www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2479 volgers blijven op de hoogte!
PR: ItsaRep

WRSTBND ontwikkelt innovatieve applicaties voor entertainment-branche met low-code platform Mendix

Mendix, onderdeel van Siemens en wereldwijd leider in low-code en no-code applicatie-ontwikkeling, kondigt aan dat WRSTBND het Mendix-platform heeft gekozen om software-oplossingen te ontwikkelen voor de entertainment-branche. WRSTBND levert onder meer applicaties voor ticketing, toegangscontrole en cashless betalen. Hiermee kunnen organisatoren van live sportwedstrijden en andere evenementen bezoekers een goede ervaring bieden en hun omzet optimaliseren.

WRSTBND is opgericht door de Solomon Group dat zich richt op het produceren van grootschalige evenementen. Het management zag een kans om de technische oplossingen los van de event-producties in de markt te zetten. WRSTBND gebruikt het low-code platform van Mendix als de belangrijkste technologie voor de ontwikkeling van applicaties voor klanten.

Inmiddels heeft WRSTBND al technische oplossingen geleverd voor 11 grootschalige evenementen en heeft het de customer experience verbeterd met onder meer vernieuwende ticketing-oplossingen en mobiele applicaties op maat. Het bouwt momenteel aan 12 nieuwe applicaties voor events die dit jaar nog plaatsvinden.

“Zonder de snelheid, flexibiliteit en het maatwerk dat we kunnen bieden met Mendix, hadden deze projecten nooit zo succesvol kunnen zijn en hadden we WRSTBND niet kunnen oprichten”, zegt Jonathan Foucheaux, partner en CTO van WRSTBND. “Iedere klant waarmee we samenwerken en ieder evenement is uniek en brengt een andere situatie met zich mee. Om hierop in te kunnen spelen hebben we een oplossing nodig die daarin mee kan. Dit is waar het low-code platform van Mendix een onmisbare rol speelt in ons succes.”

Beheren van bezoekersaantallen
De Solomon Group wordt vaak gevraagd om innovatieve oplossingen te ontwikkelen die helpen bij het beheren van bezoekersaantallen bij evenementen. Voorheen was dit vanuit technisch oogpunt lastig en was men aangewezen op tourniquets, checklists en clicker tellers. Deze methoden zijn echter achterhaald en zijn bottlenecks voor het optimaliseren van de ticketverkoop. Klanten zien ook de kans om eigen applicaties te ontwikkelen waarmee deze beperkingen tot het verleden behoren. Mendix is een strategische partner in dit proces waarmee verschillende medewerkers van de Solomon Group - dus geen ontwikkelteam - zelf applicaties kunnen ontwikkelen.

Zo koppelde de Solomon Group voor het ESSENCE festival tourniquets met sensoren aan een applicatie zodat het aantal bezoekers strak kon worden gemonitord en men ervan verzekerd was dat ze voldeden aan de brandweervoorschriften. Hiermee kon de organisatie zo’n 15.000 extra bezoekers toelaten tot het event. Bij een ander project zorgde dezelfde technologie ervoor dat er 2.000 extra kaarten verkocht konden worden wat tot extra omzet leidde.

“Organisaties kiezen steeds vaker voor de oplossingen die we hebben ontwikkeld met het Mendix-platform”, vertelt Conway Solomon, partner en CEO van WRSTBND. “Zowel de entertainment-branche als onze klanten zijn continu in beweging. Door de inflexibiliteit van de bestaande oplossingen werd dit een probleem voor ons. Mendix neemt de technische beperkingen die innovatie vertragen weg zodat we efficiënter zijn en nieuwe omzetbronnen voor onze klanten kunnen ontwikkelen.”

Over Mendix
Mendix, onderdeel van Siemens en wereldleider in no-code/low-code applicatie-ontwikkeling, transformeert de manier waarop applicaties in digitale organisaties worden gebouwd. Met het Mendix-platform kunnen bedrijven met meer professionals applicaties ontwikkelen en daarmee de bottleneck van software-ontwikkeling wegnemen (Make with More), slimme apps bouwen met een rijke, slimme. contextuele en proactieve gebruikservaring (Make it Smart) en systemen moderniseren en meer applicaties bouwen die groei faciliteren (Make it Scale). Het Mendix-platform is gebouwd om intensieve samenwerking tussen IT en business teams mogelijk te maken en applicatie-ontwikkeling te versnellen waarbij tegelijkertijd de veiligheid, kwaliteit en governance wordt gegarandeerd. Kortom om organisaties te helpen de stap te maken naar de digitale toekomst. Het ‘Go Make It’ platform van Mendix wordt wereldwijd gebruikt door meer dan 4.000 organisaties.
Laatste van Mendix
14 jan 2020 Low-code in 2020: hoe om te gaan met de dreigende softwarecrisis?

9 jan 2020 Mendix levert low-code platform aan Rabobank voor bouw van nieuwe online bankapplicatie

11 dec 2019 Healthcare startup Kermit ontwikkelt analyseplatform met Mendix
Mendix contact

Logo Mendix

info@mendix.com
  www.mendix.com
Mendix sociaal

Mendix tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo TenderApp
Logo iUsed.nl
Logo SWOOP
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Poly
Logo Cumulus Networks
Logo Eaton
Logo Competence Factory
Logo Ymor
Logo Extreme Networks
Logo NTT Ltd.
Logo Ctac N.V.
Logo Flanderijn
Logo Liquit
Logo Puur Data
Logo Descartes
Logo Extreme Networks
Logo Dutchitchannel.nl

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau