www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!

Maaz Cheese kiest voor intelligent e-commerce platform CloudSuite

5 september 2019 - Maaz Cheese is een nieuwe speler in de groothandel van kaas. Met meer dan 1.500 kazen op voorraad en de export naar meer dan 50 landen neemt Maaz een unieke marktpositie in. Om deze propositie online stevig neer te zetten is gekozen voor CloudSuite als partner én e-commerce platform waarbij een koppeling gelegd wordt met ERP-systeem Infor M3.

Kaasmarkt moderniseren
De kaasmarkt is nog redelijk traditioneel ingesteld wanneer het gaat om online ontwikkeling. “Met de komst van een online portal willen we het bestel-en communicatie proces moderniseren door onze klant de mogelijkheid te bieden dit volledig online plaats te laten vinden” aldus Bernhard Veldhuyzen – Algemeen Adjunct Directeur Maaz Cheese.

Ze helpen de klant om zo secuur mogelijk te bestellen door de overzichtelijke lay-out van het scherm op PC, tablet of mobiel, het eenvoudig ophalen van bestelhistorie van de afgelopen weken en het zichtbaar maken van producten welke ze uit voorraad of productie leveren.

De bestelomgeving kan men zelf eenvoudig personaliseren door het onder andere zelf samenstellen van assortimenten. Daarnaast kan de klant de volgorde van de producten aanpassen naar de volgorde waarop deze in hun eigen magazijn liggen.

Waarom CloudSuite?
Maaz Cheese heeft het keuzeproces voor een nieuw e-commerce platform zorgvuldig aangepakt. Ze hebben hierbij meerdere partijen in overweging genomen en met elkaar vergeleken. De doorslaggevende factoren om voor CloudSuite te kiezen was:
  1. De goede aansluiting van de CloudSuite API op het ERP-systeem Infor M3,
  2. Een goede match met het team en de mensen van CloudSuite,
  3. De referentiebezoeken aan andere klanten, die de keuze voor CloudSuite bevestigden.
CloudSuite in de Food-sector
In de afgelopen jaren heeft CloudSuite al mooie klanten mogen verwelkomen in de Food-sector. Binnen deze sector spelen prijsafspraken, levertijden en bestellijsten een belangrijke rol in het bestelproces. Daarnaast heb je vaak te maken met een vers en eigen assortiment, waarbij klanten dagelijks producten bestellen. Hier speelt het CloudSuite e-commerce platform goed op in.

"Met klanten als Van Gelder, Beko groothandel, Advion en nu ook Maaz Cheese, laten we zien dat CloudSuite een innovatieve en bewezen oplossing biedt voor de Food-sector." aldus Okko Huisman - CEO CloudSuite.

Over Maaz Cheese
Maaz Cheese is opgericht door Mathieu Zijerveld. Met de overname van Veldhuyzen Kaas (export van Nederlandse kaas-en kaasspecialiteiten) en Fromagerie Europa (importeur buitenlandse kazen) heeft Maaz Cheese een schat aan kennis in huis op het gebied van kaas, in de breedste zin van het woord.

Er wordt momenteel een groot distributiecentrum in Bodegraven gebouwd. Het bijzondere hiervan is dat het hele proces van kaasrijping tot aan kleinverpakking, bulk opslag en distributie plaatsvindt onder 1 dak. Daarmee zijn zij uniek in Europa.

Binnen de Benelux zal Maaz Cheese alle verkoopkanalen bedienen. Van speciaalzaken en markten tot retailers en horecagroothandels. Uitzondering zijn de consumenten. Buiten Europa levert Maaz Cheese in ruim 50 landen aan importeurs en retailers.

Over CloudSuite
CloudSuite is een e-commerce platform voor complexe B2B en B2C omgevingen met oplossingen voor alle denkbare e-commerce strategieën. Het platform onderscheid zich door standaard intelligentie voor meerdere bedrijven, landen, kanalen, valuta’s, talen, merken, prijsstructuren en een naadloze integratie met backoffice systemen. Hierdoor kunnen organisaties op een hele efficiënte en effectieve werkwijze e-commerce bedrijven.

Klanten die al succesvol gebruik maken van het CloudSuite platform zijn onder andere: Goossens Wonen & Slapen, Secrid, Charlie Temple, Paardekooper, Van Gelder en vele andere.