www.EVENTIVE.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

ThousandEyes biedt ondersteuning voor Alibaba Cloud

Uitbreiding multicloud-ondersteuning naast Amazon Web Services, Google Cloud Platform en Microsoft Azure

Amsterdam, 14 augustus 2019 – ThousandEyes biedt inzicht met betrekking tot de ervaring van gebruikers van elk soort netwerk, zo nu ook voor de Alibaba Cloud. Daarmee breidt het bedrijf het aantal cloud-monitoringopties aanzienlijk uit. De wereldwijd geïnstalleerde cloud-agents van ThousandEyes fungeren als zogenoemde ‘vantage points’. Dit zijn monitoringpunten binnen grote cloudproviders, zoals Amazon Web Services (AWS), Google Cloud Platform (GCP) en Microsoft Azure, maar ook bij grote datacenters en ISP’s. Hierdoor hebben organisaties niet alleen inzicht in, maar ook de mogelijkheid om de prestaties van applicaties en netwerklagen te meten voor elke website, applicatie en dienst.

Joe Vaccaro, VP products van ThousandEyes: “Bedrijven over de gehele wereld vertrouwen vandaag de dag op het internet. Ze verbinden applicaties en diensten met eindgebruikers, ongeacht hun locatie. Verregaand inzicht in het internet is dan ook onmisbaar – vooral voor bedrijven die actief zijn in Azië-Pacific, waar strikte regelgeving de prestaties van het internet en de digitale ervaring beperkt. ThousandEyes gaf al het benodigde inzicht in hoe AWS, GCP en Azure van invloed zijn op de digitale ervaring. Nu hebben we de mogelijkheid om de prestaties van Alibaba Cloud te monitoren daaraan toegevoegd. Hiermee hebben internationale bedrijven die actief zijn in Azië-Pacific – en daarbuiten –het inzicht en de controle die ze nodig hebben om de klantenervaringen en prestaties van de applicaties te verbeteren.”

image

Uit onderzoek van Gartner is gebleken dat het afgelopen jaar de wereldwijde markt voor IaaS-public-clouddiensten met 31,8 procent groeide. Dat onderzoek laat ook zien dat Alibaba Cloud in China de grootste IaaS-leverancier is en van alle toonaangevende leveranciers de grootste groei doormaakte: 92,6 procent in 2018. Met name in Azië-Pacific – zo is te lezen in het 2018 ThousandEyes Public Cloud Performance Benchmark Report – was er veel variatie in prestaties onder de grote IaaS-providers. Dit laat zien dat er behoefte is aan vantage points in die regio, binnen alle grote public-cloudproviders. Bij traditionele monitoring-tools en cloud-native point-oplossingen is er geen mogelijkheid om verder te kijken dan de interne enterprise-netwerken respectievelijk hun eigen netwerken. Dat betekent dat bedrijven die afhankelijk zijn van deze tools of oplossingen – of van allebei –, het bredere internet niet monitoren. En dit vormt een gevaar voor bestaande investeringen en voor een goede digitale ervaring.

ThousandEyes voegde negentien Alibaba Cloud-regio’s over de gehele wereld toe en dertien nieuwe cloud-agentlocaties in Azië-Pacific, waaronder vier nieuwe in India. Daarmee komt het aantal vantage points van ThousandEyes in Azië-Pacific op 53 steden en wereldwijd op 184 steden. Het aantal cloud-agentlocaties bij IaaS-leveranciers staat nu op vijftien AWS-regio’s, vijftien GCP-regio’s en 25 Azure-regio’s. IT-teams kunnen nu gebruikmaken van vantage points in IaaS, die vooraf ingericht en eenvoudig te implementeren zijn. Daarmee kunnen ze interregionale, hybride en intercloud-performance meten, netwerkpaden in kaart brengen en de verbindingen tussen een combinatie van on-premise- en clouddatacenters monitoren. Verder kunnen ze kiezen voor een door data gedreven strategie bij hun multicloud-implementaties en meer rechtstreeks inzicht bieden in applicatielevering, netwerkgedrag en afhankelijkheden tussen diensten, en inzicht in de impact daarvan op de digitale ervaring.

ThousandEyes monitoring.jpg
253.12 KB

Over ThousandEyes
ThousandEyes brengt de route die applicaties en diensten afleggen voordat ze bij de eindgebruiker terechtkomen, in kaart. Het cloudplatform van ThousandEyes biedt zicht op het gehele internet en alle cloudproviders. Hierdoor krijgen bedrijven inzicht in de digitale ervaring van iedere gebruiker, applicatie, website of dienst, binnen elk netwerk, zodat zij deze ervaringen kunnen begrijpen en verbeteren. ThousandEyes maakt een belangrijk onderdeel uit van de wereldwijde bedrijfsvoering van ’s werelds grootste en snelst groeiende merken, waaronder Comcast, eBay, HP, meer dan 120 bedrijven uit de Global 2000, meer dan 65 bedrijven uit de Fortune 500 en twintig van de 25 belangrijkste SaaS-bedrijven. Kijk voor meer informatie op www.thousandeyes.com of volg ons op Twitter via @ThousandEyes.
Eerder van ThousandEyes
Het einde der tijden voor ‘platte OCR’?

Merijn Bos is nieuwe sales-ster aan firmament van snelgroeiende CoolProfs

Acceptatie van minderheden door Nederlandse leidinggevenden ver te zoeken

Anywhere365 neemt IQ Messenger over – het merkonafhankelijke software platform voor alarmering en IoT communicatie

Check Point: Mobiele malware voor eerst in drie jaar in top meest actieve cyberdreigingen

CM.com gaat samenwerking aan met Google voor nieuwe beveiligingsoplossing

Contentmarketingbureau LVB breidt uit met 3 nieuwe talenten

Ontdekte Zero-day kwetsbaarheid in Windows OS al gebruikt in gerichte aanval

Fortinet neemt SOAR-leverancier CyberSponse over
Citrix maakt werk persoonlijker

Workfront benoemt Maria Alvarez tot lid van de Raad van Bestuur

Uniserver neemt datacenterinfrastructuur van Detron over

Collibra, the data intelligence company, stelt Madan Gadde aan als Chief Customer Officer

Helft gemeenteambtenaren: gemeente voldoet niet aan digitale behoeften burger

Schuldgevoel consument het grootst bij bestelling pakket uit ander werelddeel

SMS versturen: ook in de winter een uitkomst!

Cegeka versterkt internationale positie door overname KPN Consulting

Cybersecurity visie op 2020

Nedap video release: Royal Swinkels Family Brewers

OKI breidt distributie uit met M.K. Computer Electronic voor OKI onderdelen

Panasonic Toughbook verstevigt positie als Europees leider van robuuste notebooks en tablets

Vooraanstaand onderzoeksbureau noemt Trend Micro leider in Cloud Workload Security

Nieuw research-team SentinelOne vindt link tussen crimeware-organisatie TrickBot en Noord-Koreaanse Lazarus-aanvallers

Let op: 'Handige' zoekmachine blijkt vaak wolf in schaapskleren

Experts: richt nationaal informatiepunt quantumtechnologie op

TIE Kinetix: Publication of Annual Report 2019

Logo Barracuda Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl