www.marcommit.nlProgressCommunications.euwww.lubbersdejong.nl
INFLUX PRINFLUX PRProgressCommunications.eu

x.com/ictberichten
Deel dit nu via
Datum: (5 jaar en 140 dagen geleden)
Bedrijf:

Onderzoek Extreme Networks: een op zeven scholen overweegt eigen e-sportprogramma

Kans om campusleven te verbeteren en interesse in exacte en technische vakken te stimuleren

Utrecht, 27 augustus 2019 – Onderzoek van Extreme Networks, Inc. (Nasdaq: EXTR) en eCampus News – een Amerikaans nieuwsmedium voor het hoger onderwijs – toont aan dat e-sport een jonge, maar snel groeiende tak van sport is. Het onderzoek werd gehouden onder 281 bestuurders in het primair, middelbaar en hoger onderwijs, geografisch verdeeld over Noord- en Zuid-Amerika, Zuidoost-Azië, Europa en het Midden-Oosten. Het wijst uit dat een op de vijf scholen op dit moment al beschikt over een eigen e-sportprogramma, terwijl 71 procent overweegt om een e-sportprogramma te gaan aanbieden. Slechts negen procent meent dat er onder de studenten niet genoeg interesse is om een e-sportprogramma op te tuigen. Het onderzoek onderstreept de opkomst van e-sport en geeft aan dat scholen dit erkennen als effectieve manier om studenten te werven en te behouden, studenten voor te bereiden op de arbeidsmarkt, en het campusleven te verbeteren door het bieden van online-ervaringen.

Belangrijkste bevindingen uit het onderzoek
  • E-sport verbetert campuservaring, maakt scholen interessanter voor (nieuwe) leerlingen en draagt bij aan grotere variatie in activiteiten. Een overgrote meerderheid (88 procent) van de scholen die e-sport in het vakkenpakket hebben, meent dat dit bijdraagt aan een grotere variatie in buitenschoolse activiteiten. 56 procent vindt dat de totale campuservaring verbetert, 47 procent ziet groei in de interesse in technische en exacte vakken, terwijl 41 procent vindt dat e-sport de school aantrekkelijker maakt voor nieuwe studenten. Scholen ervaren ook dat e-sport een positief effect heeft op het ontwikkelen van veelgevraagde beroepsvaardigheden. Een voorbeeld is SUNY Canton University in New York – aangesloten bij de National Association of College Esports (NACE) –, dat e-sport onderdeel maakte van game-ontwerp, technische communicatie, cybersecurity en multimedia.
  • League of Legends en Overwatch zijn het populairst: de grootste games in professionele e-sportcompetities zijn, volgens Esports Earnings, Dota 2 en Counter Strike, gemeten in prijzengeld. Het onderzoek van Extreme laat zien dat op scholen de games League of Legends en Overwatch het klassement aanvoeren. Van de scholen die een e-sportprogramma aanbieden, heeft 81 procent een team League of Legends en vijftig procent speelt mee met Overwatch, gevolgd door Fortnite (37 procent). Veel genoemd zijn verder FIFA, Hearthstone, Dragonball Fighter Z, Rocket League en Super Smash Brothers.
  • Scholen zetten studiebeurzen in om e-sporttalent aan te trekken: twintig procent van de scholen biedt studiebeurzen aan om talentvolle e-sporters aan te moedigen om zich bij hen in te schrijven als student; 67 procent denkt erover om dit te gaan doen.
  • (Onterechte) angst voor hoge kosten e-sport: 45 procent van de ondervraagde scholen noemt ‘hoge kosten’ als belangrijkste obstakel om e-sport in het vakkenpakket op te nemen. Uit het onderzoek blijkt echter dat 69 procent van de scholen die op dit moment al een e-sportprogramma aanbieden, de jaarlijkse uitgaven schatten op minder dan 10.000 dollar.
  • IT-infrastructuur is cruciaal: 59 procent van de scholen met e-sport in het pakket heeft een speciaal voor dit doel ingerichte e-sportfaciliteit of is van plan om die te bouwen. Om succesvol te kunnen zijn met e-sport, is het echter noodzakelijk dat deze faciliteiten de juiste IT-infrastructuur hebben. Het netwerk is een kritische component bij het opzetten van een e-sportprogramma, bij het verbinden van grote aantallen gaming-stations, bij het minimaliseren van uitval en bij het garanderen van een goede kijkervaring. Scholen hebben betrouwbare en supersnelle verbindingen nodig (bekabeld en draadloos) om het optimale te halen uit hun e-sportprogramma's.
Bob Nilsson, Director Vertical Solutions Marketing, Extreme Networks
“E-sport is in hoog tempo gegroeid tot een wereldwijd fenomeen en inmiddels beginnen we ook de voordelen te zien, die het kan hebben voor onderwijs. Steeds meer onderwijsinstellingen erkennen dat e-sport meer is dan een game. E-sportprogramma’s verbeteren het campusleven, maken een school aantrekkelijker voor studenten en stimuleren het aanleren van nieuwe vaardigheden. Met de juiste aanpak en een kwalitatief hoogwaardige netwerkinfrastructuur kunnen scholen hun eigen e-sportprogramma's starten en de vruchten plukken.”

Laura Ascione, Managing Editor, eCampus News
"In de afgelopen jaren zagen we de opkomst van professionele e-sportcompetities en groeiende publieke belangstelling. De volgende stap is dat e-sport ingang vindt in de onderwijssector. Scholen die investeren in e-sport, investeren in hun studenten.”

Extreme Networks is de officiële wifi-leverancier van de National Football League (NFL), waarvoor het wifi verzorgt voor 25 NFL-teams. Ook was het bedrijf netwerkleverancier bij de laatste vijf Super Bowls. Behalve in stadions over de gehele wereld worden de netwerkoplossingen ingezet op ruim 17.000 scholen en 4.500 universiteitscampussen. Zo staat Extreme garant voor digitaal onderwijs en maakt het e-sportprogramma's mogelijk.

Aanvullende bronnen
Over eCampus News
eCampusNews.com helpt hoger management in het onderwijs de weg te vinden in het voortdurend veranderende speelveld van technologie. Het platform bestrijkt alle segmenten: van IT, administratie en personeelszaken tot en met onlineleren en opleidingen. eCampus News verbindt managers met veranderaars die nieuwe wegen inslaan.

Over Extreme Networks
Extreme Networks, Inc. (EXTR) levert een softwaregedreven netwerkoplossing die IT-afdelingen helpt de business zo goed mogelijk te ondersteunen via stabielere verbindingen met klanten, partners enmedewerkers. Van wired tot wireless, desktop tot datacenter, on-premise en zelfs in de cloud: wij gaan een stapje verder voor onze klanten in meer dan tachtig landen. Extreme Networks levert 100% eigen techsupport voor zowel grote als kleine organisaties, waaronder grote namen uit verschillende sectoren, zoals business, hospitality, retail, transport en logistiek, onderwijs, gezondheidszorg, manufacturing en de overheid. Extreme werd in 1996 opgericht en het hoofdkantoor staat in San Jose, Californië. Meer informatie is te vinden op www.extremenetworks.com.

Extreme Networks en het Extreme Networks-logo zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en in andere landen. Andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.
Geplaatst:
Verstreken tijd: 5 jaar en 140 dagen
Extreme Networ.. contact  

Logo Extreme Networks

Marcommit is hét full service B2B marketing bureau van Nederland! Wij helpen jouw bedrijf met offline en online marketing campagnes die écht werken.
 Spotlight  
Logo The Factory
Logo Hively Nederland B.V.
Logo Reflex Online BV
Logo Awareways
Logo Decos
Logo theMatchBox
Logo Companial
Logo Heliview Conferences & Training
Logo CI Company
Logo 5S-company
Logo Companial
Logo Equote B.V.
Logo Simjo
Logo Bo5 - online marketing
Logo Ziptone
Logo Frontline Solutions
Logo Frontline Solutions
Logo Guardian360 bv
Logo Techone B.V.
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo Twenty Four Webvertising
Logo SCOS Automaton BV
Logo SCOS Automaton BV
Logo We talk SEO B.V.
Logo Vlirdens
Logo Networking4ALL
Logo BusinessCom
Logo Botz4U
Logo We talk SEO B.V.
Logo Unit4
Logo Exotec
Logo ilionx
Logo IG&H
Logo Wuunder
Logo NTT DATA
Logo Beans View
Logo Visma | Raet
Logo Pegasystems
Logo Mollie
Logo Compumatica
Logo Onguard
Logo PA Consulting
Logo Wuunder
Logo U-Diet
TARIEVEN
> Publicatie eenmalig €49

BUNDELS
> 6 publicaties €199
> 12 publicaties €349
> Onbeperkt €499

EENMALIG PLAATSEN
> Persbericht aanleveren

VAKER PLAATSEN
> Bedrijfsabonnement
CONTACT
Persberichten.com
JMInternet
Kuyperstraat 48
7942 BR Meppel
Nederland
info@persberichten.com
KvK 54178096

VOLGEN OP X
> @ICTBERICHTEN

ZOEK
> IT bedrijf
> IT PR-bureau
OVER ONS
Persberichten.com, hét platform voor IT/Tech persberichten

DATABASE STATS
> 100537 persberichten
> 6745 bedrijfsprofielen
> 51 PR-bureauprofielen
> 15239 tags

KENMERKEN
> Behouden tekstopmaak
> Foto/illustratie/logo
> Downloadbare bijlages
> Profiel met socials
 
www.marcommit.nlProgressCommunications.euwww.lubbersdejong.nl
INFLUX PRProgressCommunications.euProgressCommunications.eu