www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
PR: Wisse Kommunikatie

Panasonic Toughbook 55: Eerste semi-robuuste modulaire notebook

Panasonic presenteerde deze week de Toughbook 55 notebook: een nieuwe semi-robuuste notebook voor professioneel gebruik in veeleisende omgevingen. Voor het eerst kunnen gebruikers hun Toughbook op locatie aanpassen aan veranderende werkzaamheden door verschillende modules op de Toughbook aan te sluiten. Dit maakt professionele gebruikers productiever en flexibeler in hun werk. Tegelijkertijd halen bedrijven het maximale rendement uit de duurzame investering.

image

Met de Toughbook 55 notebook kunnen gebruikers met een simpele klik de grafische mogelijkheden verbeteren of een smartcardlezer, extra opslag of een dvd- of Blu-Ray-drive in de Toughbook Universal Bay toevoegen. Bovendien kan de uitbreidingspoort aan de voorzijde worden gebruikt om snel een vingerafdruklezer, RFID-reader of een standaard smartcardlezer of een tweede batterij te integreren.

Bij aankoop kunnen gebruikers dankzij het uitbreidingsslot ook kiezen voor drie extra poorten met VGA, True Serial en een vierde USB-, 2e GLAN- of Rugged USB 2.0-slot.

imageimage
“Dit apparaat brengt semi-robuust mobiel computergebruik naar een nieuw niveau van flexibiliteit, productiviteit en duurzaamheid", stelt Jan Kaempfer, General Manager of Marketing bij Panasonic Computer Product Solutions. “Gebruikers kunnen hun notebook onderweg aanpassen al naargelang de behoefte op ieder moment. Hierdoor kunnen bedrijven in een professionele notebook investeren, wetende dat hij de flexibiliteit heeft om zich - ook op de lange termijn - aan te passen aan de veranderende bedrijfs- en gebruikersbehoeften. Ten slotte verlaagt hij de CO2-voetafdruk omdat de afzonderlijke onderdelen makkelijk kunnen worden gerepareerd of vervangen. Men hoeft de notebook dus niet weg te gooien als er één onderdeel kapot is of het hele apparaat voor reparatie op te sturen, zoals nu vaak gebruikelijk is.”

De Toughbook 55 is flexibeler, sneller, steviger, veiliger en gaat langer mee dan zijn voorganger, maar kan nog steeds worden gebruikt met accessoires van de Toughbook 54, inclusief voertuig-en desktopdockings.

Ideaal voor mobiel werken
De Toughbook 55 is een semi-robuust apparaat met het uiterlijk van een zakelijk notebook. Het is licht van gewicht (2,08 kg), slank (32,8 mm) en gemakkelijk te dragen met het ingebouwde handvat. Het nieuwe apparaat is steviger met een verbeterde Ingress Protection Rating (IP53) tegen stof en spatwater en is beschermd tegen valpartijen tot 91cm (MIL-STD810H*). De werking bij extreme temperaturen tussen -20 °C tot +60 °C is ook verbeterd*. De batterij heeft een gebruiksduur van maximaal 20 uur die met een tweede batterij kan worden uitgebreid tot 40 uur.

Gebruiksgemak
De Toughbook 55 is zo ontworpen zodat hij met verbeterde spraakherkenning en luidsprekervolumemogelijkheden makkelijk in een voertuig kan worden gebruikt. Met vier optionele microfoons heeft de notebook een ongelooflijke spraakherkenningsgraad van 98%.** Met de eveneens verbeterde stereoluidsprekermogelijkheden (92 dBA) kan de Toughbook ook worden gebruikt bij gesprekken in voertuigen of in lawaaierige werkomgevingen.

Het Toughbook 55-toetsenbord heeft optionele toetsenbordverlichting die in verschillende kleuren kan worden ingesteld. De geïsoleerde toetsen hebben een comfortabele aanslag en zijn voorzien van met hars geverfde letters voor goede leesbaarheid in het licht en het donker.

Gebruikers kunnen kiezen hoe ze willen werken met het capacitieve touchscreen: met 10 vinger-touchmodus; met of zonder handschoenen; of met behulp van een pen met een fijne punt van 2 mm om nauwkeurig te kunnen schrijven.

Het apparaat kan in fel zonlicht worden gebruikt of op locaties waar licht tot een minimum moet worden beperkt (max helderheid 1000 cd / m2., min. helderheid 2 cd / m2). Voor videoconferenties kan de notebook aan de voorzijde worden uitgerust met een 2MP camera met IR en een privacy shutter.

Bescherming tegen fysieke en digitale aanvallen
De Toughbook 55 is met zijn robuustheid beschermd tegen fysieke schade, maar met een nieuw niveau van beveiliging is het systeem ook volledig beschermd tegen vijandige digitale aanvallen. Zo kan de harde schijf simpel worden verwijderd en is de Toughbook 55 één van de eerste notebooks op de markt met een nieuw geavanceerd beveiligingsplatform.

Het moderne Windows 10 Pro-apparaat wordt standaard geleverd met hardware-, software- en identiteitsbescherming.

De 8e generatie Intel Core i5 vPro-processor, geavanceerde Panasonic-componenten en Windows 10 Pro-functies zorgen voor de hoogste bescherming tegen firmware-aanvallen en beveiligen de gegevenstoegang tegen BIOS- en computeraanvallen, zelfs wanneer het besturingssysteem in de stand-by modus staat. Bovendien biedt de Toughbook 55 identiteitsbescherming met optionele vingerafdruklezer, smartcardlezer, contactloze smartcardlezer en Windows Hello gezichtsherkenning via een optionele camera aan de voorzijde.

Verbeterde prestaties en communicatie
De Toughbook 55 is nog krachtiger met de 8e generatie Intel Core i5 vPro Quad Core CPU en is uitgerust met 8 GB RAM (tot 64 GB) en 256 GB SSD (512 GB, 1 TB, OPAL256, OPAL 512, OPAL1 TB). De interfaces zijn USB3.1 x2, USB 3.1 type C PD, HDMI, LAN, micro SDXC-slot en optionele Dual Path Through.

De communicatiemogelijkheden met Bluetooth 5.0 faciliteren snelle gegevensuitwisseling en communicatie over langere afstanden. De nieuwe Toughbook ondersteunt ook WLAN met Intel Dual Band Wireless AC-9560.

De Toughbook 55 is geoptimaliseerd voor gebruik bij Global Positioning met Galileo en GPS in Europa, GLONASS in Rusland en Beidou-ondersteuning in China met behulp van de optionele ublox-NEO-M8N.

imageimage

Beschikbaarheid en prijzen
De Panasonic Toughbook 55 is vanaf september 2019 in drie versies verkrijgbaar: HD, Full-HD en Full-HD Touchscreen voor een adviesprijs vanaf €1.988,00.

* Ontworpen voor MIL-STD810H. Getest door een onafhankelijk laboratorium van een derde partij volgens MIL-STD810H zal 2H 2019 worden uitgevoerd.
** Getest in Panasonic-fabriek.

Contact voor de pers
Tim van der Kallen
Digital PR Consultant
tim.van.der.kallen@wisse-worldcom.nl

Lisbeth Lashmana
Marketing Manager Benelux
toughbook.benelux@eu.panasonic.com

Over Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU)
Het is ons doel om technologie onzichtbaar te laten werken, zodat bedrijven succes kunnen hebben.We zijn van mening dat technologie gewoon moet werken. Dat bedrijven succesvol kunnen zijn als ze zich op hun klanten kunnen concentreren en erop kunnen vertrouwen dat alle technologieën, die hun werkzaamheden ondersteunen, in harmonie werken. Daarom streven wij ernaar producten en oplossingen te ontwikkelen die zo zijn afgestemd op de manier waarop onze klanten werken, dat zij bijna onzichtbaar zijn. Het zijn werkpaarden die op de achtergrond het succes van het bedrijf mogelijk maken.

PSCEU bestaat uit zes divisies:
  • Broadcast & ProAVbiedt u de vrijheid uw verhaal te vertellen met hoogwaardige producten en oplossingen die een soepele werking en buitengewoon goede prijs-kwaliteitverhouding garanderen in een assortiment op afstand bedienbare camera's, switchers, studiocamera's en ENG P2HD. De VariCam-modellen uit het assortiment filmcamera's en de EVA1 zijn geschikt voor true 4K en HDR (High Dynamic Range), waardoor ze de ideale oplossing zijn voor de productie van film, televisie, documentaires en live evenementen.
  • Communication Solutionsbiedt ’s werelds meest toonaangevende telefoonsystemen, SIP-eindapparatuur en professionele "netwerkscanners" die ervoor zorgen dat u zich volledig op de communicatie kan richten in plaats van op de verbinding.
  • Panasonic Mobile Solutions Business Division Europehelpt mobiele professionals productiever te werken met zijn assortiment rugged Toughbook-notebooks, tablets voor bedrijven, handheld-apparaten en elektronische Point-of-Sales (EPOS)-systemen. Als Europese marktleider had Panasonic in 2017 een omzetaandeel van 48% voor rugged en duurzame notebooks en tablets (VDC Research, maart 2019).
  • Industrial Medical Visionvervaardigt toepassingen voor verschillende sectoren, zoals geneeskunde, biowetenschappen, ProAV en de industrie. Het productportfolio bevat volledige en OEM-camerasystemen die het mogelijk maken te zien wat onzichtbaar is.
  • Security Solutionskan dankzij jarenlange ervaring kwalitatief hoogwaardig CCTV-materiaal leveren dat als bewijsmateriaal kan worden gebruikt. De systemen zorgen voor optimale afbeeldingskwaliteit, ongeacht de omgevingsfactoren, dankzij de buitengewoon betrouwbare, geavanceerde technologie van onze camera's en opnamesystemen en zorgen ervoor dat u zich veilig kunt voelen.
  • Visual System Solutionsbiedt het meest uitgebreide assortiment professionele schermen en projectoren, en biedt professionals in de audiovisuele sector de vrijheid die zij nodig hebben om te creëren. De divisie domineert de Europese markt voor projectoren met een hoge helderheid met een omzetaandeel van 39% (Futuresource >5klm boekjaar 2017, 3e kwartaal, excl. 4K & digitale cinema).
Over Panasonic
Panasonic Corporation is wereldwijd leider in het ontwikkelen van diverse elektronische producten en oplossingen voor klanten op het gebied van consumentenelektronica, wonen, auto's en B2B. Het bedrijf, dat in 2018 100 jaar bestond, heeft zich internationaal uitgebreid tot een conglomeraat met wereldwijd 582 dochterondernemingen en 87 gelieerde ondernemingen, met een totale netto-omzet van 62,5 miljard euro in het boekjaar dat afliep op 31 maart 2019. Panasonic Corporation gebruikt zijn technologieën voor het creëren van nieuwe waarde door middel van innovatie in alle divisies, voor een beter leven en een betere wereld voor zijn klanten. Meer informatie over Panasonic: http://www.panasonic.com/global
Laatste van Panasonic
Panasonic Toughbook A3: robuuste en krachtige 10,1” Android-tablet

Centrica realiseert digitale transformatie met Panasonic Toughbook

Panasonic produceert prototype beademingsapparatuur voor COVID-19 patiënten
Cloud ontvangt grootste deel technologiebudget Limburgse bedrijven

Connected Conservation-programma nu ook van start in Kenia om bedreigde diersoorten te beschermen

Papierloos transport en geavanceerde pallet scanning via Shippeo’s real-time visibility platform

Fujitsu stimuleert datagestuurde transformatie om nieuwe digitale business mogelijk te maken

Canalys noemt Trend Micro als wereldleider in Global Cybersecurity Channel

Massale overstap op videobellen vaak zonder controle op veiligheid en privacy
Bastiaan Topper opvolger van Peter Altevogt als CEO van Korton Group

80% werkenden ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’

QuandaGo lanceert collaborative case management toepassing voor Microsoft Teams

Valid en KPN IoT sluiten partnerovereenkomst

Unexus Connect integreert met Microsoft Teams

DHL Aviation standaardiseert elektronische communicatie voor luchtvrachtvervoer met Descartes Global Air Messaging Gateway

Zyxel introduceert eerste cloud-netwerkoplossing met DPPSK WiFi-authenticatie en -versleuteling voor het mkb

BCT en Aareon bundelen krachten voor innovatieve factuurverwerking in de cloud

Workday maakt de werkomgeving persoonlijker met oplossingen die gericht zijn op verandering

Workday People Analytics geeft automatisch inzicht in het personeelsbestand voor optimaal personeelsbeleid in een veranderende wereld

Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux) gaat als grootste ESL-implementator van Europa een samenwerking aan met Hanshow Technology

De werkende wereld verandert: Citrix-onderzoek laat zien hoe Nederlanders naar hun toekomst op kantoor kijken

Netwerktoegang op afstand veiliger dankzij authenticatie via alle mobiele apparatuur

Onvergetelijk: diploma-uitreiking in de Galgenwaard

Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?

Siemens voegt met Teamcenter X cloud-gebaseerde PLM-oplossing toe aan Xcelerator Portfolio
Panasonic contact

Logo Panasonic

info@panasonic.nl
  www.panasonic.nl
Panasonic sociaal

Panasonic tweets

Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Conclusion Zuyd
Logo NTT Ltd.
Logo Shippeo
Logo Valid