www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2488 volgers blijven op de hoogte!
PR: Whizpr

Amsterdam stijgt drie plekken op wereldwijde ranglijst voor vrouwvriendelijke ondernemersteden

Dell Technologies classificeert 50 steden wereldwijd op basis van de mate waarin zij groei van vrouwelijke ondernemers in hun stad bevorderen

Amsterdam – Amsterdam bezet de 16e plek in de 2019 Women Entrepreneur Cities Index (WE Cities) die is gepresenteerd tijdens de Dell Women Entrepreneur Network Summit. Deze index rangschikt 50 steden wereldwijd naar de mate waarin zij groei van vrouwelijke ondernemers in hun stad bevorderen. Tijdens hetzelfde onderzoek in 2017 stond Amsterdam nog op de 19e plek. Dell Technologies classificeert steden op basis van de impact van lokaal beleid, lokale programma’s alsmede de nationale wet- en regelgeving die vrouwelijke ondernemers en de gehele economie helpen bevorderen. De uiteindelijke rangschikking is gebaseerd op 71 indicatoren, waarvan 45 met een op sekse gebaseerde component. Individuele indicatoren worden gewogen op basis van vier criteria: relevantie, datakwaliteit, uniciteit in de index en seksecomponent.

Dell Technologies bouwt voort op tien jaar onderzoek onder vrouwelijke ondernemers en werkt samen met IHS Market bij het onderzoeken en rangschikken van 50 steden. Dit gebeurt op basis van vijf belangrijke indicatoren, waaronder toegang tot Kapitaal, Technologie, Talent, Cultuur en Markten. Deze pilaren zijn onderverdeeld in twee groepen: werkomgeving en stimulerende omgeving. De stimulerende omgeving voor vrouwen in het Amsterdamse bedrijfsleven is met name het gevolg van de hoge scores op de indicatoren Talent, Cultuur en Technologie.

Belangrijkste resultaten wereldwijd en voor Amsterdam
Vrijwel alle 50 steden boekten progressie sinds het vorige onderzoek van Dell Technologies in 2017 – al maakten sommige steden wel grotere stappen dan andere. De belangrijkste uitkomsten van het onderzoek, zowel internationaal als in Amsterdam:
  • Van het totaal van 100 punten, scoort de nummer 1, San Francisco Bay Area, er slechts 63,7. Dat benadrukt dat er nog steeds veel moet gebeuren voor vrouwelijke ondernemers én onderstreept het belang van dergelijk onderzoek en het bereiken van beleidsmakers om de disbalans voor vrouwelijke oprichters te verkleinen.
  • Wereldwijd waren barrières onder andere: gebrek aan financiering, hoge woonlasten, lage representatie van vrouwen in leidinggevende rollen, en het gebrek aan overheidsbeleid dat vrouwelijke ondernemers ondersteunt.
  • Amsterdam loopt voorop (nummer 1) in de pilaar ‘Verbinding’. Dit is het gevolg van het grote aantal (zeker 100) smart city-projecten die zorgen voor vruchtbare grond voor innovaties, in combinatie met het grote aandeel vrouwen dat actief is op digitale platformen (LinkedIn en Facebook).
  • Terwijl Amsterdam goed scoort op beleid in de pilaren Cultuur (9e positie) en Technologie (7e positie), neemt het plek nummer 30 in bij de pilaar Markten.
  • Amsterdam heeft blijvende uitdagingen wanneer het aankomt op het ondersteunen van vrouwen bij investeringen. Zo heeft bijvoorbeeld slechts 59 procent van de beleggingsondernemingen minstens één vrouwelijke bestuurder, wat de groei van investeringen in vrouwen kan belemmeren. Daarnaast is bij slechts 16 procent van de organisaties sprake van een vrouwelijke oprichter of bestuurder, wat wijst op een minimale pijplijn voor progressie op dit gebied.
2019 WE Cities Index Rankings

image

“Het is goed nieuws dat Amsterdam gestegen is in de WE Cities Index van dit jaar. Bij Dell Technologies is diversiteit een belangrijk topic waar we op allerlei manieren handen en voeten aan geven. Niet alleen met het benoemen van een Chief Diversity and Inclusion Officer in de VS, maar ook lokaal op ons kantoor in Amsterdam”, zegt Patrick van de Coolwijk, Managing Director Commercial van Dell Technologies Nederland. “Dit onderzoek laat echter zien dat er nog stappen gezet moeten worden om vrouwelijke ondernemers te ondersteunen. Het onderzoek sluit daarmee naadloos aan op het initiatief van enkele grote Nederlandse investeerders die onlangs hebben besloten alleen nog te investeren in ondernemingen die zijn opgericht door een vrouw en aangeven dat een aanzienlijk deel van hun topfuncties binnen drie jaar door vrouwen wordt bekleed.”

Pleiten voor vrouwelijke ondernemers
De WE Cities Index-resultaten van 2017 en 2019 onderstrepen de successen en uitdagingen van elke onderzochte stad. Het laat zien waar steden kunnen leren van elkaars best practices. Gezamenlijk kunnen die belangrijkste lessen wereldwijd leiden tot grote veranderingen voor organisaties met vrouwelijke eigenaren, mits de overheid lokaal ondersteuning biedt.

Op basis van de resultaten en vergelijkingen tussen de 2017 en 2019 indexen, heeft Dell Technologies een lijst met WE Cities Beleidsaanbevelingen opgesteld die zich richt op de volgende drie gebieden:
  1. Toegang tot en de ontwikkeling van financieel en menselijk kapitaal.
  2. De rol van de private en publieke sectoren in het verbeteren van toegang tot lokale en wereldwijde netwerken en markten.
  3. Hoe overheids- en bedrijfsbestuurders vrouwelijke ondernemers kunnen helpen groeien in deze tijd van technologische verandering.
Over het Women’s Entrepeneur Network van Dell
Dell Technologies is toegewijd aan de ontwikkeling van technologische oplossingen die de potentie van mensen optimaal benut; Dell wil ondernemers helpen om zo succesvol mogelijk te zijn. Met het Dell Women’s Entrepreneur Network ondersteunt en koestert Dell Technologies een community van vrouwelijke ondernemers door hen toegang te bieden tot technologie, netwerken en kapitaal. Lees hier meer over hoe Dell Technologies dat doet.

Over Dell Technologies
Dell Technologies is een unieke familie van bedrijven die organisaties voorziet van een essentiële infrastructuur voor het vormgeven van hun digitale toekomst, het ingrijpend verbeteren van hun ICT-omgeving en het beschermen van hun belangrijkste bedrijfsmiddel: informatie. Het bedrijf bedient klanten van elke omvang in 180 landen, variërend van 98% van alle Fortune 500-ondernemingen tot individuele consumenten. Dell Technologies beschikt over het meest uitgebreide en innovatieve aanbod van ICT-oplossingen binnen de branche, van de rand van het netwerk tot de cloud. Bij de Dell Technologies familie horen Dell, Dell EMC, Pivotal, RSA, Secureworks, Virtustream en VMware.

Voor meer informatie en het opvragen van het rapport over Amsterdam

Dell EMC
Marcel van der Geld
T. 06 30 02 32 81
E. marcel.geld(at)dell.com

Whizpr
Paul Maris / Winnie Silvertand
E. dell(at)whizpr.nl
Laatste van Dell Technologies
Dell Technologies presenteert innovatieve oplossingen voor de edge

Adrian McDonald gepromoveerd tot President EMEA van Dell Technologies

Jeannine Peek benoemd tot General Manager van Dell Technologies Nederland
Red Hat OpenStack Platform 16 biedt continue community-innovatie en langdurige enterprise-ondersteuning

KnowBe4 presenteert tweede seizoen van spannende videoserie voor security awareness-training: ‘The Inside Man 2’

Thales maakt einde aan wachtwoordtijdperk met een badge die zowel pc’s ontgrendelt als veilige toegang tot cloud biedt

Xerox introduceert PrimeLinkTM B9100 serie multifunctionele printers

4 kansen in process excellence die je in de gaten moet houden

SentinelOne haalt 200 miljoen dollar op in nieuwe investeringsronde
Duidelijkheid over vakmanschap installatiebranche in Centraal Register

PA Consulting boekt recordomzet van £500 miljoen in 2019

Gezamenlijke oplossing van Cloudian en Veeam voor ransomware-bescherming

Previder versterkt landelijke positie na samenvoeging met Platani

LEO neemt Nederland mee in de wereld van de logistiek op SBS 6

USoft zet in op low-code groeistrategie met nieuwe investeerder Holland Capital

WiFi-gebruik tijdens Super Bowl LIV voor zevende jaar op rij gestegen

Scheiding tussen IT en Business kan negatieve impact hebben op de klantervaring, blijkt uit onderzoek van Pegasystems

MeetingpointAdvies breidt dienstverlening bij vergelijkers voor schade particulier verder uit

Nieuwe LANCOM Enterprise SD-WAN-gateway om maximaal drieduizend externe locaties te verbinden

Orange Business Services selecteert Ekinops en Dell Technologies voor uCPE-platforms

AntTail realiseert logistieke doorbraak voor farmaceutische industrie met IoT-app gebouwd met Mendix

Kaspersky behaalt ISO 27001 certificering

Fujitsu presenteert end-to-end retailmogelijkheden tijdens Euroshop 2020

Panasonic Toughbook-tablets optimaliseren Zwitsers openbaar vervoer

Yourhosting reset preventief wachtwoorden van e-mailaccounts

Dell Technologies presenteert innovatieve oplossingen voor de edge

Zorgservice XL ontzorgt ziekenhuizen met inzet Qlik Sense
Dell Technolog.. contact

Logo Dell Technologies

sales_nl@dell.com
  www.dell.com/nl-nl

Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo IFS

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl