www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
PR: LVTPR

Sharp ontvangt ISO 27001-certificaat voor databeveiliging

Utrecht, 29 augustus 2019 – Sharp, leverancier van onderscheiden print-, documentbeheer-en displayoplossingen in de Benelux, heeft het ISO 27001-certificaat voor processen rondom databeveiliging ontvangen. Deze certificering toont aan dat Sharp voldoet aan de hoogste norm op het gebied van databeveiliging. Bovendien betekent het dat Sharp een betrouwbare partner is voor klanten en leveranciers doordat taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden op het gebied van informatiebeveiliging transparant zijn.

Een ISO 27001-certificering toont aan dat een organisatie maatregelen, processen en procedures hanteert, die aantonen dat het bedrijf serieus met informatiebeveiliging omgaat. Voor Sharp is de certificering het gevolg van de implementatie van een robuust informatiebeveiligingsmanagementproces. Dit beleid is van toepassing op alle fysieke en elektronische data waar Sharp verantwoordelijkheid voor draagt, op gevoelige data van klanten en werknemers, en op andere bedrijfsgevoelige informatie in het bijzonder.

Edmar Perdon, Director Service & Operations bij Sharp: “We streven ernaar de vertrouwelijkheid, integriteit en beschikbaarheid van onze gebruikersdata zeker te stellen en we willen kunnen garanderen dat het Sharp-platform geschikt is voor het delen van, en werken met gevoelige informatie. Om dit te realiseren, hebben we de rollen op zo’n manier ingericht, dat taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden op het gebied van informatiebeveiliging duidelijk zijn. Doordat we de informatiebeveiliging op orde hebben, kunnen we bij afwijkingen eenvoudig bijsturen en direct adequate maatregelen nemen. De beveiliging van data op onze multifunctionele printers was al gecertificeerd. Nu hebben we ook als organisatie een ISO 27001-certificering – voor ons een logische volgende stap.”

Om ervoor te zorgen dat de ISO 27001-certificeringsnorm van kracht blijft, zal Sharp het managementsysteem voor informatiebeveiliging continu blijven ontwikkelen. Perdon: “Tijdens interne audits en vergaderingen zullen gedurende het jaar de gekwantificeerde doelen voor informatiebeveiliging worden beoordeeld. Zo weten we zeker dat we onze klanten te allen tijde een veilige en betrouwbare service kunnen blijven bieden.”

Over Sharp Electronics Benelux
Sharp Electronics Benelux is de toonaangevende leverancier van Office Solutions in Nederland. Het biedt een uniek portfolio van onder andere bekroonde documentbeheer- en displayoplossingen. Sharp’s multifunctionele printers (MFP’s) en uitgebreide productiesystemen vormen de kern van geïntegreerde toepassingen voor digitale transformatie. De printers van Sharp zijn in 2019 bekroond met de Copier MFP Line-Up of the Year-award voor onder meer betrouwbaarheid, afdrukkwaliteit, productiviteit, gebruiksgemak, connectiviteitsmogelijkheden en algehele toegevoegde waarde.
De displayoplossingen omvatten innovatieve videowanden, digital signage-displays en interactieve flatpaneldisplays voor collaboratieve presentaties. Sharp’s missie is het ontwikkelen van nieuwe producten die individuele expressie ondersteunen. Het bedrijf creëert producten die het beste in jou naar boven halen.

Ga voor meer informatie naar www.sharp.nl.
Laatste van Sharp Electronics Nederland
Sharp Builds Mega Solar Power Plant in Ninh Thuan Province, Vietnam

Sharp introduceert stijlvol zwart PV-zonnepaneel met half-cut-cellen

Sharp gaat samenwerking aan met TeamViewer om klanten op afstand te ondersteunen

Logo LVTPR
Sharp Electron.. contact

Logo Sharp Electronics Nederland

+31 (0)30 / 6359500
  info@sharp.nl
  www.sharp.nl/nl
Sharp Electron.. sociaal

Sharp Electron.. tweets

Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Solipsis b.v.
Logo SAP Concur
Logo Conclusion Zuyd
Logo NTT Ltd.