www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2471 volgers blijven op de hoogte!

Nieuwe COO helpt hernieuwde OTYS in de markt zetten

Voormalig OTYS-topman Bert Koning maakt comeback

Veenendaal, 10 september 2019 - Bert Koning, voormalig managing director van OTYS Recruiting Technology, maakt een comeback bij het internationaal opererende softwarebedrijf. Koning gaat de functie bekleden van COO en zal zich bezighouden met sales, operatie en de positionering van de verschillende OTYS-producten en -diensten.

Na vier jaar managing director te zijn geweest van OTYS en een aantal omzwervingen bij onder meer WCC Smart Search & Match, keert Bert Koning (49 jaar) terug in het bedrijf. Tezamen met Jorrit Blok, CEO van OTYS, en de andere directieleden zal Koning de expansie van OTYS leiden en de organisatie efficiënter maken. Hij neemt twintig jaar kennis en ervaring mee op het gebied van employment, sales en technologie. Deze kennis en ervaring zal de mondiale positie van OTYS als dienstverlener in innovatieve technologische recruitmentoplossingen versterken.

Jorrit Blok, CEO van OTYS, over Koning’s terugkomst: “Bert en ik hebben elkaar in 2004 leren kennen wat resulteerde in de eerste samenwerking in 2006. We zijn elkaar nooit uit het oog verloren na zijn vertrek bij OTYS in 2010. Ik ben blij met deze comeback, Bert brengt een immense hoop nieuwe kennis op hoog niveau met zich mee. Daarnaast kent hij ons product, de markt en weet hij waar de kansen liggen.”

Bert Koning over zijn visie op arbeidsbemiddeling en de business development van het bedrijf: “OTYS heeft de afgelopen jaren steeds naar zijn klanten geluisterd en is meegegaan met z’n tijd door continu eigen innovaties te integreren met innovaties van partners. Zo is door de jaren heen een ecosysteem opgebouwd, waarmee we alle verschillende vragen van klanten aankunnen. Zodoende hebben we nu ook de best of both worlds; én de state-of-the-art tech in alle moderne vormen die er zijn die zorgt voor de snelheid van innovatie die nu nodig is én de ervaring en stabiliteit van een volwassen bedrijf.”

Hij vervolgt: “In de komende jaren willen we laten zien hoe we onze klanten helpen om kansen in de markt daadwerkelijk te pakken. Data is ontzettend belangrijk vandaag de dag en we willen door middel van het inzetten van onze data enerzijds onze klanten helpen door bijvoorbeeld het recruitmentproces te kunnen versnellen en verbeteren en anderzijds de data gebruiken om onze producten nog meer toe te spitsen op de verschillende klantgroepen die we bedienen. Data helpt recruiters om het persoonlijke in hun proces terug te vinden.”

OTYS Recruiting Technologie zet met de terugkomst van Bert Koning in op een gestructureerde groei waarbij innovatie, data, focus en technologie centraal zullen staan om als einddoel de markt en daarmee de OTYS-klant nog beter te kunnen bedienen.

Over OTYS Recruiting Technology
OTYS zorgt voor een uitgebreid pallet aan technologisch hoogstaande recruitmentsoftware waarmee klanten daadwerkelijk kansen kunnen grijpen. De organisatie staat in Nederland sinds 2001 bekend als de voorloper in ontwikkelingen, trends en technologie. OTYS automatiseert alle recruitmentprocessen en biedt moderne oplossingen voor werving en selectie, detachering, corporate HRM en vacaturebanken. Het bedrijf heeft vele partnerships waardoor eigenlijk alles mogelijk is voor klanten. Een aantal partners zijn: Actonomy, Easyflex, Helloflex, Indeed, Prato, Stiply en Textkernel. Het bedrijf heeft kantoren in Gent, Parijs, Praag en zijn hoofdkantoor in Veenendaal en heeft meer dan 1200 klanten wereldwijd. Voor meer informatie: www.otys.nl.

Voor meer informatie voor de pers:
OTYS Recruiting Technology
Anna Willems