www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
2473 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Emergis GGZ brengt volledige IT-omgeving onder bij Intermax

Rotterdam,15 augustus 2019 – Emergis, een van de grotere GGZ-instellingen van Nederland, heeft zijn volledige IT-omgeving ondergebracht bij Intermax. Emergis wil hiermee zijn IT-organisatie toekomstbestendig maken en zijn IT-dienstverlening laten aansluiten bij de behoeftes van de interne organisatie, zowel op technisch als organisatorisch vlak. Het hele technische platform is redundant uitgevoerd, zodat de in totaal meer dan vijftig locaties van Emergis optimaal beschikbaar zijn.

Bij de start van de transitie nam Intermax de IT-omgeving as-is over, waarna is gestart met de uitvoering van deelprojecten. De grootste uitdaging was het migreren van de werkplekomgeving, aangezien het werk bij een GGZ-instelling niet stil mag komen te liggen. Paul de Schipper, lid van de Raad van Bestuur van Emergis: “Dankzij de inspanningen van alle partijen is het migratietraject voorspoedig verlopen, zowel binnen de gestelde tijd als binnen het beschikbare budget.”

Verhuizing werkplekomgeving
Ludo Baauw, algemeen directeur van Intermax: “We hebben met minimale downtime de hele infrastructuur en het applicatielandschap overgezet naar onze HealthCloud. Het overzetten van de werkplekomgeving was voor ons een huzarenstuk. De omgeving waar alle virtuele werkplekken op draaiden moest worden verhuisd, maar het werk bij Emergis moest uiteraard doorgaan. We hebben daarom vooraf extra capaciteit van de Intermax HealthCloud naadloos geïntegreerd in de bestaande omgeving van Emergis. Met die tijdelijke overcapaciteit hebben we alle risico’s van de verhuizing kunnen wegnemen. Hier zit echt onze meerwaarde; we snappen de uitdaging waar Emergis mee zit bij zo’n verhuizing en waren niet begonnen aan deze verhuizing als we dit soort zaken niet vooraf heel goed hadden geregeld.”

Intermax HealthCloud
De Intermax HealthCloud combineert de flexibiliteit en snelheid van de public cloud met de veiligheid van een managed private-omgeving en is specifiek ontworpen voor zorginstellingen. De HealthCloud biedt zorginstellingen tevens mogelijkheden tot schaalbaarheid en kostenbeheersing van de ICT-infrastructuur. Alle data blijft gegarandeerd opgeslagen in Nederland. Het dataverkeer tussen de verschillende datacentra wordt bovendien versleuteld op het niveau van de glasvezels. Uiteraard is het geheel gecertificeerd volgens de strengste normeringen die gelden voor zorginstellingen.

Over Intermax
Intermax is het meest gecertificeerde cloudsourcingbedrijf van Nederland. De visie van het bedrijf – systemen zijn er om mensen te ondersteunen, niet andersom – zorgt ervoor dat Intermax de weg naar de cloud op een unieke manier benadert. De beste oplossingen worden niet gevonden in de techniek, maar in de beleving van de mensen die het gebruiken.
Veiligheid, nieuwsgierigheid, betrokkenheid en transparantie staan bij Intermax hoog in het vaandel. En niet zonder resultaat: het bedrijf won al meerdere malen de Best Workplace-award.
Intermax is onderdeel van de Intermax Group. Meer informatie is te vinden op de website.