www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureau
2475 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Ctac’s POS-systeem XV Retail geïntegreerd in volledig verkoopproces

’s-Hertogenbosch, 3 september 2019 – Sligro Food Group heeft Business & Cloud Integrator Ctac (Euronext Amsterdam: CTAC) geselecteerd voor de implementatie en het onderhoud van een nieuw, centraal Point of Sale-systeem (POS). De door Ctac in-house ontwikkelde XV Retail-oplossing vervangt het kassasysteem waarmee Sligro nu werkt. Het centrale POS-systeem moet bijdragen aan een optimale klantbeleving in een nieuw omnichannel landschap. Ctac was met XV Retail de partij die het beste met de gestelde eisen wist om te gaan. XV Retail wordt gekoppeld aan SAP S4/HANA en aan andere systemen bij Sligro, zoals het e-commercesysteem van SAP.

Sligro heeft een duidelijke groeiambitie en bereidt de organisatie momenteel voor op verdere internationalisering. Sligro zocht een nieuwe POS-oplossing waarvan bekend was dat deze optimaal kan integreren in dit nieuwe SAP landschap en reeds over de benodigde B2B-functionaliteit beschikt.

De POS-oplossing moest om te beginnen een bewezen oplossing zijn, zodat Sligro altijd op de prestaties van het systeem kan blijven vertrouwen, óók tijdens piekmomenten zoals de feestmaanden. Een tweede eis was dat de oplossing omnichannel moest ondersteunen om voor klanten een naadloze ervaring via alle kanalen te kunnen garanderen, hierbij worden veel functies vanuit centrale systemen aangeboden waardoor integratie essentieel is. Een derde belangrijk punt is de mogelijkheid om via het POS-systeem klantspecifieke condities af te handelen, waarbij ook rekening gehouden moet worden met eventuele kortingen en promoties.

Ctac verzorgt niet alleen de implementatie van XV Retail, maar neemt Sligro ook het beheer uit handen, zodat het bedrijf volledig ontzorgd is. De architectuur is zo ingericht dat de kassa’s linken naar een centrale server. Doordat hierdoor weinig hardware in de groothandels nodig is, en het bedrijf het onderhoud centraal kan uitvoeren, bespaart Sligro aanzienlijk op kosten. Een ander voordeel hiervan is dat het POS-systeem altijd over de meest up-to-date informatie beschikt. Verder is het mogelijk om onderhoud 24x7 uit te voeren, wat nagenoeg een einde maakt aan geplande downtime.

Maurice van Veghel, CIO van Sligro Food Group: “Ctac is na een uitgebreide selectie gekozen. Dat maakt dat we vol vertrouwen de toekomst ingaan.”

Henny Hilgerdenaar, CEO van Ctac: “We zijn bij Ctac erg enthousiast over deze samenwerking met zo’n groot foodservice-bedrijf als Sligro. Het is mooi om te zien dat wij een bijdrage kunnen leveren aan hun ambities en allerlei innovaties, die wij vandaag kennen vanuit de consumentenmarkt, voor Sligro kunnen vertalen naar een B2B-wereld.”

Over Sligro Food Group
Sligro Food Group bestaat uit foodservicebedrijven in Nederland en België die met een totaalpakket food en aan food gerelateerde non food producten en diensten actief zijn in de groothandelsmarkt voor de etende en drinkende mens. In Nederland is Sligro marktleider en richt zich met een landelijk netwerk van Sligro zelfbedieningsgroothandels en bezorgcentra op groot- en kleinschalige horeca, recreatie, cateraars, grootverbruikers, pompstations, het midden- en kleinbedrijf en de institutionele markt. In de stadsregio Amsterdam wordt daarvoor de groothandelsformule ‘De Kweker’ gebruikt. In België is Sligro Food Group actief met de groothandelsformules JAVA Foodservice, ISPC en Sligro-ISPC.

Over Ctac
Als Business & Cloud Integrator helpt Ctac haar klanten hun ambities waar te maken. Door continu te innoveren, creëert Ctac daarvoor de benodigde business value. De organisatie biedt een breed portfolio met oplossingen van SAP en Microsoft ‘on any cloud’ en levert diensten op het gebied van businessconsultancy, managed services, projecten, learning en detachering. Daarnaast heeft Ctac een aantal eigen producten waaronder de XV Retail Suite bestaande uit een omnichannel-gedreven Point-of-Sale & Loyalty-platform, en Fit4Woco, een ERP-oplossing voor de woningcorporatiemarkt. Ctac bestaat meer dan 25 jaar en heeft in deze periode ruime ervaring en inhoudelijke kennis opgebouwd in de sectoren retail, wholesale, manufacturing en real estate.

De organisatie heeft op basis van leeftijd, kennis en ervaring een goed gebalanceerd personeelsbestand. Samenwerken om gemeenschappelijke doelen te bereiken, staat hoog in het vaandel. Ctac is genoteerd aan Euronext Amsterdam (ticker: CTAC) en heeft haar hoofdkantoor in ’s-Hertogenbosch. Bij het bedrijf werken permaart 2019 420 medewerkers. Ctac is daarnaast ook actief in België en Frankrijk. Meer informatie is te vinden op www.ctac.nl.
Eerder van Ctac N.V.
31 okt 2019 Ctac boekt licht hogere omzet en EBITDA in derde kwartaal

8 okt 2019 Ctac behaalt tweede plaats in internationale SAP Analytics Designer Hackathon

3 sep 2019 Sligro Food Group kiest voor omnichannel POS-systeem van Ctac voor verdere internationale groei
Persberichten van maandag 11 november 2019
TD/OMS and Gravity “Milestone 1” Enhancements Streamline Efficiency and Advance Application Development Potential for Remain Software Customers

Nederlandse bedrijven laten kantoormedewerkers massaal thuiswerken, maar nog niet de helft heeft hiervoor een protocol

SER Group voor het tweede achtereenvolgende jaar gepositioneerd als Challenger in Gartner Magic Quadrant voor Content Services Platforms

Zyxel’s visuele dreigingsanalyseservice vereenvoudigt complexe en tijdrovende monitoring van bedrijfsnetwerken

Zircon Corporation verstevigt marktpositie door uitbreiding sales team in Europa

Liquidware innoveert workplace management met nieuwe versie Stratusphere

Nationaal Bureau voor Verbindingsbeveiliging, onderdeel van de AIVD bestempelt beveiligingswaarde Fox Crypto DataDiode als ‘ZEER GEHEIM’

Snellere cloud-innovatie dankzij strategische samenwerking F5 en Amazon Web Services

Singles’ Day: dag van de meeste online aankopen wereldwijd
Fontys Hogeschool ICT maakt bezoekers GLOW bewust over gevaren gebruik openbare wifinetwerken met uniek lichtproject

Cisco biedt één platform voor collaboration-oplossingen

AvePoint introduceert MyHub-app voor Microsoft Teams Governance

Veeam introduceert nieuwe back-upoplossingen voor Microsoft Cloud Platforms

Singles' Day officieuze opening van feestdagenseizoen
Logo LVTPR

Logo Cisco
Logo AvePoint
Logo Veeam Software
Logo Solar Nederland B.V.
Logo Cisco
Logo Workday
Logo Thinkwise
Logo Descartes
Logo Ingenico Group
Ma-Vr:  08:00 - 22:00
Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nlwww.EVENTIVE.nl