www.marcommit.nlwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
2489 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Teamleader neemt softwareontwikkelaar Yadera over

Softwareontwikkelaar zet groei door en versterkt aanbod voor grotere mkb-bedrijven, in het bijzonder creatieve bureaus

Amsterdam, 3 september 2019 – Teamleader, de Europese, snelgroeiende scale-up, neemt softwareontwikkelaar Yadera over. Met de overname van Yadera breidt Teamleader zijn softwareaanbod voor marketingbureaus, digitale agentschappen, IT-bedrijven en creatieve bureaus aanzienlijk uit. De overname van Yadera is een logische volgende stap in het groeipad van Teamleader. De scale-up kijkt momenteel waar het zijn software kan verfijnen en uitbreiden om tegemoet te komen aan de wensen van specifieke sectoren, waaronder agencies en creatieve bureaus.

image
V.l.n.r.:Ben Vloemans (Yadera), Jeroen De Wit (Teamleader), Sammy Colson (Yadera)

De software van Yadera, die op maat gemaakt is voor middelgrote tot grote bureaus, is zo een logische uitbreiding van Teamleaders bestaande softwareaanbod. De software van Yadera wordt gebruikt door agencies als Adeptiv, SOCIAL.INC, Ematters & KesselsKramer en Born05. Samen vormen Teamleader en Yadera een ‘one-stop-shop’ voor creatieve bureaus die hun interne processen willen versterken. Met de overname versterkt Teamleader zijn positie als logische keuze voor agencies die hun dagelijkse workflow willen optimaliseren. “Teamleader en Yadera passen perfect bij elkaar en we kijken ernaar uit om beide nu onder één dak te brengen”, zegt Teamleader-CEO Jeroen De Wit.

Focus op specifieke sectoren
Teamleader en Yadera bieden allebei innovatieve softwareoplossingen voor het stroomlijnen van de dagelijkse workflow van organisaties, onder meer op het gebied van CRM, sales, projectmanagement. Waar Teamleader echter focust op de kleinere bedrijven, spitst Yadera zich toe op middelgrote agencies.

Teamleader lanceerde recent onder meer een mobiele app, een overzichtelijker manier om de verkoop op te volgen (‘pipeline view’) en een nieuwe functionaliteit die gebruikers toelaat om de winstgevendheid van hun projecten te berekenen. Met de introductie in 2017 van zijn Marketplace zorgde Teamleader ervoor dat klanten de Teamleader-software makkelijk kunnen koppelen aan andere tools die ze vaak gebruiken. De Wit benadrukt dat Teamleader in de toekomst blijft innoveren om de oplossingen van beide bedrijven te verbeteren.

Dé oplossing voor agencies
“Door ons aanbod onder één dak te brengen, is Teamleader nu dé keuze voor elke agency die op zoek is naar een partner om zijn dagelijkse workflow te versterken. We kijken ernaar uit om het Yadera-team te verwelkomen in de Teamleader-familie. Ze kennen de creatieve-bureauwereld door en door en bouwden een mooi trackrecord op. Door samen te werken, hopen we het leven van ondernemers elke dag opnieuw iets makkelijker te maken”, zegt Jeroen De Wit, CEO van Teamleader. De oprichters van Yadera, Ben Vloemans en Sammy Colson, treden beiden toe tot het team van Teamleader. Vloemans neemt een rol op zich binnen het managementteam van Teamleader, terwijl Colson verantwoordelijk blijft voor de commerciële strategie van Yadera.

Volgende hoofdstuk voor Yadera
Ben Vloemans, founder en CTO van Yadera: “In 2014 richtten Sammy Colson en ik Yadera op. In de afgelopen jaren hebben we een software- en klantenbestand gebouwd om trots op te zijn.” Sammy Colson, founder en commercieel verantwoordelijke vult aan: “Door toe te treden tot de Teamleader-familie, starten we een nieuw hoofdstuk in onze groei. We zijn ervan overtuigd dat we alle Europese agencies nu van de best mogelijke oplossing kunnen voorzien.”

Hoewel beide softwaretools onder de vleugels van Teamleader vallen, blijven de proposities naast elkaar bestaan. Klanten van Teamleader en Yadera kunnen dan ook de voor hen bekende producten blijven gebruiken. Teamleader en Yadera treden voor het eerst samen naar buiten tijdens het Work Smarter-evenement in Utrecht op 5 november 2019.

Over Teamleader
Teamleader werd in 2012 opgericht in Gent door Jeroen De Wit, de huidige CEO van het bedrijf. De 'Software as a Service'-ontwikkelaar (SaaS) bedient vandaag meer dan 10.000 bedrijven uit heel Europa. De software van Teamleader helpt mkb-bedrijven onder meer met CRM (Customer RelationshipManagement), sales, projectmanagement en facturatie. Met de Teamleader Marketplace zet het platform ook in op integraties met andere softwareoplossingen.

Jaarlijks organiseert Teamleader ook het toonaangevende evenement Work Smarter, waar ondernemers de kans krijgen met elkaar in dialoog te gaan en nieuwe inzichten op te doen rond alles wat betreft digitalisering en innovatie. Voor meer info, zie https://www.teamleader.nl

Over Yadera
Yadera werd in 2014 opgericht door Ben Vloemans en Sammy Colson en groeide geleidelijk uit tot de marktleider in Professional Services Tools voor de agency markt in België. Yadera biedt mkb-bedrijven met meer dan 15 werknemers een diepgaande oplossing voor account- en projectopvolging, planning en facturatie.

Na een succesvolle start in Nederland in 2017 is Yadera sinds dit jaar ook aanwezig op de Franse markt. Voor meer informatie, zie https://www.yadera.com

Contacten voor de pers (niet voor publicatie)
LVTPR
Tessa Louwersheimer & Margaux Smeets
teamleader@lvtgroup.com
030-65 65 070

Jeroen De Wit, Alexander Ribbink, Ben Vloemans zijn beschikbaar voor interviews omtrent dit bericht, neem bij interesse vooral contact op.
Laatste van Teamleader
Persuitnodiging Work Smarter 5 november DeFabrique Utrecht

Teamleader neemt softwareontwikkelaar Yadera over

Teamleader introduceert vernieuwde mobiele werkbonnen voor vaklui
VMware maakt uitgebreide workload- en netwerkbeveiliging economischer en eenvoudiger te bedienen voor datacenters en clouds

Werkend Nederland ontevreden over flexwerken: vaste werkplek heeft voorkeur

Onderzoek toont aan dat 43 procent van alle IT-professionals hun IT-middelen nog steeds bijhouden in spreadsheets

Pantar selecteert PQR voor inrichting en beheer van ruim 350 ‘digital workspaces’

Banking Circle ontvangt bankvergunning

Ultimaker lanceert Ultimaker Cura 4.5 en maakt Ultimaker Marketplace online beschikbaar

Onderzoek NTT: connected consumenten verwachten hyper-gepersonaliseerde experience, maar organisaties spelen hier traag op in

Kwart Nederlanders krijgt nooit complimenten op het werk

Securework en VMware brengen zichtbaarheid en beveiliging naar openbare cloud-implementaties

NXP Semiconductors schaalt wereldwijd gebruik van het Workiva platform op voor efficiëntieverhoging en risicovermindering
Release of Remain Software Milestone Enhancements Boost Efficiency and Productivity for Organizations on IBM i and Multi-platform

Infor en Snowflake werken samen om geautomatiseerde datawarehouses te bouwen met Birst analytics- en BI-platform

DATPROF en EPI-USE Labs maken consistent data anonimiseren mogelijk in SAP en non-SAP

1 op 5 maakbedrijven kent financiële consequenties van achterblijvende digitalisering niet

Coronavirus stevent af op wereldwijde afvalberg

Registratie voor eSports Platform Planet9 is geopend tijdens IEM in Katowice

Proofpoint introduceert eerste geïntegreerde oplossingen voor Business Email Compromise (BEC) en Email Account Compromise (EAC)

Fortinet lanceert FortiGate 1800F met NP7-processor voor datacenters

Miguel Milano aangesteld als Chief Revenue Officer bij Celonis, treedt toe als mede-eigenaar

Logo LVTPR
Teamleader contact

Logo Teamleader

info@teamleader.nl
  www.teamleader.nl
Teamleader sociaal

Teamleader tweets

Logo Remain Software
Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo HCC!genealogie

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com