www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau
2470 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Infor wijzigt Executive Team

Kevin Samuelson gepromoveerd tot CEO; Charles Phillips wordt voorzitter van de raad van bestuur

Barneveld, 21 augustus 2019 - Infor, leverancier van branchespecifieke cloudoplossingen, kondigt een geplande overgang van leiderschap aan. Kevin Samuelson, voorheen CFO bij Infor, is tot Chief Executive Officer benoemd. Charles Phillips, die sinds 2010 actief is als CEO, is benoemd tot voorzitter van de raad van bestuur van Infor. Samuelson zal ook toetreden tot de raad van bestuur.

Samuelson vervulde in de 14 jaar die hij werkzaam is bij Infor verschillende M&A- en CFO-functies. Daarmee is hij een van de langst zittende leidinggevenden bij Infor. Hij speelde een belangrijke rol bij de strategische acquisities van Infor, en hielp het bedrijf te groeien van $35 miljoen aan jaarlijkse omzet naar $3 miljard. Daarnaast speelde hij een rol bij het aantrekken van duurzame investeringspartners. Samuelson was ook actief betrokken bij een breed scala van operationele en verkoopactiviteiten van Infor en speelde een sleutelrol in de aanwinst van meerdere grote klanten.

“Ik prijs me erg gelukkig om met zo'n geweldig team te kunnen werken,” zegt Samuelson. “Het leiderschap en de sturing van Charles hebben geholpen dit bedrijf tot een toonaangevende leverancier te maken van multi-tenant, cloudgebaseerde ERP-applicaties. Onze visie is om voort te bouwen op het indrukwekkende traject dat we afgelegd hebben. We willen ons assortiment SaaS-producten voortdurend verder ontwikkelen. Deze producten maken een snelle ROI mogelijk en bieden onze klanten toegevoegde waarde, waarbij ze tegelijkertijd kunnen profiteren van uitstekende ondersteuning op elk gewenst moment.”

Gedurende Phillips dienstverband als CEO realiseerde het bedrijf de afgelopen vijf jaar een ongekende groei. Meer dan $2,5 miljard werd geïnvesteerd in productontwerp en -ontwikkeling. Phillips heeft, naast Samuelson en Soma Somasundaram (president en CTO), een cruciale rol gespeeld bij het toezicht houden op en het perfectioneren van de huidige productsuite van Infor en de cloudtransitie van het bedrijf. In zijn nieuwe rol als bestuursvoorzitter zal Phillips zich richten op strategieontwikkeling, klantrelaties en nieuwe acquisities.

Phillips: “Ik ben enorm trots op de prestaties van het team gedurende mijn tijd als CEO. Dit is het juiste moment om het leiderschap over te dragen en verder te ontwikkelen door innovatie in de industrie te blijven stimuleren. Kevin is een getalenteerd leider en ik kijk ernaar uit om met hem en ons ervaren team als voorzitter samen te werken. Ik ben ervan overtuigd dat Kevin en zijn leiderschapsteam Infor naar het volgende niveau van groei zullen brengen, onze bedrijfsstrategie met succes zullen implementeren en zullen profiteren van de marktkansen die voor ons liggen. Infor heeft geweldige mensen aan boord en is klaar voor groei in zijn unieke missie als het eerste industry cloud company.”

Naast de aankondiging van Kevin Samuelson als CEO maakt Infor verschillende aanvullende benoemingen bekend, die de evolutie van het bedrijfsmodel ondersteunen om de verkoop, service en klantfuncties per geografische regio te verbeteren, evenals de groeistrategie voor de lange termijn:
  • Soma Somasundaram, die al meer dan twee decennia bij het bedrijf werkt, zal de nieuw gecreëerde President of Products-functie bekleden. Hij blijft daarnaast actief in zijn huidige rol als CTO.
  • Jay Hopkins is gepromoveerd van Chief Accounting Officer tot CFO.
  • Cormac Watters is gepromoveerd tot General Manager, Head of International Markets.
  • Rod Johnson is gepromoveerd tot General Manager, Head of Americas.
Alle benoemingen zijn per direct van kracht.

In januari 2019 ontving Infor een toegezegde investering van $1,5 miljard van zijn twee primaire aandeelhouders, Koch Equity Development, LLC (KED) en Golden Gate Capital. Deze investering volgde op de kapitaalinjectie van KED in februari 2017 van meer dan $2 miljard.

“Het succes van Infor, in termen van de waarde die het bedrijf biedt aan zijn klanten en de mate van interesse en investeringen die het de afgelopen tien jaar heeft gedaan, zijn een direct resultaat van het harde werk van alle medewerkers van Infor en de visie die het leiderschapsteam uitdraagt,” zegt Jim Hannan, Executive VP en CEO, enterprises voor Koch Industries. “Namens de hele raad van bestuur wil ik deze personen feliciteren, terwijl ze ons voorbereiden op de spannende volgende fase van Infor.”

“We waren getuige van het transformerende leiderschap en de niet aflatende toewijding van Charles om het bedrijf naar de cloud te migreren. We zijn dankbaar voor zijn leiderschap in de afgelopen negen jaar en zijn blij dat de organisatie zal blijven profiteren van zijn visie en expertise in zijn nieuwe rol als voorzitter. Vooruitkijkend, hebben we er vertrouwen in dat Kevin, een zeer ervaren manager met een klantgerichte mentaliteit, de juiste persoon is om Infor te leiden terwijl het bedrijf zijn klanten wereldwijd transformatieve innovatie blijft leveren,” aldus David Dominik, directeur van Golden Gate Capital, dat in 2002 voor het eerst in Infor investeerde.

Biografieën van de verschillende executives zijn te vinden op: www.infor.com/leadership.

Over Infor
Infor is een wereldwijde leider in zakelijke branchespecifieke software die geschikt is voor de cloud. Het bedrijf telt 17.300 medewerkers en heeft 68.000 klanten in meer dan 170 landen. Voor meer informatie, zie www.infor.com.

Over Koch Equity Development
Koch Equity Development (KED) is de dochteronderneming voor investeringen en acquisities van Koch Industries, een van de grootste particuliere bedrijven in Amerika. Met kantoren in Wichita en Londen richt KED zich op strategische acquisities en investeringen. Een aantal belangrijke investeringen die ze hebben gedaan, zijn: Getty Images, Global Medical Response, Meredith/Time Inc., Solera Holdings Inc., The ADT Corporation, en Transaction Network Services. Sinds 2012 heeft KED meer dan $10 miljard aan eigen vermogen geïnvesteerd.

Sinds 2003 hebben Koch-bedrijven bijna $100 miljard geïnvesteerd in overnames en andere investeringen. Bij Koch werken wereldwijd bijna 130.000 medewerkers in 60 landen, waarvan ongeveer 67.000 in de Verenigde Staten. Van januari 2009 tot heden hebben Koch-bedrijven meer dan 1.300 prijzen gewonnen voor veiligheid, milieuvriendelijkheid, community stewardship, innovatie en klantenservice.

Over Golden Gate Capital
Golden Gate Capital is een private equity investeringsmaatschappij, gevestigd in San Francisco, met meer dan $15 miljard aan kapitaal in beheer. De directie van Golden Gate Capital heeft een lange en succesvolle geschiedenis van beleggen in een breed scala van bedrijfstakken en transactietypes, waaronder going-privates, afsplitsen van ondernemingen en herkapitalisaties, evenals schuld- en publieke aandelenbeleggingen. Andere opmerkelijke software-investeringen door Golden Gate Capital zijn die in BMC Software, Vector Solutions, Neustar, Ensemble Health Partners, en 2020 Technologies. Kijk voor meer informatie op: www.goldengatecap.com

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong