www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (1 jaar en 146 dagen geleden)

SOFTWARE IMPROVEMENT GROUP: “RIJKSWATERSTAAT ONTVANGT VIER STERREN-RATING VOOR SCHEEPSVAARTSYSTEEM IVS NEXT”

Amsterdam, 3 september 2019 - De divisie Scheepvaart Verkeersmanagement (SVM) van Rijkswaterstaat heeft van Software Improvement Group (SIG) certificaten ontvangen voor één van de hoogste normeringen voor softwarekwaliteit voor acht van hun belangrijkste systemen.

Eén van de certificaten is voor IVS Next, waarmee Rijkswaterstaat het verouderde systeem IVS90 heeft vervangen. Met IVS Next heeft Rijkswaterstaat in één oogopslag alle benodigde informatie voorhanden om een efficiënte verkeersbegeleiding te verzorgen.

Peter den Held, Directeur Ontwikkeling Services van Rijkswaterstaat: “Het Informatie- en Volgsysteem voor de Scheepvaart (IVS90) was een legacy systeem van bijna 30 jaar oud, waardoor onderhoud steeds kostbaarder en gecompliceerder werd. Het nieuwe systeem, IVS Next, is vanaf nul opgebouwd en heeft - mede dankzij de samenwerking met SIG - nu al de 4-sterren rating; in tegenstelling tot de 2 sterren van IVS90. Dit is een significante verbetering, want nu zijn we in staat om eventuele fouten eenvoudiger te traceren en op te lossen, en zijn functionele aanpassingen beter en sneller door te voeren, waardoor we tegen lagere kosten IVS Next toekomstvast kunnen houden.”

Dankzij SIG’s continue monitoring en kwaliteitschecks van de software, en intensieve samenwerking met Rijkswaterstaat en diverse softwareleveranciers, behouden drie systemen hun 4-sterrenrating; vijf systemen zijn nu voor het eerst gecertificeerd met vier SIG/TÜViT sterren (van de 5 sterren). Deze certificering is 2 jaar geldig.

Officiële uitreiking
Nancy Scheijven, Directeur Scheepvaartverkeer- en Watermanagement bij Rijkswaterstaat, heeft de acht certificaten in ontvangst genomen van Peter den Held, onder toeziend oog van o.a. Robert Pijselman, CEO van SIG. “De afgelopen 10 jaar heeft Rijkswaterstaat enorme stappen gezet om de softwarekwaliteit op dit niveau te krijgen. Vanuit SIG hebben we de betrokken teams intensief begeleid bij het hele proces, en hebben we Rijkswaterstaat gefaciliteerd met een combinatie van onze ervaren consultants en ons Sigrid platform voor software assurance. In vergelijking met onze industrie benchmark van softwarekwaliteit, behoren deze systemen van Rijkswaterstaat tot de koplopers van de overheidssector,” aldus Pijselman.

De systemen die opnieuw zijn gecertificeerd: BICS, FIS, IDoS
De systemen die voor het eerst zijn gecertificeerd: IVS Next, Sluisplanning Next, SVM DIB, ODS, SVM LAB.

Meer informatie over SIG: www.softwareimprovementgroup.com
Meer informatie over Rijkswaterstaat: www.rijkswaterstaat.nl

Beeldmateriaal

Nancy Scheijven, Directeur Scheepvaartverkeer- en Watermanagement bij Rijkswaterstaat, heeft de acht certificaten in ontvangst genomen van Peter den Held, Directeur Ontwikkeling Services van Rijkswaterstaat.

Einde persbericht

Over Software Improvement Group

De Software Improvement Group (SIG) helpt organisaties en technologieleiders hun bedrijfsdoelstellingen te realiseren door de staat en security van hun software fundamenteel te verbeteren. SIG combineert haar eigen tools en benchmarkgegevens met de expertise van haar consultants om organisaties te helpen bij het meten, evalueren en verbeteren van de kwaliteit van hun code – of het nu gaat om het bouwen, kopen of beheren van software.

Als onafhankelijke organisatie heeft SIG de grootste benchmark in de sector met meer dan 25 miljarden coderegels verspreid over honderden technologieën. De deskundige consultants van SIG gebruiken deze benchmark om de IT-assets van een organisatie te analyseren op onderhoudbaarheid, schaalbaarheid, betrouwbaarheid, complexiteit, security, privacy en andere bedrijfskritieke factoren. Het SIG-laboratorium is het enige ter wereld dat geaccrediteerd is volgens ISO/IEC 17025 voor de analyse van softwarekwaliteit.

SIG, opgericht in 2000 als een spin-off van de Universiteit van Amsterdam, blijft qua aanpak sterk geworteld in de academische wereld. Het bedrijf werkt internationaal voortdurend samen met universiteiten en onderzoeksinstituten om haar evaluatiemodellen voor softwarekwaliteit en R&D-inspanningen verder te ontwikkelen.

SIG heeft hoofdkantoren in Amsterdam en New York en regionale kantoren in Kopenhagen, Antwerpen en Frankfurt. Meer informatie over SIG vindt u op www.softwareimprovementgroup.com.

Software Improvement Group

Femke van Velthoven
f.vanvelthoven@sig.eu
Laatste van Software Improvement Group (SIG)
Software Improvement Group verbindt “Bit met Boardroom” dankzij Sigrid® integratie met continuous integration systemen

Softwarekwaliteit vast onderdeel strategie van Rijkswaterstaat

Software Improvement Group (SIG) sluit aan bij NEN, ISO en CEN voor ontwikkeling normen Artificial Intelligence
Heinen & Hopman kiest Medius voor geautomatiseerde factuurverwerking

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis bespaart 600.000 euro aan operationele kosten per jaar dankzij Mendix low-code platform

Nederlander ziet geen plek voor zichzelf op kansrijke technische arbeidsmarkt

Haal meer plezier uit je PS5® en Xbox®: optimaliseer je online verbinding

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Loogisch en MCS slaan handen ineen voor intensieve samenwerking op het gebied van Private LTE en Managed IoT
QuandaGo stelt Patrick van Eerden aan als Chief Financial Officer

Belastingdienst gunt BPSOLUTIONS aanbesteding voor Managed SAP HANA-infrastructuur

Schneider Electric uitgeroepen tot meest duurzame bedrijf ter wereld door Corporate Knights

NAVO kiest Thales voor levering eerste defence-cloud voor strijdkrachten

Johan Looijmans start als SAP Business Architect bij myBrand

Holland Capital investeert in cards PLM Solutions

CaptureTech gaat samenwerking aan met gitaargigant Gibson Europe

Rabobank komt getroffen mkb tegemoet met aangepaste pintarieven

Twee unieke IT-bedrijven creëren samen een complete IT-infrastructuur

Doculayer.ai maakt 5 belangrijkste trends op het gebied van intelligente documentverwerking bekend

Sogeti benoemt Miranda van Putten tot nieuwe HR-directeur

JADS onderzoekt data science en ondermijnende criminaliteit in nieuw Centrum voor de studie van Ondermijning

Celonis stelt nieuwe Chief Marketing Officer en Chief Design Officer aan

Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Techone B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.