Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!

Leaseweb breidt wereldwijd datacenter portfolio uit, kiest voor maincubes AMS01 in Amsterdam

Amsterdam, 3 september 2019 – Leaseweb, een marktleider op het gebied van cloud hosting services, heeft het maincubes AMS01 datacenter uitgekozen als een strategische locatie voor verdere uitbreiding van datacenteraanwezigheid in Amsterdam. Het maincubes AMS01 datacenter sluit aan bij Leaseweb’s verwachtingen op het gebied van energie-efficiëntie, compliance en hoge redundantie. maincubes AMS01 biedt Leaseweb wholesale datacenter ruimte met uitgebreide groeiopties voor opschaling van Leaseweb’s server- en netwerkinfrastructuur in Amsterdam.

Leaseweb heeft als Infrastructure as a Service provider momenteel 20 datacenters in zijn portfolio in Europa, Azië, Australië en Noord Amerika. Eerder dit jaar maakte Leaseweb de opening bekend van een nieuw datacenter in Miami, om de mogelijkheden voor hostingklanten in de Verenigde Staten uit te breiden en tegelijkertijd een toekomstige route naar Zuid-Amerika te creëren. De huidige aankondiging betekent een verdere uitbreiding van Leaseweb’s datacenteraanwezigheid in Europa. Leaseweb heeft gekozen voor het onlangs geopende maincubes AMS01 datacenter in Amsterdam, omdat het voldoet aan de strenge eisen van Leaseweb op het gebied van schaalbaarheid, security, energie-efficiëntie en een goede prijs/kwaliteitverhouding.

“maincubes is een van de weinige Europese datacenterexploitanten die als onafhankelijke colocatie partij is overgebleven in de regio Amsterdam en dezelfde ondernemersgeest heeft als Leaseweb,” zegt Arno Witvliet, Managing Director Leaseweb Nederland. “Wij waarderen daarnaast de focus op colocatie en de kwaliteit van hun voorzieningen, zoals een N+1+1 generator. Dit past bij de hoge kwaliteits- en beschikbaarheidsstandaarden die wij hanteren voor de hostingoplossingen die geleverd worden vanuit onze datacenters wereldwijd.”

Arno Witvliet

Europese datacenters
Als Europese datacenterexploitant heeft maincubes een groeiend aantal datacenters beschikbaar. De huidige datacenters van maincubes zijn gevestigd in Amsterdam (AMS01) en Frankfurt (FRA01).

“Onze datacenter infrastructuren zijn ontwikkeld met een scherp oog voor detail, afgestemd op enterprisebehoeften van marktleidende ondernemingen,” zegt Oliver Menzel, CEO van maincubes. “Wij zijn er trots op dat Leaseweb als wereldwijde marktleider voor maincubes heeft gekozen en heten hen welkom in ons datacenter in Amsterdam. Wij waarderen hun erkenning voor de hoge datacenter kwaliteitsstandaard die we hebben neergezet.”

“De ondernemerscultuur van Leaseweb sluit inderdaad goed aan bij maincubes’ eigen onderneming en cultuur, het is een goede match,” zegt Joris te Lintelo, Vice President Sales bij maincubes en verantwoordelijk voor het datacenter in Amsterdam. “Bij maincubes kunnen klanten kiezen voor ieder merk en alle mogelijke infrastructurele set-ups, welke dan ook. Wij kunnen onze datacenter activiteiten flexibel aanpassen aan klantbehoeften, iets wat wij herkennen in de klantgerichte hostingoplossingen die Leaseweb levert.”

Joris te Lintelo
“Wij kunnen onze datacenter activiteiten flexibel aanpassen aan klantbehoeften, iets wat wij herkennen in de klantgerichte hostingoplossingen die Leaseweb levert,” zegt Joris te Lintelo, Vice President Sales bij maincubes en verantwoordelijk voor het datacenter in Amsterdam.

Leaseweb voltooide onlangs een grote netwerkuitbreiding in zijn AMS01-datacenter in Amsterdam, een ander datacenter in deze regio. De netwerkuitbreiding bouwt voort op de redundante wereldwijde netwerkarchitectuur van Leaseweb en is met name gericht op klanten van Leaseweb met hoge bandbreedtebehoeften. Dit maakt de weg vrij voor toepassingen op het gebied van 100Gbps connectiviteit. In eerste instantie wordt verbinding gemaakt met 5 Tier 1 IP-backbones met meerdere 100Gbps-poorten, alsmede met het eigen wereldwijde Leaseweb netwerk met een capaciteit van 6 Tbps. De architectuur en technologie die wordt gebruikt vormt de basis voor alle nieuwe netwerkuitbreidingen van Leaseweb, evenals voor uitbreidingen op de huidige datacenter locaties.

Over Leaseweb

Leaseweb is een toonaangevende Infrastructure as a Service (IaaS) provider die met een wereldwijd portfolio 18.000 klanten bedient, variërend van MKB-bedrijven tot enterprise organisaties. De diensten omvatten Public Cloud, Private Cloud, Dedicated Servers, Colocatie, Content Delivery Network en Cyber Security Services. Deze diensten zijn voorzien van professionele klantenservice en technische ondersteuning. Met meer dan 80.000 servers in beheer biedt Leaseweb sinds 1997 infrastructuur voor bedrijfskritische websites, internettoepassingen, e-mailservers, beveiliging en opslagdiensten. Het bedrijf exploiteert 20 datacenters op locaties in Europa, Azië, Australië en Noord-Amerika. Deze datacenters zijn aangesloten op Leaseweb’s superieure wereldwijde netwerk met een totale capaciteit van meer dan 6 Tbps. Leaseweb biedt diensten aan via zijn verschillende dochterondernemingen, te weten Leaseweb Netherlands B.V. ("Leaseweb Nederland"), Leaseweb USA, Inc. ("Leaseweb USA"), Leaseweb Asia Pacific PTE. LTD ("Leaseweb Asia"), Leaseweb CDN B.V., Leaseweb CDN B.V., Leaseweb Asia Pacific PTE. ("Leaseweb CDN"), Leaseweb Deutschland GmbH ("Leaseweb Germany"), Leaseweb Australia Ltd. ("Leaseweb CDN"), Leaseweb Deutschland GmbH ("Leaseweb Germany"), Leaseweb Australia Ltd.), Leaseweb Australia Ltd. ("Leaseweb CDN"), Leaseweb Germany"), Leaseweb Germany Ltd., Leaseweb Germany Ltd. ("Leaseweb Australië"), en Leaseweb UK Ltd ("Leaseweb UK").

Voor meer informatie over Leaseweb, ga naar: https://www.leaseweb.com/

Over maincubes

maincubes maakt deel uit van de Duitse investeerder en vastgoedontwikkelaar Art-Invest, welke onderdeel uitmaakt van het Duitse bouwconcern Zech Group. maincubes exploiteert datacenters in Frankfurt en Amsterdam, en biedt een netwerk van datacenters met hoge beschikbaarheid van verschillende grootte en type in Europa. Daarmee is maincubes in staat om colocatie services en veilige ecosystemen te leveren voor de digitale toekomst van klanten in verschillende industrieën. Via het secureexchange® digitale platform kunnen maincubes’ klanten en partners IT-services wereldwijd gebruiken, zoals IoT, (cyber) security, connectiviteit, alsook cloud services – en hun businessmogelijkheden uitbreiden. maincubes biedt veilige, efficiënte en gebruiksvriendelijke services en een veilig thuis voor data.

Voor meer informatie over maincubes, ga naar: https://www.maincubes.com/.

maincubes
PR & Communication