www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nl
2481 volgers blijven op de hoogte!

Dominique Leroy wordt de nieuwe CEO van KPN

De  Engelse versie van het persbericht is leidend

De Raad van Commissarissen van KPN is voornemens om Dominique Leroy (54) te benoemen als de volgende CEO en Voorzitter van de Raad van Bestuur per 1 December 2019. Dominique Leroy volgt Maximo Ibarra op die, zoals eind juni is aangekondigd, heeft besloten om zijn contract te beëindigen per 30 september 2019.

Dominique Leroy is op dit moment CEO bij Proximus Group (voorheen Belgacom), een positie die ze succesvol heeft vervuld sinds 2014. In 2011 begon Dominique Leroy bij Belgacom, de leidende telecomspeler in België, en ze was sinds 2012 lid van het Management Team met verantwoordelijkheid voor de consumentenmarkt. Voordat zij bij Belgacom in dienst trad, werkte ze 24 jaar bij Unilever, het laatste als Managing Director van Unilever BeLux. Dominique Leroy is afgestudeerd in Bedrijfskunde aan de Solvay Business School en spreekt vloeiend Nederlands, Frans en Engels.

Duco Sickinghe, Voorzitter van de Raad van Commissarissen van KPN: ”We zijn erg enthousiast om Dominique Leroy aan te stellen als de nieuwe CEO van KPN. Dominique is een dynamische, klantgerichte en betrokken leider met een schat aan ervaring in de telecomsector. We zijn er van overtuigd dat Dominique, met haar sterke strategische, operationele en communicatieve capaciteiten, in staat is om succesvol uitvoering te geven aan de strategie van KPN.” Duco Sickinge vervolgt: “Eind vorig jaar presenteerde KPN de strategie voor 2019 – 2021 om duurzame groei op middellange termijn te realiseren. Er is al goede voortgang geboekt, aangestuurd door onze toegewijde Raad van Bestuur en Executive Committee, en uitgevoerd door onze collega’s in de hele organisatie.

Met Dominique aan het roer, heeft de Raad van Commissarissen er vertrouwen in dat we verdere vooruitgang zullen boeken in de uitvoering van de strategie van KPN, door KPN te positioneren voor verder succes in de komende jaren. Doorgaan met het uitvoeren van die strategie blijft de focus van KPN.”

Dominique Leroy: “Ik ben zeer verheugd met de voorgenomen benoeming tot CEO van KPN. KPN heeft een zeer goede reputatie en een uitstekend management team. Ik kijk er naar uit om met hen en de KPN-collega’s te werken om uitvoering te geven aan de strategie en de kwaliteitsleider in Nederland te worden waar de klant centraal staat.”

Joost Farwerck zal van 1 oktober 2019 tot 1 december 2019 tijdelijk de rol waarnemen van Voorzitter van de Raad van Bestuur en Executive Committee. Deze rol zal hij vervullen naast zijn bestaande rol als COO.

De Centrale Ondernemingsraad heeft een positief advies gegeven op de voorgenomen aanstelling van Dominique Leroy. Aandeelhouders zullen geïnformeerd worden tijdens een Bijzondere Vergadering van Aandeelhouders, die binnenkort bijeen zal worden geroepen. Haar beloningspakket is in overeenstemming met het beloningsbeleid van KPN, met een basissalaris van EUR 935.000 per jaar en de reguliere incentiveplannen van KPN op korte en lange termijn. Een kort profiel van Dominique Leroy en het persbericht vind je op  www.kpn.com/press

Download Foto van Dominique Leroy
Download Profiel van Dominique Leroy

Laatste van KPN
20 jan 2020 KPN in 2019 opnieuw wereldklimaatleider

27 dec 2019 Ondernemingskamer verklaart bezwaren OR XS4ALL ongegrond

20 dec 2019 KPN gaat gigabit snelheden op glasvezel aanbieden
KPN contact

Logo KPN

infodesk@kpn.com
  www.kpn.com
KPN sociaal

KPN tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo TenderApp
Logo iUsed.nl
Logo SWOOP
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Thinkwise
Logo ZyXEL
Logo Liquit
Logo Schneider Electric
Logo IKUU
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Poly
Logo Cumulus Networks
Logo Eaton
Logo Competence Factory
Logo Ymor
Logo Extreme Networks
Logo NTT Ltd.
Logo Ctac N.V.
Logo Flanderijn

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl