www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: LEWIS

Konica Minolta mikt op digitale groei tijdens Labelexpo 2019

Hoofddorp, 26 augustus 2019 – Konica Minolta staat van 24 tot 27 september op de Labelexpo 2019 in Brussel, België. In hal 8 bij stand C12/C19 laat het bedrijf zien hoe het samenwerkt met klanten en partners om de grenzen van de labelproductie te verleggen.

Konica Minolta toont praktische demonstraties van de onlangs gepresenteerde tonerproductieprinter AccurioLabel 230, die voor het eerst aan het publiek wordt getoond op de Labelexpo. De printer voldoet aan de groeiende vraag naar kleinere oplagen, meer flexibiliteit en meer maatwerk. Bezoekers zien het gehele productieproces van een label, van pre-press tot eindproduct, inclusief decoratie en diverse afwerkingsmogelijkheden.

Er is veel aandacht voor de praktische manieren om te profiteren van de snelgroeiende markt van digitale verfraaiings- en afwerkapplicaties met MGI-technologie om de impact van labels te vergroten. Het potentieel werd eerder al aangetoond door Grafisk Maskinfabrik's DC330MINI en MGI's JETVarnish 3D Web Color+ systemen die lak, folie en inline printen en afwerking mogelijk maken. Ook wordt op de stand een nieuw MGI-product gepresenteerd. Konica Minolta demonstreert belangrijke ontwikkelingen in de software met augmented reality via de genARate-applicatie en een digitale labelmodule van Industrial Inkjet Ltd (IIJ), het officiële verkoop- en technische ondersteuningscentrum van Konica Minolta voor industriële inkjetprintkoppen buiten Azië. IIJ heeft zijn concept voor printengines verder ontwikkeld met een reeks adapters voor veelgebruikte flexo-labelproductieprinters.

Impressie Labelexpo 2017

Voor Konica Minolta is de show ook een belangrijk platform om de expertise en ervaringen van klanten te verzamelen en hen te betrekken bij nieuwe ideeën in de branche en om synergiën tussen inkjetprinters en augmented reality-toepassingen tot stand te brengen.

Konica Minolta's AccurioLabel 230 is een nieuwe versie van Konica Minolta's zeer succesvolle digitale etikettenprinter, die belangrijke verbeteringen heeft ondergaan. Deze omvatten een snelheidstoename van 73 procent, verbeterde productiviteit, een optie voor overdrukken, geen opwarmtijd, minder afval en een nauwkeurigere afdrukregistratie.

De AccurioLabel 230 is ontwikkeld en geproduceerd in Europa in samenwerking met het Deense bedrijf Grafisk Maskinfabrik (GM) en is gebaseerd op de veelgeprezen AccurioPress-motortechnologie van Konica Minolta. De printer is gericht op het kleine en middelgrote segment en is geschikt voor labeldrukkers, drukwerkleveranciers, merkeigenaren, verpakkingsbedrijven en commerciële drukkers.

Op de Labelexpo houdt Konica Minolta op dinsdag 24 september om 15.30 uur een persconferentie in het Press Office Theatre. Hier wordt meer onthuld over de labelproductiestrategie en successen van het bedrijf.

Daniel Schulz, Product Manager Label Printing Cluster West bij Konica Minolta Business Solutions, zegt: "De labelexpo 2019 is voor ons de perfecte gelegenheid om onze onlangs geïntroduceerde AccurioLabel 230-productieprinter voor het eerst te demonstreren, evenals het volledige productieproces van een label. We willen tijdens de show ook open gesprekken aangaan met bezoekers over hun expertise en ervaringen. Voor ons bedrijf zijn relaties belangrijk en we willen dan ook met hulp van onze klanten een nieuwe visie op labels ontwikkelen, net zoals we dat in het verleden hebben gedaan met onze AccurioLabel 190."

Schulz voegt hieraan toe: "Onze AccurioLabel-systemen overbruggen de kloof tussen instapmodellen en high-end productieprinters. We verwachten tijdens de show dus grote belangstelling van mensen die willen overstappen. We laten de vele voordelen zien, zoals bedieningsgemak, flexibiliteit in de productie, snelle doorlooptijden en functies voor het printen van variabele data. Daarnaast bieden we eersteklas bedrijfsondersteuning en service op lokaal niveau als onderdeel van onze klantgerichte partnerbenadering."

###

Journalisten worden uitgenodigd voor de persconferentie van Konica Minolta op de Labelexpo in het Press Office Theatre op dinsdag 24 september om 15.30 uur.

1.7 MB jpg  LabelExpo_2017.jpg

Over Konica Minolta Business Solutions Nederland BV
Konica Minolta Business Solutions Nederland BV is gevestigd in Amsterdam en een dochteronderneming van Konica Minolta Inc. in Tokio. Het maakt deel uit van de divisie Business Technologies van dit Japanse moederbedrijf.

Konica Minolta Business Solutions is dienstverlener op het vlak van ICT, documentgerelateerde processen en digitaal printen en blinkt uit in zakelijke adviesdiensten, implementatie- en beheerdiensten. In dit kader combineert het Optimized Print Services (OPS)-concept van Konica Minolta advies, hardware, softwareoplossingen en beheermogelijkheden die de bedrijfsprocessen van klanten (kosten)efficiënter maken. Om klanten optimaal te ondersteunen met krachtige en duurzame oplossingen investeert technologieleider Konica Minolta continu in R&D.

Met wereldwijd ongeveer 44.000 werknemers (stand april 2019) realiseerde Konica Minolta, Inc. een netto-omzet van circa 8,2 miljard euro in het boekjaar 2018-2019.

Ga naar www.konicaminolta.nl en www.konicaminolta.eu voor meer informatie. In de Newsroom vindt u al het laatste nieuws van Konica Minolta. Verder kunt u in contact komen via Facebook of Twitter.

Termen en productnamen kunnen al dan niet (wettig) gedeponeerde handelsmerken zijn van hun respectievelijke eigenaars en worden hierbij erkend.

Voor verdere persinformatie of fotomateriaal kunt u contact opnemen metLEWIS:
Telefoon:+31 (0)40 235 46 00
E-mail: konicaminoltaNL@teamlewis.com
Illustratiemateriaal kunt u ook vinden op: www.konicaminolta-images.com
Laatste van Konica Minolta Business Solutions
IT-trends in 2020: hoe AI alle andere trends gaat beïnvloeden

Print Experience 2020: Frame your Future

MKB-bedrijven: vergeet niet de printer te beveiligen
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
Konica Minolta.. contact

Logo Konica Minolta Business Solutions

Konica Minolta.. sociaal

Konica Minolta.. tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage