www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
Datum: (2 jaar en 166 dagen geleden)

Nieuwe functies Google Maps: snel de juiste richting vinden met Live View

Google Maps introduceert enkele nieuwe functies waarmee het nog makkelijk wordt om je weg te vinden en nieuwe steden en landen te ontdekken. Zo kun je met de nieuwe functie Live View met behulp van augmented reality (AR) de juiste wandelrichting bepalen. Ook kun je Google Maps nu gebruiken als centrale locatie voor het raadplegen van al je boekingen van vluchten en hotels. Het vernieuwde Tijdlijn helpt je daarnaast om je reis te onthouden en aanbevelingen met vrienden te delen.

Trefzeker je weg vinden
Er gaat niets boven het te voet verkennen van een stad. Dat is de perfecte manier om je ogen en oren de kost te geven. Soms is het echter moeilijk om te bepalen welke kant je uit moet lopen. Met de nieuwe functie Live View kun je met behulp van augmented reality (AR) de juiste wandelrichting bepalen. De omgeving om je heen wordt op je beeldscherm weergegeven, aangevuld met pijlen en richtingaanwijzers die je wegwijs maken.

Om Live View te gebruiken open je de Google Maps app, voer je je bestemming in en tik je op het wandelpictogram. Tik vanaf daar op de knop "Live Weergave" en richt je camera op de gebouwen om je heen. Zodra Google Maps aangeeft waar je bent, zie je in de echte wereld tekens en pijlen die u aangeven in welke richting je moet lopen.

We hebben Live View de afgelopen maanden laten testen door leden van de Local Guides- en Pixel-community. Deze week breiden we de beschikbaarheid van de bètaversie uit naar gebruikers van mobiele apparaten met Android en iOS die ondersteuning bieden voor ARCore en ARKit.

Vind de beste lokale eetgelegenheden
Laten we wel zijn: geen vakantie is compleet zonder culinair genot. Met de nieuwe functie Jouw match kun je razendsnel restaurants vinden die op je voorkeuren aansluiten. Je kunt ook zien hoe lang je op een tafel moet wachten. En je kunt zelfs een tabel boeken zonder de app te hoeven verlaten. Met de populaire gerechtenfunctie kun je snel achterhalen welke menu-items je absoluut moet uitproberen.

Goed voorbereid op reis
Je kunt Google Maps nu gebruiken als centrale locatie voor het raadplegen van al je boekingen van vluchten en hotels. Dat komt met name goed van pas tijdens het inchecken op het vliegveld of onderweg naar het hotel op je volgende bestemming. Het enige wat je hoeft te doen, is de drie grijze lijnen links bovenin het scherm aan te tikken. Daarop krijg je een overzicht van al je naderende reizen te zien. Als je een reis selecteert, krijg je daar alle reserveringen voor te zien. En het mooie is dat je ze deze informatie zelfs kunt opvragen als je offline bent! Zo hoef je je geen zorgen te maken over het ontbreken van een internetverbinding of het gebruik van je mobiele data buiten de landsgrenzen.

Herbeleef speciale momenten en deel ze met je vrienden
Het mooiste van reizen? Na afloop mooie herinneringen ophalen en ze met je geliefden delen. Als je ervoor hebt gekozen om de instelling Locatiegeschiedenis aan te laten, kun je de nieuwe versie van de Google Maps-tijdlijn gebruiken om je te herinneren aan dat geweldige restaurant of die toffe winkel waar je vintage spullen op de kop tikte. Daarnaast zie je een overzicht van alle locaties die je in een land of stad hebt bezocht. Je kunt doorklikken naar categorieën van de plekken die je hebt bezocht, zoals restaurants, winkels, attractieparken, hotels en luchthavens. De volgende keer dat iemand je vraagt naar aanbevelingen voor een reis, kun je dus in een oogwenk een lijst genereren van bezochte locaties. Die kun je voorzien van aantekeningen over wat je er precies zo leuk aan vond (zoals die fantastische picknickplaats nabij het Louvre) en vervolgens met vrienden en familieleden delen.

Reserveringen en Live View zullen beschikbaar zijn voor devices met Android en iOS. De nieuwe Tijdlijn zal beschikbaar zijn voor mobiele apparaten met Android.

Gepost door: Cindy Penders, Communicatiemanager Google Nederland
Laatste van Google
Google Maps laat zien: piekdrukte in supermarkt op dinsdag om 15.00 uur

StukTV en Kinderen voor Kinderen best bekeken YouTube-video's van 2019

Google’s Year in Search: Ajax en Duncan trending in 2019
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Dutch IT-channel Awards Virtuele show 25 maart 2021

Northwave en q.beyond gaan strategische samenwerking aan in Duitsland

Siemens, IBM en Red Hat lanceren hybrid cloud-initiatief om sneller waarde te halen uit industriële IoT-data

Het belang van OTP en 2FA (ook voor thuiswerkers)

Pega komt met verbeteringen voor low-code ontwikkeling van mobiele apps

BOYS WITH BRAINS BREIDT UIT IN BENELUX

Deze bedrijven maken succesvol gebruik van digitaal machtigen

Shoppen en inloggen zonder wachtwoord? Met iDIN kan het.

KONE versterkt zijn partnerschap met Orange Business Services en migreert zijn contact center infrastructuur naar de cloud

BlackBerry 2021 Threat Report onthult massale COVID-19-uitbuiting

Veeam brengt V11 uit, met meer dan 200 verbeteringen, dat ransomware en dataverlies elimineert en tegelijkertijd één platform biedt voor moderne databescherming

Post-corona: Studenten willen mix van online en live colleges, docenten moeten werken aan hun digitale skills

Gemeente Amsterdam verlengt elektronische facturatie overeenkomst met TIE Kinetix
Verstreken tijd: 2 jaar en 166 dagen
Google contact

Logo Google

Google sociaal

Google tweets

Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo Cloud ÉÉN