeland, om de infrastructuur te huisvesten, bouwen, ondersteunen en beheren. Bij de herziening moest rekening gehouden worden met de eisen die aan zulke systemen worden gesteld, en de aanzienlijke upgrades die de komende vijf jaar nodig zullen zijn. Na twee jaar, tienduizenden regels code en de creatie van honderden playbooks en rollen, heeft het team met behulp van Ansible alle vereiste omgevingen gerealiseerd.

Energy Market Company (EMC), exploiteert de groothandelsmarkt van de National Electricity Market of Singapore (NEMS), de eerste geliberaliseerde elektriciteitsmarkt in Azië. Het bedrijf was toe aan een update van de serverhardware en applicaties voor het Market Rules engine-systeem. De zelfgebouwde stack waar het op was gebouwd was echter aan het verouderen en pogingen om NEMS-applicaties te moderniseren werden geremd door regelgeving. EMC migreerde daarom naar Red Hat Enterprise Linux, Red Hat JBoss Enterprise Application Platform (JBoss EAP), Red Hat Process Automation Manager, en Red Hat Ansible Automation om continue integratie en continue levering door middel van IT-automatisering te vereenvoudigen. Red Hat Ansible Automation heeft het integratie-, test, en implementatieproces van software kunnen automatiseren. Het bedrijf kan hierdoor software sneller en veiliger bouwen, testen en vrijgeven.

Microsoft was op zoek naar tools en platforms om de productiviteit van hun netwerkingenieurs te verhogen, zodat ze zich kunnen concentreren op waardecreatie bij hun klanten. Met honderden ingenieurs verspreid over meer dan 600 locaties wereldwijd, had Microsoft behoefte aan een oplossing die gemakkelijk te begrijpen en eenvoudig tussen teams en geografische locaties te delen was. Microsoft implementeerde Red Hat Ansible Automation op Azure om de manier waarop ze IT-netwerken ontwerpen, bouwen en implementeren op schaal te transformeren. Door de automatisering met Red Hat Ansible Automation heeft het bedrijf ongeveer 3.000 werkuren per jaar bespaard en de downtime aanzienlijk verminderd.

Surescripts, een toonaangevend gezondheidsinformatienetwerk in de Verenigde Staten, verzendt jaarlijks bijna 13 miljard beveiligde datatransacties – waaronder bijna vijf miljoen elektronische voorschriften per dag. Om tegemoet te komen aan de groeiende vraag, heeft het bedrijf besloten om zijn grote legacy code bases op te splitsen in microservices om nieuwe functies en diensten sneller en vaker vrij te geven. Na de evaluatie van verschillende beheer- en automatiseringsoplossingen koos Surescripts voor Red Hat Ansible Automation om zijn nieuwe, op microservices gebaseerde code-infrastructuur te ondersteunen. Met Red Hat Ansible Automation kan Surescripts nu snel netwerkapparatuur en -servers inzetten en eventuele problemen oplossen met een minimale downtime.

Quotes
Thomas Anderson, Ansible business owner bij Red Hat
“Op mondiaal niveau zagen we organisaties niet alleen voor Red Hat Ansible Automation kiezen vanwege de eenvoud, schaalbaarheid en combinatiemogelijkheden, maar ook vanwege het stimuleren van culturele veranderingen. We werken er nu aan om het nog gemakkelijker te maken om in verschillende teams samen te werken, waardoor we de automatiseringssilo's kunnen afbreken en complete organisaties automatisering kunnen omarmen.”

Joseph Tejal, systeemingenieur van Datacom
“Toen we naar de automatiseringstools voor Reserve Bank of New Zealand keken, wisten we dat het systeem een hoge beschikbaarheid en een betrouwbare architectuur zou vereisen met geografisch gescheiden redundantie en een hoog niveau van veiligheid en integriteit. Uiteindelijk werd gekozen voor Red Hat Ansible Automation vanwege de orkestratiemogelijkheden en de eenvoud en efficiëntie voor implementaties op meerdere niveaus.”

Lau Chee Kiong, senior vice president technologie bij Energy Market Company
“Onze activiteiten zijn IT-intensief door het geraffineerde marktmodel, de hoeveelheid gegevens, de vele communicatieverbindingen en de noodzaak om de markt 24 uur per dag te kunnen bedienen. Dankzij Red Hat-technologieën konden we onze infrastructuur digitaal transformeren, waardoor we voorbereid zijn op toekomstige groei in de markt en kunnen we het NEMS-systeem – indien nodig - eenvoudig verticaal en horizontaal schalen.”

Bart Dworak, software engineering manager, Infrastructure and Operations, Network van Microsoft
“De adoptie van Red Hat Ansible Automation heeft niet alleen het beheer van onze netwerken veranderd, maar heeft ook een culturele transformatie binnen onze organisatie op gang gebracht. Door automatisering een belangrijke plek in onze strategie te geven, zijn we erin geslaagd dit te schalen op een manier die we niet voor mogelijk hielden. Onze ingenieurs zijn nu voortdurend op zoek naar creatieve manieren om met behulp van Ansible Playbooks hun problemen op te lossen.”

Extra informatie

·       Over Red Hat Ansible Automation
·       Over AnsibleFest Atlanta
·       Over Red Hat
·       Gebruikers als Datacom en Microsoft delen hun ervaringen met Red Hat Ansible Automation tijdens AnsibleFest Atlanta, dat van 24 tot 26 september plaatsvindt.

Volg Red Hat
Over Red Hat, Inc.
Red Hat is 's werelds toonaangevende leverancier van opensourcesoftwareoplossingen voor bedrijven. Het gebruikt een communitygedreven benadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybride cloud-, container- en Kubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren, cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. De bekroonde support-, training- en consultingdiensten maken van Red Hat een vertrouwde adviseur van de Fortune 500. Als een strategische partner voor cloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten en opensourcecommunity's, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
anke@lubbersdejong.nl
020 2050428

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; risks related to errors or defects in our offerings and third-party products upon which our offerings depend; risks related to the security of our offerings and other data security vulnerabilities; fluctuations in exchange rates; changes in and a dependence on key personnel; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; the ability to meet financial and operational challenges encountered in our international operations; and ineffective management of, and control over, the Company's growth and international operations, as well as other factors. In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, Red Hat Enterprise Linux, the Red Hat logo, JBoss and Ansible are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.

[1] Infrastructure Automation Platforms: Coopetition At Its Fiercest, Chris Gardner Forrester blog post, August 2019
Eerder van Red Hat, Inc.
4 nov 2019 Red Hat voegt voorspellende modellen toe aan nieuwste versie van Red Hat Process Automation

23 okt 2019 Red Hat werkt met Vodafone Idea samen om een Network-as-a-Platform te bouwen

17 okt 2019 Red Hat breidt Kubernetes-ontwikkelaarservaring uit met nieuwe versie Red Hat OpenShift 4
Persberichten van vrijdag 15 november 2019
Knowliah erkend als representatieve aanbieder wereldwijd in Enterprise Legal Management Solutions

Paskal van Lomm wint Digital Transformers Awards 2019 met medisch platform Duxxie

Eerste Startupbootcamp Media accelerator 2019 met thema Going Beyond

Effectory is wederom FD Gazelle 2019 en wint de Award in regio West

Nieuwe Bluetooth-headsets van Poly bieden meer connectiviteitsopties en gebruiksvrijheid

Nieuwe financieringsronde versnelt groei Textmetrics

Softwarebedrijf Intigris benoemd tot FD Gazelle 2019
Secretaresses en andere supportprofessionals zijn opvallend loyaal

Zo maak je van Black Friday een positieve klantervaring

devolo Magic 1 WiFi mini: kleine adapter, krachtige WiFi

Eerste Managed DNS Security-dienst nu beschikbaar op Nederlandse markt

Eten belangrijker dan cadeaus tijdens de feestdagen

Oracle opent Gen 2 Cloud-regio in Nederland

ThousandEyes lanceert collectief inzicht in wereldwijde internetprestaties

Onderzoek ThousandEyes: opvallende verschillen in prestaties tussen AWS, GCP, Azure, Alibaba en IBM Cloud

Henk Nijland benoemd als Directeur Operations van Bizway

Ouderwets huishoudboekje nog steeds populair voor financiële administratie

Makkelijker je weg vinden in het buitenland met nieuwe vertaalfunctie in Google Maps

Siemens neemt Atlas 3D over en vergroot zijn additive manufacturing-portfolio

Fortinet breidt dynamische cloud-beveiliging uit in Azure
Logo Lubbers De Jong

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl