Ctac betreedt Duitse retailmarkt in samenwerking met Allgeier Enterprise Services

‘s-Hertogenbosch, 15 augustus 2019 – Ctac sluit een partnership met de Duitse (SAP) dienstverlener Allgeier Enterprise Services (ES). De Business & Cloud Integrator gaat zijn XV Retail Suite via deze partij aanbieden in Duitsland. Voor Allgeier ES is dit een kans om zijn oplossingenportfolio uit te breiden en zo bestaande en potentiële klanten een end-to-end omnichannel-oplossing te bieden.

Als ervaren speler in de retail onderkende Allgeier ES de trend waarbij retailbedrijven niet langer alleen via fysieke winkels verkopen maar klanten een naadloze integratie van meerdere verkoopkanalen verwachten. Daarmee werd de mogelijkheid om retailers een end-to-end omnichannel-oplossing te bieden noodzaak.

XV Retail vormt als commerceplatform het knooppunt tussen alle klantcontactmomenten. Door de realtime integratie met SAP beschikken klanten en medewerkers over a single version of the truth. Daarnaast beschikt XV Retail over een eigen loyaltymodule, die eenvoudig te koppelen is aan een kassa of webshop.

Matthias Krefeld, VP Retail van AES: “De XV Retail-oplossing ondersteunt traditionele retailkanalen die vragen om beschikbaarheid en snelheid. Maar de oplossing ondersteunt ook omnichannel-omgevingen en draagt bij aan het creëren van unieke klantervaringen.”

Henny Hilgerdenaar, CEO van Ctac: “Allgeier biedt precies wat wij zochten in een partner om de Duitse retailmarkt te betreden. De Allgeier-consultants hebben ons laten zien veel retail-expertise te hebben en kunnen die moeiteloos combineren met SAP technologie. Wij kijken uit naar een mooie toekomst als partners.”

Over Allgeier Enterprise Services
Allgeier Enterprise Services (ES) is een Duitse, innovatiegedreven SAP fullserviceprovider voor bedrijfskritieke applicaties en complexe ERP-omgevingen. Het bedrijf levert bewezen oplossingen en optimaliseert, integreert en ondersteunt digitale bedrijfsprocessen op competente, zeer betrouwbare en duurzame wijze.
Als onderdeel van het beursgenoteerde Allgeier SE met een internationaal netwerk van meer dan 10.000 IT-experts, biedt Allgeier ES zijn klanten de investeringsveiligheid en stabiliteit van een grote organisatie en de flexibiliteit en betrouwbaarheid van een lokaal bedrijf.

Over Ctac
Als Business & Cloud Integrator helpt Ctac haar klanten hun ambities waar te maken. Door continu te innoveren, creëert Ctac daarvoor de benodigde business value. De organisatie biedt een breed portfolio met oplossingen van SAP en Microsoft ‘on any cloud’ en levert diensten op het gebied van business consultancy, managed services, projecten, learning en detachering. Daarnaast heeft Ctac een aantal eigen producten, waaronder de XV Retail Suite bestaande uit een omnichannel-gedreven Point-of-Sale & Loyalty-platform en Fit4Woco, een ERP-oplossing voor de woningcorporatiemarkt. Ctac bestaat meer dan 25 jaar en heeft in deze periode ruime ervaring en inhoudelijke kennis opgebouwd in de sectoren retail, wholesale, manufacturing en real estate.

De organisatie heeft op basis van leeftijd, kennis en ervaring een goed gebalanceerd personeelsbestand. Samenwerken om gemeenschappelijke doelen te bereiken staat hoog in het vaandel. Ctac is genoteerd aan Euronext Amsterdam (ticker: CTAC) en heeft haar hoofdkantoor in ’s-Hertogenbosch. Bij het bedrijf werken per maart 2019 420 medewerkers. Ctac is daarnaast ook actief in België en Frankrijk. Meer informatie is te vinden op www.ctac.nl

Voor meer informatie:
LVTPR