www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
INFLUX PR#Herken zakelijke websitebezoekers

2512 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (2 jaar en 68 dagen geleden)

Nieuwe functies Google Maps: snel de juiste richting vinden met Live View

Google Maps introduceert enkele nieuwe functies waarmee het nog makkelijk wordt om je weg te vinden en nieuwe steden en landen te ontdekken. Zo kun je met de nieuwe functie Live View met behulp van augmented reality (AR) de juiste wandelrichting bepalen. Ook kun je Google Maps nu gebruiken als centrale locatie voor het raadplegen van al je boekingen van vluchten en hotels. Het vernieuwde Tijdlijn helpt je daarnaast om je reis te onthouden en aanbevelingen met vrienden te delen.

Trefzeker je weg vinden
Er gaat niets boven het te voet verkennen van een stad. Dat is de perfecte manier om je ogen en oren de kost te geven. Soms is het echter moeilijk om te bepalen welke kant je uit moet lopen. Met de nieuwe functie Live View kun je met behulp van augmented reality (AR) de juiste wandelrichting bepalen. De omgeving om je heen wordt op je beeldscherm weergegeven, aangevuld met pijlen en richtingaanwijzers die je wegwijs maken.

Om Live View te gebruiken open je de Google Maps app, voer je je bestemming in en tik je op het wandelpictogram. Tik vanaf daar op de knop "Live Weergave" en richt je camera op de gebouwen om je heen. Zodra Google Maps aangeeft waar je bent, zie je in de echte wereld tekens en pijlen die u aangeven in welke richting je moet lopen.

We hebben Live View de afgelopen maanden laten testen door leden van de Local Guides- en Pixel-community. Deze week breiden we de beschikbaarheid van de bètaversie uit naar gebruikers van mobiele apparaten met Android en iOS die ondersteuning bieden voor ARCore en ARKit.

Vind de beste lokale eetgelegenheden
Laten we wel zijn: geen vakantie is compleet zonder culinair genot. Met de nieuwe functie Jouw match kun je razendsnel restaurants vinden die op je voorkeuren aansluiten. Je kunt ook zien hoe lang je op een tafel moet wachten. En je kunt zelfs een tabel boeken zonder de app te hoeven verlaten. Met de populaire gerechtenfunctie kun je snel achterhalen welke menu-items je absoluut moet uitproberen.

Goed voorbereid op reis
Je kunt Google Maps nu gebruiken als centrale locatie voor het raadplegen van al je boekingen van vluchten en hotels. Dat komt met name goed van pas tijdens het inchecken op het vliegveld of onderweg naar het hotel op je volgende bestemming. Het enige wat je hoeft te doen, is de drie grijze lijnen links bovenin het scherm aan te tikken. Daarop krijg je een overzicht van al je naderende reizen te zien. Als je een reis selecteert, krijg je daar alle reserveringen voor te zien. En het mooie is dat je ze deze informatie zelfs kunt opvragen als je offline bent! Zo hoef je je geen zorgen te maken over het ontbreken van een internetverbinding of het gebruik van je mobiele data buiten de landsgrenzen.

Herbeleef speciale momenten en deel ze met je vrienden
Het mooiste van reizen? Na afloop mooie herinneringen ophalen en ze met je geliefden delen. Als je ervoor hebt gekozen om de instelling Locatiegeschiedenis aan te laten, kun je de nieuwe versie van de Google Maps-tijdlijn gebruiken om je te herinneren aan dat geweldige restaurant of die toffe winkel waar je vintage spullen op de kop tikte. Daarnaast zie je een overzicht van alle locaties die je in een land of stad hebt bezocht. Je kunt doorklikken naar categorieën van de plekken die je hebt bezocht, zoals restaurants, winkels, attractieparken, hotels en luchthavens. De volgende keer dat iemand je vraagt naar aanbevelingen voor een reis, kun je dus in een oogwenk een lijst genereren van bezochte locaties. Die kun je voorzien van aantekeningen over wat je er precies zo leuk aan vond (zoals die fantastische picknickplaats nabij het Louvre) en vervolgens met vrienden en familieleden delen.

Reserveringen en Live View zullen beschikbaar zijn voor devices met Android en iOS. De nieuwe Tijdlijn zal beschikbaar zijn voor mobiele apparaten met Android.

Gepost door: Cindy Penders, Communicatiemanager Google Nederland
Laatste van Google
Google Maps laat zien: piekdrukte in supermarkt op dinsdag om 15.00 uur

StukTV en Kinderen voor Kinderen best bekeken YouTube-video's van 2019

Google’s Year in Search: Ajax en Duncan trending in 2019
Verstreken tijd: 2 jaar en 68 dagen
Google contact

Logo Google

Google sociaal

Google tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo HubStar
Logo Bergler Flex Solutions
Logo True (Broad Horizon)
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo Powerful Business Women’s Club
Logo Cloud Technology Solutions NL
Logo Boomi