www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (2 jaar en 150 dagen geleden)
PR: Marcommit

Orderchamp haalt investering op bij henQ voor kickstart

Online B2B marktplaats, vandaag officieel live, verbindt merken en retailers

Amsterdam, 11 september 2019Orderchamp, een online B2B marktplaats voor winkeliers, haalt een seed funding ronde op voor de kickstart van haar platform. Op het platform worden merken en retailers met elkaar verbonden om wholesale te verbeteren. Venture Capital firma henQ en ex-founders van SEOshop investeren drie miljoen euro in de startup, die begin dit jaar is opgericht. Er zijn al meer dan 300 merken aangesloten op het gebied van home & living, lifestyle, fashion en accessoires. Ruim 3.000 winkels in de Benelux gebruiken het platform dagelijks om hun winkelvoorraden te voorzien van inspirerende merken met unieke producten.

De oplossing die merken en retailers verbindt
Orderchamp stelt moderne technologie beschikbaar aan kleinere bedrijven, met als doel om hen van alle voordelen te voorzien die normaal alleen weggelegd zijn voor de grote spelers op de retailmarkt. Door bijvoorbeeld machine learning in te zetten, brengt Orderchamp merken in contact met de juiste retailers. Het platform faciliteert interactie tussen beide partijen: winkeliers hebben toegang tot een uitgebreide catalogus aan unieke en kwalitatieve producten om zichzelf te onderscheiden van grotere ketens. De leveranciers krijgen toegang tot een netwerk van potentiële nieuwe afnemers. Orderchamp is de moderne vorm van een een cash-en-carry of inkoopvakbeurs.

De meerderheid van het Orderchamp-team was verantwoordelijk voor het e-commerceplatform SEOshop dat werd overgenomen door Lightspeed, voordat het bedrijf naar de beurs ging (TSX: LSPD).

Een omslag op de B2B-markt
Ruud Stelder, investeerder en oprichter van Orderchamp: “De B2B-wereld is nog heel ouderwets, met vertegenwoordigers en cash-en-carry’s. Voor hippe merken – wat vaak kleine bedrijven zijn – is het lastig om met veel retailers in contact te komen. Anderzijds is het voor zelfstandige winkeliers niet mogelijk om bij tientallen hippe merken tegelijk inkopen te doen, om een écht sterke in-store experience op te zetten. Dit platform maakt het eenvoudig voor retailers om nieuwe merken te ontdekken en collectief aankopen te doen bij meerdere merken. Het is een sterk concept dat gaat zorgen voor een omslag op de B2B-markt.”

Joost Brugmans, CEO van Orderchamp: “Dat we in minder dan acht maanden een forse seed investering hebben binnengehaald, zorgt ervoor dat we een vliegende start maken met ons platform. Ons doel is dat leveranciers en retailers van over de hele wereld zaken met elkaar kunnen doen. Naast product sourcing, neemt Orderchamp administratieve obstakels weg en het bedrijf neemt tevens de marketing voor leveranciers uit handen. Dit alles om onze visie te verwezenlijken: B2B-handel zonder gedoe.”

Coen van Duiven, oprichter van henQ: “Dat we voor de tweede keer in hetzelfde team investeren, onderstreept ons vertrouwen en de kracht van dit team. Met de extreem sterke focus die we van ze kennen, gaat Orderchamp een grote markt veroveren. Aan zo’n organisatie geven wij graag een kickstart.”

Over Orderchamp
Orderchamp, opgericht in 2019, is een online B2B Marketplace waar merken en retailers met elkaar worden verbonden om wholesale te verbeteren. Orderchamp gelooft dat het ouderwetse businessmodel van inkoopbeurzen, sales vertegenwoordigers en achterhaalde cash-en-carry centra toe is aan een digitale vernieuwing. Het bedrijfsdoel is om moderne technologie beschikbaar te stellen aan kleinere bedrijven zodat zij kunnen profiteren van alle voordelen die normaal alleen weggelegd zijn voor grote spelers. Zo werkt Orderchamp met volle kracht aan een betere toekomst. Meer informatie: https://www.orderchamp.com/

Meer informatie:
Marcommit
Mariëlle van Zanten
marielle@marcommit.nl
Laatste van Orderchamp B.V.
Kwart van de retailers maakt zich geen zorgen over continuïteit

Orderchamp haalt investering op bij henQ voor kickstart
Verstreken tijd: 2 jaar en 150 dagen

Logo Marcommit
Orderchamp B.V.. contact

Logo Orderchamp B.V.

+31(0) 20 308 08 08
  support@orderchamp.com
  www.orderchamp.com
Orderchamp B.V.. sociaal

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis