www.EVENTIVE.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2482 volgers blijven op de hoogte!

NETGEAR introduceert het Orbi Wifi 6 Mesh Systeem - het ultieme draadloze netwerk voor het hele huis

BERLIJN, 6 september 2019NETGEAR®, Inc.(NASDAQ: NTGR), de toonaangevende leverancier van mesh-wifisystemen voor het slimme huis, heeft vandaag de wereldwijde release van het Orbi™ WiFi 6 Mesh Systeem aangekondigd, een innovatieve oplossing die een nieuwe standaard voor draadloze netwerken definieert.

Dit next generation Orbi Mesh wifisysteem is ontworpen voor de verbonden wereld van nu en in de toekomst. Huishoudens hebben tegenwoordig een veelvoud aan altijd actieve en altijd verbonden smart home-apparaten, die veel toepassingen hebben die een hoge bandbreedte vereisen, zoals 4K/8K Ultimate HD-verbindingen streamen naar meerdere schermen. Het Orbi WiFi 6 mesh-systeem heeft de capaciteit voor het verkeer dat wordt gegenereerd door de vele verbonden apparaten die we nu en in de komende jaren in huis hebben. Vergelijk het met het verschil tussen het rijden op een veel te drukke snelweg met vier rijstroken en een snelweg met zestien rijstroken. WiFi 6 biedt meer streams, waardoor er een verhoogde capaciteit voor meer verkeer ontstaat. Zo worden de snelste wifi-apparaten niet geblokkeerd door de langzamere.

“We zijn trots dat we de eerste fabrikant zijn die een mesh-systeem op de markt brengt dat multi-gigabit internetsnelheden tot in elke hoek van uw huis kan brengen. Het is een antwoord op de vraag naar grotere snelheid, dekking en verbindingscapaciteit,” zegt David Henry, senior vice president van Connected Home-producten bij NETGEAR. “We bouwen multi-gigabit snelwegen naar het internet. NETGEAR lanceerde het eerste Orbi Whole Home WiFi Mesh-systeem in 2016 en liet de wereld kennismaken met de kracht van onze gepatenteerde tri-band mesh-wifi met een dedicated backhaul. Nu we in een tijd leven waarin er meer apparaten dan ooit om bandbreedte concurreren, zijn onze wifithuisnetwerken verstopt aan het raken. Alleen de Orbi WiFi 6, met vier keer de netwerkcapaciteit van WiFi 5 (802.11ac), kan dit probleem oplossen.”

Deze innovatieve nieuwe toevoeging aan de NETGEAR-familie van mesh-wifiproducten legt de lat hoger op het gebied van prestaties en capaciteit om te kunnen voldoen aan de toenemende bandbreedtevereisten. NETGEAR had al het meest complete WiFi 6-routerportfolio van de sector en we zijn trots dat we daar nu de best presterende WiFi 6 mesh-oplossing aan toe kunnen voegen. Er is nog lang geen einde in zicht voor de groei van het aantal verbonden consumentenapparaten dat op de markt komt en elk van deze nieuwe producten is slechts zo krachtig als hun verbinding met de content en databronnen die hun intelligentie voeden. Orbi WiFi 6 voldoet aan de eisen van de altijd aan, altijd verbonden gigabit-woning.

Met de vraag naar meer bandbreedte ziet NETGEAR ook de internetsnelheden van serviceproviders toenemen: gigabit-snelheden zijn tegenwoordig bijna overal beschikbaar. Orbi WiFi 6 kan eenvoudig opschalen om deze gigabit-internetdiensten beschikbaar te maken voor multi-gigabit-netwerken door het gebruik van een 2,5 Gbps WAN-poort of door middel van linkaggregatie om twee poorten te combineren.

Orbi™ WiFi 6 maakt gebruik van NETGEAR's gepatenteerde tri-band mesh-technologie met een gepatenteerde dedicated backhaul voor de ultieme smart home-ervaring met naadloze roaming. Met 4x4 radio's op zowel 2,4 GHz als 5 GHz fronthaul, en een 5 GHz backhaul, is Orbi WiFi 6 ontworpen om in elk huis volledige dekking te bieden voor een groot aantal verbonden apparaten. Deze nieuwste generatie wifitechnologie is sneller dan ooit en is voorbereid op de komende jaren, met een vier keer hogere verbindingscapaciteit in vergelijking met een WiFi 5 (802.11ac)-systeem.

Naast de verbeterde netwerksnelheid en de verhoogde capaciteit, introduceert WiFi 6 ook meer efficiëntie en een verbeterde batterijduur voor mobiele apparaten.

Beschikbaarheid:
Het Orbi WiFi 6 Tri-band Mesh-systeem (RBK852) zal vanaf komende maand beschikbaar zijn voor een adviesprijs van € 799,- voor de router en het satellietsysteem.

1 MB jpg  Orbi RBK852 | NETGEAR | Lifestyle (1)
1 MB jpg  Orbi RBK852 | NETGEAR | Lifestyle (2)
1 MB jpg  Orbi RBK852 | NETGEAR | Lifestyle (3)
1 MB jpg  Orbi RBK852 | NETGEAR | Lifestyle (4)
1.2 MB jpg  Orbi RBK852 | NETGEAR | Lifestyle (5)

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR
Laura Minderop
T +31 (0)6 457 773 54
netgear@pridepr.nl

Over NETGEAR, Inc.
NETGEAR® (NASDAQ: NTGR) is sinds 1996 pionier in geavanceerde netwerktechnologieën voor huizen, bedrijven en serviceproviders over de hele wereld en leidt de sector met een breed assortiment bekroonde producten die zijn ontworpen om het leven van mensen te vereenvoudigen en te verbeteren. NETGEAR wil mensen in staat stellen samen te werken en verbinding te maken met een wereld van informatie en entertainment. Het bedrijf richt zich op het leveren van innovatieve en geavanceerde verbonden oplossingen, variërend van mobiele en cloudgebaseerde diensten voor verbeterde controle en beveiliging, tot slimme netwerkproducten, video via Ethernet voor Pro AV-applicaties en hoog presterende gaming routers om online gameplay te verbeteren. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië, met kantoren over de hele wereld. Meer informatie is beschikbaar op de NETGEAR-investeerderspagina of door te bellen naar (408) 907-8000. Maak verbinding met NETGEAR: Twitter, Facebook, Instagram en het NETGEAR blog op NETGEAR.com.
Laatste van NETGEAR
NETGEAR introduceert Pro-AV ontwerpcentrum voor integrators en leveranciers van oplossingen

NETGEAR SLUIT ZICH AAN BIJ DE OPEN SECURITY AND SAFETY ALLIANCE

NETGEAR breidt Wifibereik en -capaciteit uit met Nighthawk WiFi 6 Mesh Extender
IFS overtreft de markt in 2019 met 32 procent groei in licenties en EBITDA

Cisco Live 2020 laat de nieuwste transformatieve technologieën zien

Cisco versnelt applicaties in een hybride multicloud-wereld

Solipsis deelt 5 praktische tips voor een sterk beleid op het gebied van cybersecurity en privacy

Collibra lanceert Data Lineage, een geautomatiseerde Data Lifecycle Mapping functie

IPsoft’s digitale medewerker Amelia wordt nu nog menselijker

De juiste mobiele computerapparatuur verbetert productiviteit en efficiëntie van werknemers

IGEL breidt samenwerking met Login VSI uit met de integratie van Login Enterprise en IGEL OS

Fabrikanten investeren fors in Customer Experience

iSHARE adapter in SAP App Store

Persuitnodiging Digital Days: scholieren aan de slag met uitdagende ICT-vraagstukken
ConoScenza behaalt ISO27001 certificering voor gehele portfolio

Microsoft en Genesys breiden partnership uit

Jacobs Douwe Egberts wint Boomi Blue Challenge Award 2019

Goederenvervoer naar en vanuit het VK in 2020; het complete beeld

MWC Holland House Dinner Xperience 2020

Zircon toont metaaldetectors voor de professional op Eisenwarenmesse 2020 in Keulen

KPN SuperWifi met innovatieve mesh-technologie voor sneller internet

Doculayer.ai ziet 4 belangrijke trends in informatiemanagement voor 2020

KPN Ventures verstrekt groeikapitaal aan SettleMint

BluJay gaat samenwerking aan met project44

Onderzoek: leiderschap in de digitale economie is een vak apart
NETGEAR contact

Logo NETGEAR

+31(0)182-587000
  info@netgear.nl
  www.netgear.nl
NETGEAR sociaal

NETGEAR tweets

Logo ConoScenza
Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo IFS
Logo Cisco
Logo Solipsis b.v.
Logo Collibra
Logo Genesys
Logo Dell Boomi
Logo AEB
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Zircon
Logo myBrand
Logo NetApp
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl