www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (2 jaar en 117 dagen geleden)

Simpel meest aanbevolen postpaid-aanbieder, stoot Simyo van de troon

Houten, The Netherlands, 13 August 2019 - Simpel was in de eerste helft van 2019 voor het eerst de meest aanbevolen postpaid-aanbieder. Hiermee laat Simpel rivaal Simyo achter zich. Deze KPN-dochter kreeg zes maal achter elkaar de hoogste 'Word of Mouth score' (WoM) van Telecompaper. Wel zijn de verschillen klein.

Elk half jaar publiceert Telecompaper een WoM-ranking van de mate waarin postpaid-aanbieders van mobiele diensten het afgelopen half jaar zijn aanbevolen door hun klanten. Tijdens de nieuwste meting lagen de uitslagen van alle tien onderzochte aanbieders dicht bij elkaar, met slechts 13 procentpunten verschil tussen de nummer één en hekkensluiter Youfone.

Simpel zag het aandeel klanten dat het merk aanbeveelt de afgelopen drie jaar stijgen van 54 procent in 2016 naar 79 procent in de eerste helft van 2019. Daarmee steeg de score van de mobiele aanbieder sneller dan die van de totale markt. Het marktgemiddelde nam overigens ook toe het afgelopen jaar. In de eerste helft van 2016 raadde nog 60 procent zijn postpaid-aanbieder aan, tegenover 73 procent nu.

Hollandsnieuwe, Tele2, Vodafone en Simpel scoren beter
De nummers 2 tot en met 9 ontlopen elkaar weinig, met maximaal 6 procentpunten verschil. Simpel schept een kleine afstand, met drie punten verschil tot de nummer twee. Youfone, op een tiende positie, staat drie punten onder de nummer 9, Hollandsnieuwe.

Ondanks het feit dat Youfone wederom de laatste plaats bezet, is de score van het merk het afgelopen jaar wel met 7 procentpunten gestegen. Ook een stijging, maar in mindere mate, was er te zien bij Hollandsnieuwe, Tele2, Vodafone en Simpel. Simyo en Ben lieten als enige aanbieders een lichte daling zien.

Prijs-gerelateerde onderwerpen blijven belangrijk
De belangrijkste reden om een postpaid-aanbieder aan te bevelen, is de prijs/kwaliteit verhouding. Dit wordt gevolgd door de maandelijkse kosten en de kwaliteit van verbinding en bereik. De top 3 redenen wordt door de helft of meer van de aanbevelers genoemd. Combinatievoordeel met andere diensten (tv, internet en vaste telefonie), een relatief nieuwe reden, wordt door 18 procent genoemd als reden om een aanbieder aan te bevelen.

Aanbiedingen en acties wordt door 19 procent van alle aanbevelers genoemd. Bij Simpel scoort deze laatste reden veel hoger, 33 procent, waarmee het de nummer 3 reden is om het merk aan te bevelen. Ook zijn bij Simpel de maandelijkse kosten en prijs/kwaliteit verhouding het meest belangrijk. Deze reden wordt zelfs nog vaker genoemd dan in de totale markt.

De WoM-score van Telecompaper mag in geen enkele (commerciële) uiting gebruikt worden zonder voorafgaande toestemming. Wilt u wel de WoM-score vermelden in een (commerciële) uiting, dan kunt u contact opnemen met Telecompaper. Verder wijzen wij u er op dat op tekst en -beeldmateriaal van Telecompaper auteursrecht van toepassing is. Geen enkele redactionele bijdrage mag worden overgenomen in commerciële uitingen. Voor officiële persorganen gelden de wettelijk citeer -en quoteregels inclusief toestemming en de juiste bronvermelding. Voor het gebruik van grafieken en/of tabellen dient u altijd contact op te nemen met Telecompaper.
Laatste van Telecompaper
Nederlanders willen na coronacrisis graag vanuit huis blijven werken, maar hebben meer ondersteuning voor samenwerking nodig

Omzet uit tv en video steeg met 8 procent in 2020, helft huishoudens heeft SVOD omarmd

T-Mobile snelste stijger op mobiele markt in 2020, KPN nog de grootste
Verstreken tijd: 2 jaar en 117 dagen
Telecompaper contact

Logo Telecompaper

Alejandra van de Roer
  alejandra@telecompaper.com
  www.telecompaper.com
Telecompaper sociaal

Telecompaper tweets

Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo SurveyMonkey
Logo Schneider Electric
Logo NorthC Datacenters