www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2480 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Huidige manager is voor 1 op de 5 medewerkers reden voor vertrek

Manager heeft veel invloed op retentie medewerkers

Hilversum, 5 september 2019 – Voor bijna 1 op de 5 medewerkers (19%) is de huidige manager een reden om de organisatie te verlaten. Dit geldt vooral voor jongeren van 18 tot 25 jaar (27%). Daartegenover staat een groot deel van werkend Nederland dat juist enorm te spreken is over zijn manager. 29 procent bestempelt zijn huidige manager als de ideale manager. Daarbij geldt voor 20 procent dat zijn manager de belangrijkste reden is om bij zijn huidige werkgever te blijven. Dit blijkt uit Het Nationale Management Onderzoek, uitgevoerd door ISBW onder 1.013 respondenten.

Gezegend met een ideale manager
Net als het percentage van de jongeren (18-25 jaar) dat zijn manager een reden vindt om te vertrekken, geeft ook 27 procent van deze leeftijdscategorie aan dat zijn manager de belangrijkste reden is om bij de organisatie te blijven. Ook bij werknemers tussen de 25 en 40 jaar geldt dit voor bijna een kwart (24%). Al met al is de manager van grote invloed op de retentie van medewerkers, zowel in de positieve als negatieve zin. Kijkend naar de verschillende niveaus binnen een organisatie, zijn vooral medewerkers in een strategische positie te spreken over hun manager. Ruim de helft (55%) geeft aan dat zijn huidige manager zijn ideale manager is. Op tactisch niveau geldt dit voor 36 procent en op operationeel niveau voor 27 procent.

Rob Rijbroek, directeur bij ISBW: “Omdat organisaties transformeren en de rol van managers verandert, is het zaak dat managers zich blijven ontwikkelen. Een goede manager is namelijk van cruciaal belang voor het werkgeluk van medewerkers. Om een goede manager te zijn, zijn veel verschillende kwaliteiten, kennis en vaardigheden nodig. Je moet bijvoorbeeld kunnen coachen, organiseren en zowel oog voor het team als voor commercie hebben. Het is bijna onmogelijk om dit allemaal van nature te bezitten. Toch heeft iedereen het in zich om een goede manager te zijn. Het is een kwestie van het aanwakkeren van de juiste kwaliteiten.”

Het onderzoeksrapport
In het Nationale Management Onderzoek wordt ingegaan op de vergelijking tussen de huidige en de ideale manager. Alle belangrijke aspecten van management passeren de revue, zoals coaching, organisatie en ondernemerschap. Het volledige rapport download je hier: https://www.isbw.nl/het-nationale-management-onderzoek.htm

Over ISBW
ISBW is marktleider op het gebied van managementtrainingen en -opleidingen voor werkend Nederland. Het opleidingsinstituut bestaat ruim 85 jaar en staat bekend om haar unieke manier van lesgeven die rust op vijf beloften: ISBW geeft je volop persoonlijke aandacht, de opleidingen zijn optimaal te combineren met je baan, ISBW biedt erkend kwaliteitsonderwijs, de lessen zijn altijd praktijkgericht en inspirerend en ISBW biedt alleen de allerbeste docenten en trainers. Het opleidingsinstituut biedt 200 praktijkgerichte opleidingen in alle mogelijke branches en functies, voor zowel mbo-, hbo- als post hbo-niveau. Meer informatie vind je op www.isbw.nl

ISBW op Twitter | Facebook | LinkedIn

Logo Cumulus Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauContentbureau