www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (1 jaar en 26 dagen geleden)
PR: ItsaRep

Sana Commerce partner in Microsoft’s Business Applications ISV Connect Program

Enige Nederlandse deelnemer aan pilotprogramma treedt officieel toe tot nieuw partnerprogramma gericht op business applications

Rotterdam, 3 september 2019 - Sana Commerce is door Microsoft benoemd tot partner in het nieuwe Business Applications ISV Connect Program. Sana was eerder al een van de negen geselecteerde partners wereldwijd die deelnamen aan het pilotprogramma, dat vooraf ging aan het officiële partnerprogramma. De samenwerking tussen Sana en Microsoft is niet nieuw, Sana’s e-commerce oplossing is al geruime tijd gevalideerd en wordt continue getest door Microsoft. Door de deelname aan het nieuwe ISV-programma, is Sana’s B2B e-commerce oplossing ook onderdeel van het Microsoft Dynamics 365-ecosysteem.

De markt voor business applicaties groeit hard, zo toont onderzoek in opdracht van Microsoft aan. In 2022 wordt een waarde van 125 miljard dollar toegekend, een stijging van 43 procent in vergelijking met 2018. Zogeheten Independent Software Vendors (ISV’s) zijn de drijvende kracht achter deze groei, omdat zij verantwoordelijk zijn voor 57 procent van de markt.

Pilotprogramma
Microsoft selecteerde Sana als één van de negen partners wereldwijd voor het Business Applications ISV Connect Pilot Program: een nieuwe manier om de partnerprogramma’s van Microsoft te verbeteren en actief feedback te vragen van de deelnemende ISV-partners. Sana was voor Microsoft een interessante deelnemer aan deze pilot, omdat het Rotterdamse bedrijf internationaal actief is en een sterk e-commerce-aanbod heeft in de Dynamics 365-stack.

Business Applications ISV Connect Program
Als vervolg op het succesvolle pilotprogramma kondigde Microsoft in juni het Business Applications ISV Connect Program aan. Sana kan door deelname aan dit partnerprogramma de bedrijfsdoelen nog beter afstemmen op de ontwikkelingen in het ISV-ecosysteem van Microsoft. Daarnaast hebben klanten die werken met Dynamics ERP baat bij de geïntensiveerde samenwerking, omdat ze nog eenvoudiger hun e-commerce strategieën kunnen implementeren. De oplossing van Sana is gebouwd op het .NET-framework, wordt gehost via Microsoft Azure en integreert naadloos met Microsoft Dynamics 365, dit maakt de implementatie of add-on installatie van een webshop voor Microsoft-gebruikers gemakkelijker.

"Deze samenwerking met Microsoft is een enorme kans zijn om om nog meer toegevoegde waarde te leveren aan onze klanten die gebruiken van een Dynamics-oplossing. Op zakelijk gebied profiteren we ook van de mogelijkheid om ons merk te differentiëren en meer bekendheid te genereren”, zegt Michiel Schipperus, CEO van Sana Commerce. “Sana onderscheidt zichzelf in de markt door deel te nemen aan het Business Applications ISV Connect Program, we worden hierdoor gezien als een waardevolle, internationale speler. Het stelt ons bovendien in staat om op de hoogte te blijven van de laatste productontwikkelingen, omdat we als een van de eersten op de hoogte zullen zijn van de nieuwste tools die Microsoft in petto heeft.”

“Sana Commerce maakt nu officieel deel uit van het Microsoft Dynamics 365-ecosysteem. De oplossing van Sana is gebouwd op .NET Framework en gehost op Azure, waardoor klanten profiteren van een platform met een eenvoudig te onderhouden back-end en een front-end met een sterke gebruikerservaring. Met de toolkit van Microsoft als basis en de oplossing van Sana Commerce voor geïntegreerde e-commerce, minimaliseren gebruikers rompslomp met betrekking tot het opstarten, hosten, beveiligen en onderhouden van een webshop. In plaats hiervan kunnen klanten zich bezighouden met de groei van hun bedrijf, het klantenbestand en de online omzet”, stelt Steven Guggenheimer, CVP van AI en ISV Engagement bij Microsoft Corp.

+++

Over Sana Commerce
Sana Commerce biedt B2B-bedrijven een shortcut naar e-commerce. Hoe? Door een naadloze integratie met SAP en Microsoft Dynamics te bieden. Sana’s e-comerce oplossing maakt gebruik van bestaande bedrijfsinformatie en data voor een krachtige en gebruiksvriendelijke webwinkel. Hierdoor kunnen klanten zich richten op het verbeteren van de klantervaring, het stroomlijnen van salesprocessen en het verbeteren van de verkoopresultaten.

Sana is certified partner van Microsoft Dynamics en SAP.

Meer dan 1.200 webwinkels wereldwijd maken gebruik van de innovatieve aanpak en het sterke partnernetwerk van Sana.
Laatste van Sana Commerce
Sana introduceert het eerste ERP-geïntegreerde, headless-ready B2B e-commerce platform

Add-on biedt online B2B-kopers direct zicht op bezorgopties en verzendkosten

Winnaars eerste editie B2B E-commerce Awards bekend