Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (2 jaar en 71 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

SoftBank verhoogt efficiëntie en implementatiesnelheid dankzij Red Hat Ansible Tower

Red Hat Ansible Tower helpt SoftBank tijd te besparen en innovatie en strategische initiatieven te bevorderen

Amsterdam, 2 september 2019 - Red Hat, Inc., leverancier van opensourceoplossingen, kondigt aan dat SoftBank Corp. gebruikmaakt van Red Hat Ansible Tower voor het automatiseren van de netwerkinfrastructuur en het beperken van handmatige inspanningen.

SoftBank, met een hoofdkantoor in Tokio, is een van de grootste telecomdienstverleners van Japan. In 2015 koos het bedrijf de slogan “Half & Twice”. De organisatie wilde namelijk de handmatige inspanningen en kosten door de inzet van technologieën halveren en tegelijkertijd de productiviteit en creativiteit verdubbelen. In 2016 kwam daar de slogan “Smart & Fun” voor in de plaats om medewerkers aan te moedigen de tijdsbesparing als gevolg van de inzet van technologie te gebruiken om innovatieve en creatieve activiteiten van het bedrijf te bevorderen. In dat kader heeft Softbank zich gericht op het verminderen van het benodigde handwerk door het updaten van SSL-certificaten op loadbalancers te automatiseren. Deze worden gebruikt voor de servertoegang tot de back-end van websites voor het grote publiek, in aanvulling op de interne systemen.

SSL-certificaten zijn belangrijk voor de veiligheid van een serververbinding, maar voor het updaten van elk systeem waren verschillende operators en procedures nodig. Voor de updates moest SoftBank een handleiding opstellen voor elke procedure, waarbij elke update 30 tot 120 minuten in beslag nam en afhankelijk was van de vaardigheden van de individuele operators. Veranderingen in de geldende regels voor de industrie vereisten daarnaast een steeds hogere update-frequentie van de SSL-certificaten. SoftBank moet daardoor ongeveer 800 keer per jaar updates uitvoeren.

Om dit proces te automatiseren en het aantal werkuren te verminderen, gebruikt het bedrijf Red Hat Ansible Tower. Hierdoor is de tijd per update teruggebracht van 30 tot 120 minuten naar slechts 20 seconden. Het aantal uren voor het updaten is gereduceerd met 99 procent. Bovendien kunnen updates nu nauwkeuriger en sneller worden uitgevoerd door gebruik te maken van Ansible Playbooks, waarmee automatisering binnen het bedrijf kan worden gedeeld. SoftBank laat weten dat de lasten voor medewerkers die de updates 's nachts moesten uitvoeren ook zijn verminderd en dat die tijdsbesparing is gebruikt om nieuwe vaardigheden te leren en de bedrijfsvoering te verbeteren.

Voor de uitvoering van dit project werkte SoftBank nauw samen met Red Hat Consulting. De adviesprogramma’s hebben geleid tot verdere verbetering en automatisering van de bedrijfsvoering.

Ongeveer 30 procent van de medewerkers op de afdeling die Red Hat Ansible Tower gebruikt, heeft een “Red Hat Expert Certificate - Ansible Automation” behaald. SoftBank heeft momenteel plannen om de activiteiten verder te automatiseren en het aantal machines dat met Red Hat Ansible Automation geautomatiseerd is verder uit te breiden. Daaronder vallen bijvoorbeeld de datacenters binnen en buiten het bedrijf, netwerken, apparaten voor interne netwerken en bestaande servers.

Quotes

Mochizuki Hirokazu, president en representative director, Red Hat K.K.
“SoftBank stond voor de uitdaging om de activiteiten in complexe IT-omgevingen efficiënter te beheren. Door het automatiseren van IT-activiteiten die afhankelijk zijn van individuele vaardigheden en het verminderen van handmatige handelingen, heeft Red Hat Ansible Tower SoftBank geholpen om de productiviteit van de organisatie en de kwaliteit van de diensten te verbeteren en de onderhoudstijd te verminderen.”

Takayori Maeda, section manager, Technology Unit, IT & Network Unit, Information Technology Division, IT Infrastructure Division, SoftBank Corp.
“De adoptie van Red Hat Ansible Tower heeft bijgedragen aan een snellere en meer flexibele automatisering van ons netwerkinfrastructuur-beheer. Met Red Hat Consulting zijn we in staat geweest om ons technisch personeel te trainen in het gebruik van Red Hat Ansible Tower, wat heeft geleid tot een verbeterde bedrijfsvoering. We zijn van plan om ons gebruik van Red Hat Ansible Tower uit te breiden om zo een kwalitatief betere en betrouwbaardere infrastructuur te bieden.”

Extra informatie
Volg Red Hat
Over Red Hat, Inc.
Red Hat is 's werelds toonaangevende leverancier van opensourcesoftwareoplossingen voor bedrijven. Het gebruikt een communitygedreven benadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybride cloud-, container- en Kubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren, cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. De bekroonde support-, training- en consultingdiensten maken van Red Hat een vertrouwde adviseur van de Fortune 500. Als een strategische partner voor cloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten en opensourcecommunity's, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
anke@lubbersdejong.nl
020 2050428

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; risks related to errors or defects in our offerings and third-party products upon which our offerings depend; risks related to the security of our offerings and other data security vulnerabilities; fluctuations in exchange rates; changes in and a dependence on key personnel; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; the ability to meet financial and operational challenges encountered in our international operations; and ineffective management of, and control over, the Company's growth and international operations, as well as other factors. In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, the Red Hat logo and Ansible are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries.
Laatste van Red Hat
Red Hat vernieuwt Red Hat Process Automation met end-to-end Kubernetes-native decision management in Red Hat OpenShift

Red Hat breidt ondersteuning voor EMEA-partners uit om innovatie met containerplatforms te versnellen

Red Hat Enterprise Linux for SAP® Solutions beschikbaar in SAP Store