www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl

Efficiënt voldoen aan verplichte e-facturatie en de nationale wetgeving: Agfa-Gevaert en Comarch slaan de handen in elkaar

Nu overheden over de hele wereld hun belastingsystemen herzien en zich voorbereiden op de implementatie van nieuwe e-facturatieoplossingen, besloot Agfa-Gevaert te investeren in de toekomst. Agfa-Gevaert is een multinational die een breed gamma van beeldvormingssystemen, workflow- en IT-oplossingen biedt voor de drukkerijsector, de gezondheidszorg en verschillende high-tech industrieën, zoals geïntegreerde oplossingen voor drukvoorbereiding en hernieuwbare energie. Agfa-Gevaert besloot daarom een beroep te doen op de diensten van de internationale dienstverlener Comarch. Dankzij deze samenwerking kan Agfa-Gevaert profiteren van professionele ondersteuning bij het verzenden en archiveren van elektronische facturen wereldwijd.

Steeds meer bedrijven zijn actief op de internationale markt. Een wereldwijde aanwezigheid brengt echter ook een diversiteit aan politieke systemen, economisch beleidsvormen en overheidseisen met zich mee, met name op het gebied van de regelgeving voor B2B en B2G e-facturatie.

Agfa-Gevaert besloot op zoek te gaan naar potentiële leveranciers van elektronische facturatie om te helpen met dit complexe kader. Aanvankelijk was het bedrijf enkel op zoek naar ondersteuning voor één van haar vier business units in twee Europese landen (Italië en Hongarije, later werd dit Portugal). Beide landen hebben reeds een bestaande regelgeving voor e-facturatie voor B2B en B2G.

‘Vertegenwoordigers van het management van verschillende afdelingen woonden de eerste vergaderingen bij en waren onder de indruk van de prestaties en diensten van Comarch. Hierdoor ontstond het idee om meer business units te betrekken en het project op internationale schaal te implementeren. De proactieve en reactieve aanpak van het verkoop- en consultingteam was erg overtuigend en benadrukte de sterke punten van Comarch. De ervaring van Comarch met internationale samenwerkingsprojecten wordt bevestigd door haar klanten. Zij hebben ons overtuigd van het product en de toegevoegde waarde van de diensten die Comarch kan bieden.’ – vertelt Guy Bylemans, Manager Global Electronic Data Integration bij Agfa.

Een andere belangrijke factor was de interne structuur en het functioneren van de onderneming. Rekening houdend met de verschillende ERP-systemen in elke divisie, zorgden de regelgevende kaders in elk land voor een hoge werklast en een intensieve opvolging door het Agfa-Gevaert team, dat zijn interne systemen hieraan probeerde aan te passen. De onderneming zocht dus naar manieren om de werklast van het team te verminderen, de processen te optimaliseren, een betere klantenservice te bieden en de kosten te verlagen. Deze oplossing moest voldoen aan een uitgebreide lijst van vereisten, waaronder een intuïtief klantenportaal voor het verzenden van facturen. Net daarom koos Agfa-Gevaert voor Comarch e-Invoicing, een oplossing die het mogelijk maakt om alle facturatiestromen op een kosteneffectieve manier te verwerken in één geïntegreerd pakket.

‘De complexiteit van dit project ligt in het grote aantal betrokken landen (44 in totaal), waarvan sommige met een zeer specifiek juridisch kader. Bovendien gebruikt elke business unit van Agfa-Gevaert verschillende factuurformaten. Daarom was doorgedreven advies over het juridische kader en gedetailleerde mapping noodzakelijk om de factuurformaten en -velden van de verschillende divisies op elkaar af te stemmen. En dat is net de toegevoegde waarde van de diensten die ons team kan aanbieden, bovenop onze e-facturatiemotor en het klantenportaal. Comarch is de uitdaging aangegaan en heeft zijn concurrenten over de hele lijn verslagen’ – zegt Niels De Smet, Business Development Manager voor Comarch Services Sector Benelux.

Over de Agfa-Gevaert Group
De Agfa-Gevaert Group ontwikkelt, produceert en verdeelt een breed gamma van beeldvormingssystemen, workflow- en IT-oplossingen voor de drukkerijsector en de gezondheidszorg, evenals voor verschillende high-tech industrieën, zoals geïntegreerde oplossingen voor drukvoorbereiding en hernieuwbare energie.
De hoofdzetel is gevestigd in België. De grootste productie- en onderzoekscentra bevinden zich in België, de Verenigde Staten, Canada, Duitsland, Frankrijk, Duitsland, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Oostenrijk, China en Brazilië. Agfa is wereldwijd commercieel actief via eigen verkooporganisaties in meer dan 40 landen. In 2018 bedroeg de omzet van de Agfa-Gevaert Group 2.247 miljoen euro.

Over Comarch
Comarch heeft meer dan 25 jaar ervaring met het ontwerpen, implementeren en integreren van software en IT-diensten voor internationale klanten zoals BP, Orange, AXA, Hudson’s Bay,...
Comarch ontwikkelt technologische oplossingen die exploitanten in staat stellen hun inkomsten te verhogen, de bedrijfsefficiëntie te verbeteren, systemen te vereenvoudigen, de kosten te verlagen, de klantervaring te verbeteren, nieuwe diensten te ontwikkelen en de time-to-market te verkorten.

AGFA_PressRelease_[NL].docx
AGFA_PressRelease_EN_2019.08.20.docx
Laatste van Comarch AG
Massale overstap op videobellen vaak zonder controle op veiligheid en privacy

Cloud ontvangt grootste deel technologiebudget Limburgse bedrijven

Connected Conservation-programma nu ook van start in Kenia om bedreigde diersoorten te beschermen

Interxion en VHTO lanceren datacenter-game voor jongeren

Papierloos transport en geavanceerde pallet scanning via Shippeo’s real-time visibility platform

Plus500 benoemt David Zruia als nieuwe CEO en meldt een recordaantal Actieve Klanten

Lexmark gecertificeerd volgens de ISO 20243-norm

Simac Masic implementeert PC’s van HPS Industrial in farma-industrie

Fujitsu stimuleert datagestuurde transformatie om nieuwe digitale business mogelijk te maken

Canalys noemt Trend Micro als wereldleider in Global Cybersecurity Channel
Bastiaan Topper opvolger van Peter Altevogt als CEO van Korton Group

80% werkenden ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’

QuandaGo lanceert collaborative case management toepassing voor Microsoft Teams

Valid en KPN IoT sluiten partnerovereenkomst

Unexus Connect integreert met Microsoft Teams

DHL Aviation standaardiseert elektronische communicatie voor luchtvrachtvervoer met Descartes Global Air Messaging Gateway

Zyxel introduceert eerste cloud-netwerkoplossing met DPPSK WiFi-authenticatie en -versleuteling voor het mkb

BCT en Aareon bundelen krachten voor innovatieve factuurverwerking in de cloud

Workday maakt de werkomgeving persoonlijker met oplossingen die gericht zijn op verandering

Workday People Analytics geeft automatisch inzicht in het personeelsbestand voor optimaal personeelsbeleid in een veranderende wereld

Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux) gaat als grootste ESL-implementator van Europa een samenwerking aan met Hanshow Technology

De werkende wereld verandert: Citrix-onderzoek laat zien hoe Nederlanders naar hun toekomst op kantoor kijken

Netwerktoegang op afstand veiliger dankzij authenticatie via alle mobiele apparatuur

Onvergetelijk: diploma-uitreiking in de Galgenwaard

Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?

Siemens voegt met Teamcenter X cloud-gebaseerde PLM-oplossing toe aan Xcelerator Portfolio
Comarch AG contact

Logo Comarch AG

info@comarch.com
  www.comarch.nl
Comarch AG sociaal

Comarch AG tweets

Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Conclusion Zuyd
Logo NTT Ltd.
Logo Interxion
Logo Shippeo