www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Pride PR

NETGEAR kondigt het eerste in de cloud configureerbare mesh-netwerk voor zakelijke doeleinden aan

Nieuwste updates voor de NETGEAR Insight-oplossing maken de implementatie van volledig configureerbare mesh-netwerken mogelijk, voor ondersteuning van draadloze port extenders, VLAN-mapping over de mesh, instant discovery en vele andere functionele verbeteringen

Berlijn, DE, 6 september 2019NETGEAR®, Inc. (NASDAQ:NTGR), de toonaangevende leverancier van netwerkproducten voor thuis en op kantoor, heeft nieuwe functionaliteiten aangekondigd voor zijn bekroonde Insight™-beheeroplossing, waaronder een nieuwe 4-poorts geïntegreerde gigabit Ethernet-switch met mesh-wifi access point, een door Insight ondersteunde 10-poorts gigabit-switch met een grotere PoE-capaciteit, Insight-ondersteuning op meer Smart Pro Managed-switches en de beschikbaarheid van de Instant Captive Portal voor alle via Insight beheerde draadloze producten.

“De NETGEAR Insight-oplossing voor cloudbeheer, die nu drie jaar bestaat, is een krachtig hulpmiddel gebleken, zowel voor kleine bedrijven om hun netwerken op afstand te beheren als voor managed service providers om de netwerken van hun klanten beter in de gaten te houden,” zegt Richard Jonker, vicepresident product line management voor NETGEAR Business-producten. “Het Insight-platform biedt ondersteuning voor 22 verschillende switches, access points en beveiligingsapparaten die worden beheerd via een gratis mobiele applicatie voor zowel iOS als Android, of via desktopoplossingen waarmee serviceproviders meerdere klanten tegelijk kunnen bedienen.”

Nieuwe functionaliteiten van de Insight-oplossing voor extern beheer zijn onder meer:

NETGEAR Insight Instant Mesh
NETGEAR Insight Instant Mesh combineert twee toonaangevende en innovatieve technologieën: gepatenteerde tri-band mesh-wifi en het Insight-platform voor extern beheer. Instant Mesh ondersteunt NETGEAR’s professionele draadloze access point, de WAC540, en het onlangs geïntroduceerde mesh-wifi multi-mode access point WAC564.

Met behulp van de Insight-app en een paar tikken op het scherm kan een netwerk eenvoudig worden uitgebreid om het dekkingsgebied te vergroten door maximaal vijf WAC540’s of WAC564’s toe te voegen. Een van de vijf units moet worden aangewezen als basiseenheid (‘root’), die het wifinetwerk verbindt met internet; de andere vier units worden ingezet als extenders om de wifidekking te vergroten. De WAC540 en de WAC564 kunnen beiden als root of als extender worden ingezet, geconfigureerd door de gebruiker of automatisch geconfigureerd en geoptimaliseerd door Insight.

De WAC540 en WAC564 kunnen in combinatie worden gebruikt, wat bedrijven de ultieme flexibiliteit geeft bij het ontwerpen en implementeren van hun netwerken. De WAC540 is ideaal voor bedrijven die puur op wifinetwerken draaien. De PoE-functie en het industriële ontwerp zijn perfect voor plafondmontage of wandmontage. De WAC564, met zijn geïntegreerde 4-poorts gigabit ethernet-switch, ontworpen voor op het bureau of aan de wand, is ideaal voor bedrijven die met een mix van wifi- en ethernetnetwerken werken.

NETGEAR Insight Instant Mesh WiFi Multi-mode Access Point (WAC564)
De WAC564 is het eerste multi-mode wifi access point dat als root of extender in een wifi-meshnetwerk kan fungeren, of als een krachtig standalone wifi access point. Dankzij de geïntegreerde 4-poorts gigabit-ethernetswitch kunnen bedrijven hun bekabelde en draadloze netwerken nu naadloos uitbreiden, met ondersteuning voor meerdere samengevoegde SSID's en VLAN's.

De Access Point-modus biedt krachtige AC3000 tri-band wifi voor bedrijven. De WAC564 heeft drie afzonderlijke radio's - een 2,4 GHz en twee 5 GHz (lage en hoge frequentiebanden) - die in totaal 3Gbps doorvoer naar wifi-apparatuur leveren. De WAC564 heeft geavanceerde en eenvoudig te beheren wififuncties zoals band-steering, beamforming, load balancing, airtime fairness en geavanceerde roaming.

In Mesh Extender modus maakt elke WAC564 draadloos verbinding met de WAC564 of WAC540, waardoor er direct een wifi-meshnetwerk van één root en meerdere extenders wordt gecreëerd dat het bereik verviervoudigt met uniforme SSID- en VLAN-instellingen, voor de ultieme veilige wifi voor bedrijven.

De WAC564 helpt kleine bedrijven om hun netwerk uit te breiden en krachtige wifidiensten te bieden:
  • Nabijgelegen ruimtes waar geen bekabeling beschikbaar is en die binnen het bereik van de huidige wifi-ontvangst zijn
  • Gehuurde of tijdelijke ruimtes
  • Naburige kantoorgebouwen[1]
  • Elke situatie waarin geen kabels kunnen worden getrokken
NETGEAR Instant Captive Portal
Met de Instant Captive Portal kunnen bedrijven hun gasten een beveiligde wifitoegang bieden met sociale media-login met analytics, op maat gemaakte advertenties, sessiebeheer en logopslag. De intuïtieve portaloplossing is eenvoudig te configureren en aan te passen met NETGEAR Insight en is beschikbaar op alle Insight Managed Wireless-apparaten (WAC5xx en Orbi Pro). Extra Instant Captive Portal-functionaliteiten zijn onder meer:

Betaling op maat:
  • Breng kosten per gebruiksduur, per gebruiker in rekening
  • Betaling via PayPal
Aanpasbare registratievelden:
  • Ondersteuning voor:
    • Checkbox
    • Dropdown
    • Input field
Aanpasbare splash-pagina:
  • Logo
  • Achtergrondafbeeldingen
  • Sjablonen en thema's
  • Responsief webontwerp, dat zich aanpast aan smartphone, tablet en desktop
Gast-logs:
  • Eén jaar aan gast-logs om te voldoen aan de Europese regelgeving
NETGEAR Dark Web Intelligence Service
De NETGEAR Dark Web Intelligence service biedt schaalbare, cloudgebaseerde technologie om bedrijven te helpen wereldwijde dreigingsdata om te zetten in relevante informatie en inzichten. Bovendien stelt het bedrijven van elke omvang in staat om tijd en middelen te besparen door de reactietijd bij incidenten te verkorten met gebruikersvriendelijk, bruikbaar bewijs dat toegankelijk is voor het bedrijf zelf of voor de Managed Service Provider. Bijkomende voordelen zijn onder meer:
  • Dark Web Intelligence gebruikt een groot aantal sensoren om gebruikersgegevens, creditcards en identiteit te bewaken en te beschermen
  • Helpt gebruikers om dreigingen eenvoudig te begrijpen en erop te reageren. De informatiestroom wordt gevisualiseerd met grafieken en diagrammen.
  • Dark Web Intelligence beschikt over een instelbaar online dashboard en realtime hulpmiddelen voor datavisualisatie
NETGEAR Business Insight hardware-updates
NETGEAR 10-Poort Gigabit PoE+ Ethernet Smart Managed Pro Switch (GS110TPP)
Met zijn krachtige L2 + en L3 Lite-functies, zijn geweldige PoE-functionaliteit en verbeterde prestaties en bruikbaarheid, is de GS110TPP nu ook toegevoegd aan de lijst met producten die met Insight worden beheerd. Smart Managed Pro-switches zijn speciaal gebouwd voor geconvergeerde netwerken waar spraak, video en gegevens allemaal via één netwerkplatform lopen. Deze switches zijn geoptimaliseerd voor netwerkefficiëntie, operationele kostenbesparing en beheergemak en zijn de ideale oplossing voor de meest geavanceerde kleine en middelgrote organisaties die op zoek zijn naar de beste combinatie van functionaliteit, prestatie en waarde.

Insight-ondersteuning voor bestaande Smart Managed Pro Switches
NETGEAR brengt nieuwe Insight-firmware uit voor vier 24-poorts en 48-poorts NETGEAR Smart Managed Pro-switches, ontworpen voor drukbevolkte implementaties van moderne en krachtige PoE+-apparaten. Waaronder:
  • 24-poorts Gigabit PoE+ Smart Managed Pro Switch (GS728TPv2)
  • 24-poorts Gigabit PoE+ Smart Managed Pro Switch (GS728TPPv2)
  • 48-poorts Gigabit PoE+ Smart Managed Pro Switch (GS752TPv2)
  • 48-poorts Gigabit PoE+ Smart Managed Pro Switch (GS752TPPv1)
NETGEAR Business hardware-updates
NETGEAR 5-poorts Gigabit Ethernet PoE+ Unmanaged Switch (GS305PP) - 83W
Met zijn stevige metalen behuizing, ventilatorloze ontwerp en desktop- of muurbevestiging is de GS305PP de ideale upgrade voor elk netwerk met de eenvoudige installatie van vier PoE+-apparaten. Hij maakt automatisch verbinding met uw router en biedt vier bekabelde verbindingen voor snelle, niet-haperende Gigabit-connectiviteit. Belangrijkste kenmerken:
  • Ideaal voor kleine installaties van vier PoE+-apparaten (IP-telefoon, bekabelde bewakingscamera, draadloos toegangspunt) - Installeer alleen het aantal poorten dat u nodig hebt zonder extra configuratie
  • Plug-and-play, automatische verbinding met uw router of modem van vier extra bekabelde verbindingen - geen IT-expert of een gecompliceerde gebruikershandleiding nodig, gewoon plug-and-play
Ga voor meer informatie over verbeteringen aan de Insight-oplossing naar NETGEAR in hal 3.2 op stand 201 tijdens IFA 2019.

[1] Wifibereik en doorvoerregels zijn van toepassing

4.2 MB jpg Beeld Insight | NETGEAR

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR
Laura Minderop
T +31 (0)6 457 773 54
netgear@pridepr.nl

Over NETGEAR, Inc.
NETGEAR® (NASDAQ: NTGR) is sinds 1996 pionier in geavanceerde netwerktechnologieën voor huizen, bedrijven en serviceproviders over de hele wereld en leidt de sector met een breed assortiment bekroonde producten die zijn ontworpen om het leven van mensen te vereenvoudigen en te verbeteren. NETGEAR wil mensen in staat stellen samen te werken en verbinding te maken met een wereld van informatie en entertainment. Het bedrijf richt zich op het leveren van innovatieve en geavanceerde verbonden oplossingen, variërend van mobiele en cloudgebaseerde diensten voor verbeterde controle en beveiliging, tot slimme netwerkproducten, video via Ethernet voor Pro AV-applicaties en hoog presterende gaming routers om online gameplay te verbeteren. Het hoofdkantoor is gevestigd in San Jose, Californië, met kantoren over de hele wereld. Meer informatie is beschikbaar op de NETGEAR-investeerderspagina of door te bellen naar (408) 907-8000. Maak verbinding met NETGEAR: Twitter, Facebook, Instagram en het NETGEAR blog op NETGEAR.com.