www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2471 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Ruim vijftig procent wil ook lid van Koningshuis als designated survivor

Vrouwen kiezen Ollongren, mannen kiezen Rutte

Amersfoort, 9 september 2019 – Ruim 52 procent van de Nederlanders vindt dat, naast een politieke designated survivor, ook iemand van het Koningshuis op een geheime en beveiligde locatie moet worden ondergebracht tijdens Prinsjesdag. Sowieso vindt 65 procent het een goed idee dat Nederland een politieke designated survivor aanwijst voor Prinsjesdag. Dat blijkt uit onderzoek van HR-dienstverlener Visma | Raet onder 541 Nederlanders. De meest geschikte designated survivor is volgens de meeste respondenten (11 procent) minister-president Mark Rutte, terwijl minister Grapperhaus, die 10 procent van de stemmen kreeg, tweede keus is.

Eén van de ministers is tijdens Prinsjesdag niet in de Ridderzaal tijdens de troonrede, om zodoende tenminste één bestuurder over te houden als er bijvoorbeeld een aanslag gepleegd wordt. Vanwege de veiligheid wordt niet gezegd welke minister het wordt. “Prinsjesdag is een belangrijke dag. Er wordt onder andere bekend wat de rijksbegroting van 2020 is en eveneens hoe het nettoloon van de Nederlanders eruit komt te zien”, stelt Joke van der Velpen Product Manager Wet & regelgeving bi Visma I Raet. “Het overgrote deel van de Nederlanders ziet kennelijk de dreiging die een essentieel evenement als Prinsjesdag met zich meebrengt en kiest het zekere voor het onzekere.”

Vrouwen kiezen Ollongren, mannen Rutte
Wat betreft de keuze voor de juiste designated survivor bestaat er tussen mannen en vrouwen een groot verschil. Volgens 12 procent van de mannen is Rutte het meest geschikt, terwijl vrouwen met 11 procent het meest overtuigd zijn de kwaliteiten van Ollongren. Ingred Engelshoven, Minister van Onderwijs Cultuur en Wetenschap, is met slechts 0,4 procent bestempeld tot de minst geschikte designated survivor. Overigens maakt 28 procent van de respondenten het niet uit wie het wordt.

Ook in het bedrijfsleven
Bijna de helft (47 procent) van de Nederlanders is voorstander om ook bedrijven tijdens belangrijke evenementen en gebeurtenissen ook een designated survivor te laten aanwijzen.

---------------

Boilerplate Visma | Raet
Visma | Raet is marktleider in HR-cloudoplossingen en daaraan gerelateerde services. HR en salarisverwerking staan bij Visma | Raet centraal en met haar software helpt zij klanten om de juiste persoon op het juiste moment op de juiste plek te zetten. Met het geïntegreerde platform biedt Visma | Raet samen met haar strategische partners analytics en gebruikersbeheer en ondersteunt hiermee de waardeketen van haar klanten. Het platform ondersteunt verschillende modules die organisaties nodig hebben ter ondersteuning van bijvoorbeeld hun boekhouding, groothandels- en projectadministratie, urenregistratie, accountancy, crm, HR & salarisverwerking en ledenadministratie. Gebruikers hebben de mogelijkheid op ieder gewenst moment vanuit het Visma | Raet-platform toegang te krijgen tot de gewenste applicaties.

Visma | Raet is onderdeel van het Noorse Visma AS, marktleider in Scandinavië en behorend tot de top 10 van Europese business softwarehuizen. Visma AS heeft in totaal 800.000 klanten en 8.500 medewerkers.

Marcommit
Endie van Laar