www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
2479 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

32 procent van de Nederlanders verwacht stijging salaris in 2020

Amersfoort, 4 september 2019 – Bijna één op de drie Nederlanders verwacht in 2020 meer te gaan verdienen ten opzichte van 2019. Dat blijkt uit onderzoek van HR-dienstverlener Visma | Raet onder ruim duizend Nederlanders. Opmerkelijk is dat maar liefst 62 procent van de respondenten tevreden is over zijn of haar huidige salaris, terwijl 34 procent van de fulltimers aangeeft beneden modaal te verdienen.

Niet alle Nederlanders zijn positief als het gaat over de verwachtingen voor 2020. Zeven procent van hen verwacht dat het salaris in 2020 daalt. De overige 61 procent denkt dat het salaris gelijk blijft. “Over het algemeen zijn Nederlanders niet pessimistisch over de toekomst van hun inkomen, ondanks de negatieve berichtgeving over de wereldeconomie”, stelt Joke van der Velpen, manager Service Center bij Raet. “Op Prinsjesdag, de derde dinsdag van september, krijgen we inzicht in de Miljoenennota en berekenen we of het salaris in 2020 daalt dan wel stijgt. Ook stelt Visma | Raet op dat moment een tool beschikbaar die berekent wat de hoogte van het nettoloon in 2020 is ten opzichte van 2019. Dan kan iedereen zien waar hij of zij aan toe is.”

Tevreden met salaris
Bijna twee derde van de Nederlanders (62%) is tevreden met zijn huidige salaris, terwijl 38 procent aangeeft meer te willen verdienen. Vrouwen zijn met 42 procent overigens minder te spreken over hun salaris dan mannen, waarvan 34 procent aangeeft niet tevreden te zijn. Daar komt bij dat een lager percentage vrouwen (27%) verwacht dat hun loon in 2020 zal stijgen, terwijl mannen met 37 procent beduidend positiever zijn. Daarnaast is men in Oost-Nederland met zeventig procent het meest tevreden met het salaris. In West-Nederland zijn de respondenten met 42 procent beduidend minder te spreken over de hoogte van hun inkomen.

Modaal
Het modale inkomen ligt in Nederland op € 3.000,- bruto per maand. In totaal blijkt 34 procent van de Nederlanders in fulltime dienstverband minder dan modaal te verdienen. 36 procent van hen heeft een modaal inkomen en 29 procent verdient boven modaal. Van deze fulltimers is 34 procent ontevreden over de hoogte van het salaris, terwijl 66 procent het prima vindt. Of de respondenten die beneden modaal verdienen vaker ontevreden zijn over het salaris is niet onderzocht.

Over Visma | Raet
Visma | Raet is marktleider in HR-cloudoplossingen en daaraan gerelateerde services. HR en salarisverwerking staan bij Visma | Raet centraal en met haar software helpt zij klanten om de juiste persoon op het juiste moment op de juiste plek te zetten. Met het geïntegreerde platform biedt Visma | Raet samen met haar strategische partners analytics en gebruikersbeheer en ondersteunt hiermee de waardeketen van haar klanten. Het platform ondersteunt verschillende modules die organisaties nodig hebben ter ondersteuning van bijvoorbeeld hun boekhouding, groothandels- en projectadministratie, urenregistratie, accountancy, crm, HR & salarisverwerking en ledenadministratie. Gebruikers hebben de mogelijkheid op ieder gewenst moment vanuit het Visma | Raet-platform toegang te krijgen tot de gewenste applicaties.

Visma | Raet is onderdeel van het Noorse Visma AS, marktleider in Scandinavië en behorend tot de top 10 van Europese business softwarehuizen. Visma AS heeft in totaal 800.000 klanten en 8.500 medewerkers.

Marcommit
Endie van Laar
+31 (0)35-5822730
raet@marcommit.nl
Eerder van Visma | Raet
1 jan 2020 46% van de Nederlanders verwacht verdere salarisstijging in 2020

27 sep 2019 Tevredenheid over salaris bij Nederlanders gedaald na presentatie plannen op Prinsjesdag

18 sep 2019 Nederlander met modaal inkomen ziet nettosalaris met bijna 50 euro stijgen

Logo Marcommit

Logo Cumulus Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com