www.LVTPR.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Pride PR

Decoreer je wanden met kunst van Monet tot Basquiat met de nieuwe Meural Canvas II op basis van NETGEAR-technologie

De nieuwe Meural Canvas II, die kunst voor iedereen toegankelijk maakt, introduceert een nieuwe framegrootte, prestatieverbeteringen en een steeds grotere verzameling van 's werelds mooiste kunst

Berlijn, 6 september 2019NETGEAR®, Inc. (NASDAQ: NTGR), de toonaangevende leverancier van netwerkapparatuur voor smart homes en kleine bedrijven, kondigt de wereldwijde release van de Meural Canvas II aan. Meural is in 2018 toegetreden tot de NETGEAR familie van slimme netwerkproducten. Dit is de eerste formele productintroductie sinds de acquisitie vorig jaar.

Meural Canvas II met NETGEAR-technologie is een geavanceerd wifi-verbonden digitaal canvas dat is ontworpen om de wereld van kunst bij u thuis of op kantoor te brengen. Met het kenmerkende matte antireflectie-display toont Meural Canvas elke penseelstreek, zodat elk kunstwerk wordt weergegeven zoals het origineel in een galerij of museum. Bovendien zijn de slimme canvassen van Meural een bijzondere manier om persoonlijke fotocollecties onder de aandacht te brengen.

Meural Canvas II biedt verbeterde wifiprestaties voor snellere uploads en een groter bereik. De initiële installatie van het digitale canvas is nu sneller en gestroomlijnder dan ooit, dankzij de toevoeging van een snelle QR-code voor naadloze connectiviteit met het wifinetwerk. Het canvas is nu ook energiezuiniger en verbruikt 45% minder energie dan het vorige model. Bovendien is de naar voren gerichte omgevingslichtsensor verbeterd om de schermverlichting beter aan te passen aan het omgevingslicht zodat elk werk optimaal wordt weergegeven.

De nieuwe Meural Canvas II zal verkrijgbaar zijn in twee maten: de grotere 19x29 met een 27-inch HD digitaal canvas en een kleiner 16x24-frame met een 21,5-inch HD digitaal canvas tegen een aantrekkelijke instapprijs. De twee maten zorgen voor meer opties in uw huis of kantoor. Elk doek heeft een beeldverhouding van 16:9 en kan zowel in portretmodus (verticaal) of landschapsmodus (horizontaal) worden opgehangen. De Canvas II detecteert automatisch de oriëntatie en met de Meural Swivel Mount is omschakelen tussen verschillende oriëntaties eenvoudig en hoeft het frame niet van de muur te worden verwijderd. De Swivel Mount-accessoire, een stevig, duurzaam en lichtgewicht mechanisme, maakt het eenvoudig om te zorgen dat het canvas zo is georiënteerd dat de kunst het frame vult. De draaivoet is een must-have voor wie vaak nieuwe kunst wil ontdekken of zijn eigen kunst willen laten zien.

Er zijn vier manieren om interactief in de kunstbibliotheek te zoeken via het slimme canvas:
  • Bewegingsbesturing: Zwaai gewoon met een hand voor een van de twee ingebouwde sensoren van het Canvas om de kunst te wijzigen of toegang te krijgen tot de instellingen.
  • Stembesturing: (momenteel met Amazon Alexa)
  • Desktop (my.meural.com dashboard)
  • De Meural app (iOS en Android)
Als abonnee krijgen Meural-leden toegang tot een dynamische kunstbibliotheek met meer dan 30.000 werken uit toonaangevende musea, van kunstenaars en uit beeldcollecties van over de hele wereld. Geniet van de klassiekers uit de Renaissance tot de impressionistische periode, of van moderne, postmoderne en fotografiecollecties. De dynamische kunstbibliotheek van Meural heeft voor elk wat wils, inclusief hedendaagse meesters zoals Keith Haring en Jean-Michel Basquiat tot renaissancekunstenaars als Leonardo da Vinci en Michelangelo Caravaggio. De kunstbibliotheek van Meural vergroot zowel het plezier als de kennis van kunst voor alle leden. Bovendien stelt de kunstmarktplaats leden in staat om geselecteerde werken uit de bibliotheek te kopen en voor altijd aan hun persoonlijke collectie toe te voegen, net zoals bij een veiling of galerij.

Naast de grootste verzameling kunstwerken die beschikbaar is in een online bibliotheek, maakt het Meural-platform het ook mogelijk om snel en eenvoudig uw eigen foto's te uploaden en weer te geven. Met de ingebouwde functies kunt u in batches uploaden, de kleur aanpassen en de afbeelding bijsnijden zodat deze op het 16:9-display past. Naast de extra online opslag die bij een Meural-lidmaatschap is inbegrepen, is er ook een gemakkelijk toegankelijke SD-kaartsleuf en een USB-poort om ervoor te zorgen dat u altijd voldoende geheugen hebt voor al uw fotografiebehoeften.

“Het Meural-platform is een unieke toevoeging aan de NETGEAR-productfamilie. We zijn blij dat we mensen kunnen helpen om meer waardering voor kunst te krijgen door de muren van huizen of kantoren te versieren met een zorgvuldig samengestelde verzameling van 's werelds meest gekoesterde creaties,” zegt David Henry senior vice president van Connected Home Products voor NETGEAR. “Met Meural Canvas II hebben we een geweldig concept, dat de mogelijkheden van onze verbonden wereld benut, verbeterd met meer geavanceerde functies en extra lijstopties. Het unieke van de Meural-productlijn is dat het niet alleen dient voor plezier, waardering en educatie van kunst, maar dat het ook een geweldige manier is om je eigen fotografie of kunstwerken te presenteren.”

NETGEAR acquireerde Meural in augustus 2018, om voort te bouwen op zijn succesvolle aanbod van producten voor verbonden thuisproducten en de visie van het bedrijf op een volledig verbonden wereld. Door de combinatie van het hardwareproduct, de Meural Canvas, met een bibliotheek van 30.000 gelicentieerde kunstwerken, fungeert Meural als een nieuw mediadistributieplatform voor de beeldende kunst. Meural Canvas onderscheidt zich door de gepatenteerde TrueArt-technologie van Meural, een combinatie van hardware en software die samen zorgen voor een realistische kijkervaring, inclusief een mat, antireflectie-display. Meural Canvas is te bedienen via gebaar, stem (Amazon Alexa), desktop of mobiele app en stelt gebruikers in staat elke dag nieuwe kunst te beleven.

Meural Canvas II met technologie van NETGEAR is nu wereldwijd beschikbaar voor de adviesprijs van de fabrikant:

Meural Canvas II:

19x29 frame met 27-inch HD display in wit of zwart- € 849,- EUR
19x29 frame met 27-inch HD display in donker of licht hout - € 899,- EUR

16x24 frame met 21.5-inch HD display in wit of zwart - € 649,- EUR
16x24 frame met 21.5-inch HD display in donker of licht hout - € 699,- EUR

Swivel Mount - € 49,- EUR

En het jaarlijkse lidmaatschapsabonnement op de Meural kunstbibliotheek is € 65,- EUR.

4.2 MB jpg  Beeld Meural Canvas II (1)
4.1 MB png  Beeld Meural Canvas II (2)
4.3 MB png  Beeld Meural Canvas II (3)
1.2 MB jpg  Beeld Meural Canvas II (4)

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR
Laura Minderop
T +31 (0)6 457 773 54
netgear@pridepr.nl

Over Meural:
Meural combineert het beste van kunst, technologie en design om producten te creëren die ons iets laten voelen. Meural werd opgericht in 2014 door Vladimir Vukicevic en Jerry Hu en overgenomen door NETGEAR in augustus 2018. We bouwen aan een toekomst waarin kunst elke lege muur vult en iedereen een kunstverzamelaar kan worden. Daartoe hebben we een gepatenteerd platform ontwikkeld voor het ontdekken, aanpassen en gebruiken van visuele kunst in het dagelijkse leven. Via zowel het hardwareproduct, het Meural Canvas slimme frame, als my.meural - de vakkundig gecureerde kunstbibliotheek - stelt het Meural-platform gebruikers in staat om meer dan 30.000 kunstwerken weer te geven en ermee te interacteren via stem, gebaar, web of mobiele app. Onder de vertrouwde paraplu van NETGEAR - de innovatieve leider in het verbinden van de wereld met het internet - wordt Meural een nog krachtiger platform om het plezier van kunst naar de mensen te brengen - in hun huizen, kantoren en overal waar kunst kan bestaan. Meer informatie is beschikbaar op Meural.com. Maak contact met Meural op Twitter, Facebook, Instagram, en Pinterest.

Over NETGEAR, Inc.
NETGEAR® (NASDAQ: NTGR) is sinds 1996 pionier in geavanceerde netwerktechnologieën voor huizen, bedrijven en serviceproviders over de hele wereld en leidt de sector met een breed assortiment bekroonde producten die zijn ontworpen om het leven van mensen te vereenvoudigen en te verbeteren. NETGEAR wil mensen in staat stellen samen te werken en verbinding te maken met een wereld van informatie en entertainment. Het bedrijf richt zich op het leveren van innovatieve en geavanceerde verbonden oplossingen, variërend van mobiele en cloudgebaseerde diensten voor verbeterde controle en beveiliging, tot slimme netwerkproducten, video via Ethernet voor Pro AV-applicaties en hoog presterende gaming routers om online gameplay te verbeteren. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië, met kantoren over de hele wereld. Meer informatie is beschikbaar op de NETGEAR-investeerderspagina of door te bellen naar (408) 907-8000. Maak verbinding met NETGEAR: Twitter, Facebook, Instagram en het NETGEAR blog op NETGEAR.com.
Tags bij dit bericht