www.lubbersdejong.nlContentbureauContentbureauwww.marcommit.nl
2470 volgers blijven op de hoogte!
PR: KINXX PR

CDN77 vestigt netwerk Point-of-Presence in datacenter van maincubes in Frankfurt

Amsterdam/Frankfurt, 13 augustus 2019 – CDN77, een content delivery netwerk (CDN) met 35 Points-of-Presence gevestigd op strategische IX (Internet Exchange) locaties wereldwijd en een bandbreedtevolume van meer dan 14 Tbps, heeft maincubes geselecteerd als colocatiepartner voor het onderbrengen van een netwerk PoP in het datacenter van maincubes in Frankfurt in Duitsland. maincubes exploiteert momenteel twee datacenters in Europa, in respectievelijk Frankfurt (FRA01) en Amsterdam (AMS01).

De CDN PoP die in het maincubes FRA01 datacenter in Frankfurt is geïnstalleerd omvat meerdere datacenter racks die zijn gevuld met server- en netwerkapparatuur. Deze PoP is een van de in totaal 35 CDN PoP’s van CDN77 wereldwijd. Volgens CDN77 is de PoP van het bedrijf in Frankfurt een van de belangrijkste netwerk PoP's in Europa en tevens een snelgroeiende Point-of-Presence. CDN77 verwacht dat het aantal benodigde racks in het maincubes FRA01 datacenter in het komende jaar zal verdubbelen. Voordat CDN77 zijn netwerk PoP serverinfrastructuur bij colocatie provider maincubes onderbracht, was deze netwerk PoP gevestigd in een ander datacenter in Frankfurt – bij een van 's werelds grootste datacenterexploitanten.

"Wij bedienen nu meer dan 45.000 websites en softwareleveranciers met onze content acceleratie services, met VoD en live streaming oplossingen en nog veel meer,” zegt Zdenek Cendra, CEO en oprichter van CDN77. “Bij onze vorige colocatie omgeving in Frankfurt ontbrak het aan flexibiliteit en een persoonlijke benadering, terwijl dat datacenter te kampen had met grote onderbrekingen. maincubes is in staat om ons in hun datacenter in Frankfurt 24/7 ongeëvenaarde individuele support te bieden. Bij maincubes hebben we tevens de mogelijkheid om voor onze server- en netwerkinfrastructuur colocatieafspraken te maken tegen flexibele voorwaarden, zodat we indien nodig snel kunnen schalen. We zijn daarnaast ook in staat om onze eigen specifieke hardware en kabelinfrastructuur te installeren. En maincubes kan ons 100% uptime-garanties bieden, evenals high-density stroom en koeling om piekmomenten in het CDN-verkeer op te vangen."

Netwerkgroei door IPTV en VoD

"maincubes is in staat om ons 100% uptime-garanties te bieden, evenals high-density stroom en koeling om piekmomenten in het CDN-verkeer op te vangen," zegt Zdenek Cendra, CEO en oprichter van CDN77.

CDN77 lanceerde onlangs zijn eigen end-to-end video-leveringsplatform StreamFlow, bedoeld om digitale uitgevers te ondersteunen op het vlak van streaming en video-on-demand. Volgens CDN77 zijn digitale uitgevers met de oplossing in staat om hun volledige video workflow onder één dak te brengen en multi-vendor oplossingen te vervangen, terwijl zij de complexiteit kunnen verminderen en de kosten voor hun klanten kunnen verlagen.

"Met de explosieve groei van videocontent op het internet hebben we een groeiende behoefte geconstateerd aan end-to-end live streaming en een VOD-platform," zegt Cendra. "Op basis van onze ervaring en met ons robuuste wereldwijde netwerk was het een logische stap dat we ons ook op dit terrein zouden begeven Onze belangrijkste klanten bevinden zich doorgaans in Engelstalige landen, de DACH-regio en Europa in het algemeen, terwijl Zuid-Amerika en sommige Aziatische landen een groot potentieel hebben. Dit vereist een echt wereldwijde netwerkinfrastructuur, om dichter bij het publiek van onze klanten te komen."

"Wij gebruiken meerdere datacenter operators om dit te bereiken en onze CDN-servers te huisvesten. We blijven ons netwerk verder uitbreiden door nieuwe PoP's toe te voegen. Momenteel worden er 1 tot 2 nieuwe locaties per kwartaal toegevoegd. Wanneer maincubes nieuws heeft over verdere uitbreiding van hun datacenter aanwezigheid in Europa of de Verenigde Staten, en tegelijkertijd soortgelijke voorwaarden kan bieden als in Frankfurt, dan zijn wij zeker geïnteresseerd in het bekijken van deze opties."

100% uptime garantie

CDN77 verwacht het aantal benodigde racks het komende jaar te verdubbelen in het maincubes FRA01 datacenter in Frankfurt [foto]

Om CDN77 en andere klanten 100% uptime garanties te kunnen bieden in Frankfurt FRA01 en Amsterdam AMS01, heeft maincubes extra redundantie features toegevoegd aan de koeling en stroomvoorziening van de datacenters.

"Wij nemen daarbij geen enkel risico, dus we gebruiken 2N en N+1 als standaard voor onze datacenters, puur en alleen om klanten de ultieme zekerheid te bieden dat de continuïteit van hun ICT-infrastructuur te allen tijde gegarandeerd is,” zegt Oliver Menzel, CEO van maincubes. "Voor CDN-diensten zoals geleverd door CDN77 is het van het grootste belang dat er geen enkele onderbreking van de dienstverlening is. Dat geldt ook voor andere uptime-kritische toepassingen waaronder cloud-gebaseerde services. Ons datacenterontwerp stelt ons gelukkig in staat om een echte 100% uptimegarantie in onze SLA's op te nemen. Dit is belangrijk voor klanten zoals CDN77, omdat eindgebruikers op hun beurt ook de allerhoogste uptime verwachten als het gaat om de content delivery services die CDN77 levert.”

Over CDN77

CDN77 exploiteert een Content Delivery Network (CDN) met meer dan 35 PoP’s wereldwijd en een bandbreedtevolume van meer dan 14 Tbps. Als toonaangevende en innoverende provider van CDN-services, was CDN77 de eerste die belangrijke technologische updates in de markt aanbood, zoals HTTP/2-ondersteuning, Brotli-compressie en TLS 1.3. Vlekkeloze klantsupport is een topprioriteit voor CDN77. Het team van eigen engineers bij CDN77 is dan ook 24/7 beschikbaar om gebruikers real-time te ondersteunen via live chat en via meerdere additionele kanalen.

Voor meer informatie over CDN77, ga naar: http://www.cdn77.com/.

Over maincubes

maincubes maakt deel uit van de Duitse investeerder en vastgoedontwikkelaar Art-Invest, welke onderdeel uitmaakt van het Duitse bouwconcern Zech Group. maincubes exploiteert datacenters in Frankfurt en Amsterdam, en biedt een netwerk van datacenters met hoge beschikbaarheid van verschillende grootte en type in Europa. Daarmee is maincubes in staat om colocatie services en veilige ecosystemen te leveren voor de digitale toekomst van klanten in verschillende industrieën. Via het secureexchange® digitale platform kunnen maincubes’ klanten en partners IT-services wereldwijd gebruiken, zoals IoT, (cyber) security, connectiviteit, alsook cloud services – en hun businessmogelijkheden uitbreiden. maincubes biedt veilige, efficiënte en gebruiksvriendelijke services en een veilig thuis voor data.

Voor meer informatie over maincubes, ga naar: http://www.maincubes.com.

maincubes
PR & Communication