www.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
2489 volgers blijven op de hoogte!
PR: ItsaRep

Mendix is leider in het nieuwe Gartner Magic Quadrant for Enterprise Low-Code Application Platforms

Mendix gepositioneerd als low-code leverancier met de meest volledige visie

Rotterdam, 14 augustus 2019 - Mendix, onderdeel van Siemens en wereldwijd leider in low-code en no-code applicatie-ontwikkeling, kondigt aan dat het is benoemd tot leider in het Gartner Magic Quadrant for Enterprise Low-Code Application Platforms (Paul Vincent, Kimihiko Iijima, Mark Driver, Jason Wong, Yefim Natis, 8 augustus 2019). Bovendien is Mendix in het Magic Quadrant gepositioneerd als leverancier met de meest volledige visie.

Dit jaar is het ‘Gartner’s Magic Quadrant for High Productivity Application Platform as a Service’ hernoemd tot ‘Magic Quadrant for Enterprise Low-Code Application Platforms’ (LCAP). Uit het rapport: “In 2024 zal low-code verantwoordelijk zijn voor meer dan 65 procent van de activiteiten op het gebied van applicatie-ontwikkeling. De enterprise LCAP-markt groeit sterk door de aanhoudende vraag naar applicaties en een tekort aan bekwame ontwikkelaars. Low-code is een logische volgende stap nu applicatieontwikkeling een steeds hoger abstractieniveau krijgt. Uiteindelijk zal dit leiden ‘citizen development’ met zeer schaalbare applicaties die door meerdere bedrijven te gebruiken zijn.”

Gartner benoemde Mendix ook de afgelopen twee jaar tot leider. Elke keer krijgt het bedrijf de beste plek, het verst in het kwadrant, op basis van de meest volledige visie. Eerder dit jaar verscheen het Gartner Magic Quadrant for Multiexperience Development Platforms (MXDPs) waarin Mendix ook erkend is als leider en goed beoordeeld werd op het gebied van volledig visie en het vermogen om uit te voeren.

Een recente Mendix-klantbeoordeling op Gartner Peer Insights stelt: “Uitstekend framework voor applicatie-ontwikkeling. Modern, eenvoudig te leren en voor iedereen bruikbaar (ontwikkelaars, grafisch ontwerpers en analisten). De mogelijkheid om een app visueel te kunnen ontwerpen (bijvoorbeeld door elementen via drag & drop in de applicatie te zetten) is een van de meest succesvolle onderdelen."

"Om aan de stijgende vraag naar snelle software-ontwikkeling te voldoen, is meer nodig dan alleen geweldige tooling en technologie", zegt Johan den Haan, Chief Technology Officer voor Mendix. “Platforms moeten uitgebreide mogelijkheden bieden met een intuïtieve, efficiënte en een op de behoeften van gebruikers afgestemde ervaring. De juiste architectuur is hierbij essentieel: een architectuur die goed is uitgerust voor multi-cloud en hybride computing, en volledig on-premise, virtual private multi-cloud en multi-tenant public cloud deployment ondersteunt. "

Door het combineren van full-stack visuele ontwikkelingsmogelijkheden, een cloud-native architectuur, AI-assisted development en een geïntegreerde set tools voor de volledige levenscyclus van applicaties, is Mendix geschikt om snelle, hoogwaardige low-code en no-code enterprise applicatie-ontwikkeling mogelijk te maken:
  • Versterk zowel business en professionele ontwikkelaars: Mendix Studio en Mendix Studio Pro brengen ‘citizen developers’ en IT-professionals samen op één uniform low-code ontwikkelingsplatform.
  • Ondersteuning voor alle clouds: organisaties die behoefte hebben aan een flexibele multi-cloud oplossing, bijvoorbeeld om aan compliance-vereisten te voldoen of om specifieke integraties mogelijk te maken, kunnen nu kiezen om hun low-code applicaties beschikbaar te maken op public, private en hybride cloud-omgevingen.
  • True Native Mobile Development: Mendix is nu het enige low-code applicatie-ontwikkelingsplatform dat true native mobiele applicaties kan leveren. Door low-code abstractie van iOS, Android, Java en Objective-C-programmering te integreren in Mendix Studio Pro, stelt Mendix ontwikkelaars in staat om UX op consumentenniveau te leveren voor mobiele apps met de native, specifieke bewegingen, animaties en micro-interacties.
  • Artificial intelligence, at your service: de tweede generatie van Mendix Assist, een baanbrekende AI-tool die helpt bij het bouwen van low-code apps, verkort de leercurve voor nieuwe ontwikkelaars door de volgende stap automatisch aan te bieden. Ook kunnen ervaren ontwikkelaars repetitieve taken versnellen, fouten vermijden en de software-kwaliteit verbeteren.
“Wij geloven dat Gartner om een aantal redenen Mendix in het rapport het verst in het kwadrant heeft geplaatst als leverancier met de meest volledige visie. Onze uniforme IDE-aanpak verbetert en maakt de samenwerking tussen IT en business mogelijk. Mendix is een van de eerste enterprise LCAP’s waar meerdere developers van verschillende niveaus samen kunnen werken op een geïntegreerd platform”, zegt Derek Roos, CEO van Mendix. “Ons platform is ontworpen om zowel ontwikkelaars vanuit de business in Mendix Studio als professionele developers in Mendix Studio Pro te ondersteunen en zo te zorgen voor een goede samenwerking tussen business en IT. AI-assisted development bevordert bovendien de productiviteit en levert een consistent eindproduct. We hebben hard gewerkt om de positie als leider in deze categorie te verdienen en zijn erg verheugd dat we worden erkend als partij met de meest volledige visie in de markt van low-code leveranciers.”

Klik hier voor een gratis exemplaar van het volledige Gartner-rapport

Lees hier meer over het Mendix-platform

Over Mendix
Mendix, onderdeel van Siemens en wereldleider in no-code/low-code applicatie-ontwikkeling, transformeert de manier waarop applicaties in digitale organisaties worden gebouwd. Met het Mendix-platform kunnen bedrijven met meer professionals applicaties ontwikkelen en daarmee de bottleneck van software-ontwikkeling wegnemen (Make with More), slimme apps bouwen met een rijke, slimme. contextuele en proactieve gebruikservaring (Make it Smart) en systemen moderniseren en meer applicaties bouwen die groei faciliteren (Make it Scale). Het Mendix-platform is gebouwd om intensieve samenwerking tussen IT en business teams mogelijk te maken en applicatie-ontwikkeling te versnellen waarbij tegelijkertijd de veiligheid, kwaliteit en governance wordt gegarandeerd. Kortom om organisaties te helpen de stap te maken naar de digitale toekomst. Het ‘Go Make It’ platform van Mendix wordt wereldwijd gebruikt door meer dan 4.000 organisaties.
Laatste van Mendix
Mendix contact

Logo Mendix

info@mendix.com
  www.mendix.com
Mendix sociaal

Mendix tweets

Logo Remain Software
Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo WIBU-SYSTEMS

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl