www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Red Hat introduceert OpenShift Service Mesh voor een snellere adoptie van microservices en cloud-native applicaties

Red Hat OpenShift Service Mesh vereenvoudigt service-to-service-communicatie op Kubernetes-platform in de hybride cloud

Amsterdam, 22 augustus 2019 - Red Hat, Inc., leverancier van opensourceoplossingen, kondigt vandaag de algemene beschikbaarheid aan van Red Hat OpenShift Service Mesh. Daarmee wordt het aansluiten, observeren en vereenvoudigen van service-to-service-communicatie van Kubernetes op Red Hat OpenShift 4 mogelijk. OpenShift Service Mesh is gebaseerd op de Istio-, Kiali- en Jaeger-projecten en verbeterd met Kubernetes Operators, om een efficiëntere, end-to-end ontwikkelaarservaring te bieden rond applicatiearchitecturen die op microservices zijn gebaseerd.

Microservices kunnen moderne, cloud-native applicaties transformeren. Het effectief ontwikkelen en inzetten van microservices kan echter nieuwe uitdagingen opleveren bij het implementeren en beheren van interservice communicatie. Om deze uitdagingen het hoofd te bieden is de service mesh ontwikkeld: een onderliggende infrastructuur die verantwoordelijk is voor het beheer van traffic, het handhaven van beleid en het identificeren en beveiligen van diensten.

De OpenShift Service Mesh breidt deze beheerfunctionaliteiten uit door de waarneembaarheid van services en visualisatie van de mesh-topologie toe te voegen en zo de service mesh-ervaring te verbeteren. Door de native integratie van de service mesh in het OpenShift Kubernetes-platform kunnen ontwikkelaars de implementatie van microservice-architecturen verbeteren. Daarnaast kunnen Platform Operations Teams profiteren van de mogelijkheid om IT-beleid voor servicebeveiliging en -communicatie af te dwingen.

Red Hat OpenShift Service Mesh biedt een uniforme manier van toezicht te houden op - en het beheren van - verbindingen tussen op microservices-gebaseerde applicaties door belangrijke opensourceprojecten te combineren in een hardened, geïntegreerde en ondersteunde functie van het OpenShift-platform. Met OpenShift Service Mesh kunnen klanten profiteren van de volgende elementen:
  • Een end-to-end, op ontwikkelaarsgerichte ervaring door middel van uniforme en geoptimaliseerde onderliggende technologieën (Istio, Kiali en Jaeger). Door Istio en Kiali voor de creatie en het beheer van een service mesh te combineren met Jaeger voor de zichtbaarheid van OpenTracing, helpt OpenShift Service Mesh ontwikkelaars zich te concentreren op de applicatiediensten.
  • Traceren en meten via Jaeger, waardoor ontwikkelaars een verzoek tussen diensten kunnen volgen met inzicht in het aanvraagproces van begin tot eind.
  • Visualisatie en waarneembaarheid van Kiali, waardoor de topologie van de service mesh en de interactie tussen de diensten gemakkelijker kan worden bekeken.
  • Geïntegreerde API-gateway wanneer het OpenShift Service Mesh samen met Red Hat 3scale wordt ingezet om de Noord-Zuid verkeersstroom tussen applicatie-eindpunten en de service backend te vereenvoudigen.
  • Eenvoudige installatie en configuratie via de Service Mesh Operator en een Operator Lifecycle Management framework. Ontwikkelaars kunnen hierdoor applicaties gemakkelijker in een service mesh implementeren. Een Service Mesh Operator implementeert Istio, Jaeger en Kiali samen met de configuratielogica via één enkel pakket. Dit helpt om de beheerlast te minimaliseren en automatiseert veelvoorkomende taken zoals installatie, serviceonderhoud en lifecycle management.
Dankzij de ondersteuning van Red Hat is het een krachtige optie voor productiesystemen, ook in de meest bedrijfskritische rollen. Daarnaast zijn er Red Hat Services beschikbaar om OpenShift Service Mesh-klanten te helpen met extra technische expertise, strategisch advies en analyse.

Beschikbaarheid
Red Hat Open Shift Service Mesh Operator komt in de komende weken beschikbaar via de Open Shift 4 OperatorHub.

Quotes
Ashesh Badani, senior vice president, Cloud Platforms bij Red Hat
“Red Hat is een leider in enterprise Kubernetes voor de hybride cloud. Wereldwijd gebruiken meer dan 1.000 organisaties uit allerlei sectoren Red Hat OpenShift om de digitale en cloud-native transformatie te bevorderen. Door Red Hat OpenShift Service Mesh toe te voegen, kunnen ontwikkelaars productiever zijn op het meest uitgebreide Kubernetes-platform in de markt. Door de lasten van netwerkconnectiviteit en -beheer uit hun takenpakket te halen, kunnen ze zich concentreren op het bouwen van de volgende generatie bedrijfsapplicaties.”

Extra informatie
Volg Red Hat
Over Red Hat, Inc.
Red Hat is 's werelds toonaangevende leverancier van opensourcesoftwareoplossingen voor bedrijven. Het gebruikt een communitygedreven benadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybride cloud-, container- en Kubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren, cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. De bekroonde support-, training- en consultingdiensten maken van Red Hat een vertrouwde adviseur van de Fortune 500. Als een strategische partner voor cloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten en opensourcecommunity's, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
anke@lubbersdejong.nl
020 2050428

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; risks related to errors or defects in our offerings and third-party products upon which our offerings depend; risks related to the security of our offerings and other data security vulnerabilities; fluctuations in exchange rates; changes in and a dependence on key personnel; the effects of industry consolidation; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; the ability to meet financial and operational challenges encountered in our international operations; and ineffective management of, and control over, the Company's growth and international operations, as well as other factors. In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.
Eerder van Red Hat, Inc.
4 nov 2019 Red Hat voegt voorspellende modellen toe aan nieuwste versie van Red Hat Process Automation

23 okt 2019 Red Hat werkt met Vodafone Idea samen om een Network-as-a-Platform te bouwen

17 okt 2019 Red Hat breidt Kubernetes-ontwikkelaarservaring uit met nieuwe versie Red Hat OpenShift 4
Het einde der tijden voor ‘platte OCR’?

Merijn Bos is nieuwe sales-ster aan firmament van snelgroeiende CoolProfs

Acceptatie van minderheden door Nederlandse leidinggevenden ver te zoeken

Anywhere365 neemt IQ Messenger over – het merkonafhankelijke software platform voor alarmering en IoT communicatie

Check Point: Mobiele malware voor eerst in drie jaar in top meest actieve cyberdreigingen

CM.com gaat samenwerking aan met Google voor nieuwe beveiligingsoplossing

Contentmarketingbureau LVB breidt uit met 3 nieuwe talenten

Ontdekte Zero-day kwetsbaarheid in Windows OS al gebruikt in gerichte aanval

Fortinet neemt SOAR-leverancier CyberSponse over
Citrix maakt werk persoonlijker

Workfront benoemt Maria Alvarez tot lid van de Raad van Bestuur

Uniserver neemt datacenterinfrastructuur van Detron over

Collibra, the data intelligence company, stelt Madan Gadde aan als Chief Customer Officer

Helft gemeenteambtenaren: gemeente voldoet niet aan digitale behoeften burger

Schuldgevoel consument het grootst bij bestelling pakket uit ander werelddeel

SMS versturen: ook in de winter een uitkomst!

Cegeka versterkt internationale positie door overname KPN Consulting

Cybersecurity visie op 2020

Nedap video release: Royal Swinkels Family Brewers

OKI breidt distributie uit met M.K. Computer Electronic voor OKI onderdelen

Panasonic Toughbook verstevigt positie als Europees leider van robuuste notebooks en tablets

Vooraanstaand onderzoeksbureau noemt Trend Micro leider in Cloud Workload Security

Nieuw research-team SentinelOne vindt link tussen crimeware-organisatie TrickBot en Noord-Koreaanse Lazarus-aanvallers

Let op: 'Handige' zoekmachine blijkt vaak wolf in schaapskleren

Experts: richt nationaal informatiepunt quantumtechnologie op

TIE Kinetix: Publication of Annual Report 2019

Logo Barracuda Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau