Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!

Nu overheden over de hele wereld hun belastingsystemen herzien en zich voorbereiden op de implementatie van nieuwe e-facturatieoplossingen, besloot Agfa-Gevaert te investeren in de toekomst. Agfa-Gevaert is een multinational die een breed gamma van beeldvormingssystemen, workflow- en IT-oplossingen biedt voor de drukkerijsector, de gezondheidszorg en verschillende high-tech industrieën, zoals geïntegreerde oplossingen voor drukvoorbereiding en hernieuwbare energie. Agfa-Gevaert besloot daarom een beroep te doen op de diensten van de internationale dienstverlener Comarch. Dankzij deze samenwerking kan Agfa-Gevaert profiteren van professionele ondersteuning bij het verzenden en archiveren van elektronische facturen wereldwijd.

Steeds meer bedrijven zijn actief op de internationale markt. Een wereldwijde aanwezigheid brengt echter ook een diversiteit aan politieke systemen, economisch beleidsvormen en overheidseisen met zich mee, met name op het gebied van de regelgeving voor B2B en B2G e-facturatie.

Agfa-Gevaert besloot op zoek te gaan naar potentiële leveranciers van elektronische facturatie om te helpen met dit complexe kader. Aanvankelijk was het bedrijf enkel op zoek naar ondersteuning voor één van haar vier business units in twee Europese landen (Italië en Hongarije, later werd dit Portugal). Beide landen hebben reeds een bestaande regelgeving voor e-facturatie voor B2B en B2G.

‘Vertegenwoordigers van het management van verschillende afdelingen woonden de eerste vergaderingen bij en waren onder de indruk van de prestaties en diensten van Comarch. Hierdoor ontstond het idee om meer business units te betrekken en het project op internationale schaal te implementeren. De proactieve en reactieve aanpak van het verkoop- en consultingteam was erg overtuigend en benadrukte de sterke punten van Comarch. De ervaring van Comarch met internationale samenwerkingsprojecten wordt bevestigd door haar klanten. Zij hebben ons overtuigd van het product en de toegevoegde waarde van de diensten die Comarch kan bieden.’ – vertelt Guy Bylemans, Manager Global Electronic Data Integration bij Agfa.

Een andere belangrijke factor was de interne structuur en het functioneren van de onderneming. Rekening houdend met de verschillende ERP-systemen in elke divisie, zorgden de regelgevende kaders in elk land voor een hoge werklast en een intensieve opvolging door het Agfa-Gevaert team, dat zijn interne systemen hieraan probeerde aan te passen. De onderneming zocht dus naar manieren om de werklast van het team te verminderen, de processen te optimaliseren, een betere klantenservice te bieden en de kosten te verlagen. Deze oplossing moest voldoen aan een uitgebreide lijst van vereisten, waaronder een intuïtief klantenportaal voor het verzenden van facturen. Net daarom koos Agfa-Gevaert voor Comarch e-Invoicing, een oplossing die het mogelijk maakt om alle facturatiestromen op een kosteneffectieve manier te verwerken in één geïntegreerd pakket.

‘De complexiteit van dit project ligt in het grote aantal betrokken landen (44 in totaal), waarvan sommige met een zeer specifiek juridisch kader. Bovendien gebruikt elke business unit van Agfa-Gevaert verschillende factuurformaten. Daarom was doorgedreven advies over het juridische kader en gedetailleerde mapping noodzakelijk om de factuurformaten en -velden van de verschillende divisies op elkaar af te stemmen. En dat is net de toegevoegde waarde van de diensten die ons team kan aanbieden, bovenop onze e-facturatiemotor en het klantenportaal. Comarch is de uitdaging aangegaan en heeft zijn concurrenten over de hele lijn verslagen’ – zegt Niels De Smet, Business Development Manager voor Comarch Services Sector Benelux.

Over de Agfa-Gevaert Group
De Agfa-Gevaert Group ontwikkelt, produceert en verdeelt een breed gamma van beeldvormingssystemen, workflow- en IT-oplossingen voor de drukkerijsector en de gezondheidszorg, evenals voor verschillende high-tech industrieën, zoals geïntegreerde oplossingen voor drukvoorbereiding en hernieuwbare energie.
De hoofdzetel is gevestigd in België. De grootste productie- en onderzoekscentra bevinden zich in België, de Verenigde Staten, Canada, Duitsland, Frankrijk, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Oostenrijk, China en Brazilië. Agfa is wereldwijd commercieel actief via eigen verkooporganisaties in meer dan 40 landen. In 2018 bedroeg de omzet van de Agfa-Gevaert Group 2.247 miljoen euro.

Over Comarch
Comarch heeft meer dan 25 jaar ervaring met het ontwerpen, implementeren en integreren van software en IT-diensten voor internationale klanten zoals BP, Orange, AXA, Hudson’s Bay,...
Comarch ontwikkelt technologische oplossingen die exploitanten in staat stellen hun inkomsten te verhogen, de bedrijfsefficiëntie te verbeteren, systemen te vereenvoudigen, de kosten te verlagen, de klantervaring te verbeteren, nieuwe diensten te ontwikkelen en de time-to-market te verkorten.

AGFA_PressRelease_[NL].docx
AGFA_PressRelease_EN_2019.08.20.docx
Eerder van Comarch AG
9 sep 2019 Efficiënt voldoen aan verplichte e-facturatie en de nationale wetgeving: Agfa-Gevaert en Comarch slaan de handen in elkaar
Persberichten van vrijdag 15 november 2019
Knowliah erkend als representatieve aanbieder wereldwijd in Enterprise Legal Management Solutions

Paskal van Lomm wint Digital Transformers Awards 2019 met medisch platform Duxxie

Eerste Startupbootcamp Media accelerator 2019 met thema Going Beyond

Effectory is wederom FD Gazelle 2019 en wint de Award in regio West

Nieuwe Bluetooth-headsets van Poly bieden meer connectiviteitsopties en gebruiksvrijheid

Nieuwe financieringsronde versnelt groei Textmetrics

Softwarebedrijf Intigris benoemd tot FD Gazelle 2019
Secretaresses en andere supportprofessionals zijn opvallend loyaal

Zo maak je van Black Friday een positieve klantervaring

devolo Magic 1 WiFi mini: kleine adapter, krachtige WiFi

Eerste Managed DNS Security-dienst nu beschikbaar op Nederlandse markt

Eten belangrijker dan cadeaus tijdens de feestdagen

Oracle opent Gen 2 Cloud-regio in Nederland

ThousandEyes lanceert collectief inzicht in wereldwijde internetprestaties

Onderzoek ThousandEyes: opvallende verschillen in prestaties tussen AWS, GCP, Azure, Alibaba en IBM Cloud

Henk Nijland benoemd als Directeur Operations van Bizway

Ouderwets huishoudboekje nog steeds populair voor financiële administratie

Makkelijker je weg vinden in het buitenland met nieuwe vertaalfunctie in Google Maps

Siemens neemt Atlas 3D over en vergroot zijn additive manufacturing-portfolio

Fortinet breidt dynamische cloud-beveiliging uit in Azure
Comarch AG contact

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl