www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2483 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Ctac ontvangt nominatie Computable Awards voor implementatie kassasysteem Action

Business & Cloud Integrator Ctac is genomineerd voor de belangrijkste ICT-prijs van het jaar: de Computable Awards 2019. Ctac ontving een nominatie in de categorie ‘Service-integrator van het Jaar’ voor de implementatie van een nieuw POS-systeem voor de bekende internationale winkelketen Action. Ctac rondde het project binnen slechts zes weken succesvol af.

Succesformule
Action, de internationale non-food discounter, verkoopt een breed assortiment tegen lage prijs. De retailer verkoopt meer dan 6.000 producten in ruim 1.400 winkels in zeven Europese landen. In 2018 had Action een totale omzet van 4,2 miljard euro en het bedrijf blijft groeien. Om te zorgen dat de kassasystemen de groei ook in de toekomst kunnen bijhouden, ging Action op zoek naar een nieuwe oplossing. Jens Burgers, Director Technology and IT bij Action: “Wij hebben alle IT-systemen kritisch onder de loep genomen en Ctac gevraagd mee te denken over een toekomstbestendige oplossing voor dit onderdeel.”

Uitdaging
Het project bleek even ambitieus als complex: zo moest er onder meer rekening gehouden worden met een continue stroom van nieuwe kassamedewerkers, grotere volumes en nieuwe filialen die snel operationeel moeten zijn. Het XV Retail-team besloot uiteindelijk om een nieuwe versie van het kassasysteem XV Retail Suite te ontwikkelen. Hierin zijn functionaliteiten, zoals self check-out, het geautomatiseerd aanmaken van nieuwe kassa’s, ketenbewaking en realtime inzicht in alle winkelverkopen en -voorraden opgenomen.

Ook werd een centrale server ingericht in plaats van losse servers per geclusterde groep winkels. De software werd in hoog tempo ontwikkeld en ingericht. Na een tweeweekse pilot in circa tweehonderd winkels migreerden Ctac en Action meer dan duizend winkels in vier weken naar het nieuwe systeem.

Resultaat
“Voor onze klanten valt het niet op dat we nieuwe software gebruiken”, aldus Jens Burgers. “Onze medewerkers in de winkels merken het wel. Zij kunnen klanten gemakkelijker en sneller bedienen en veel efficiënter werken. Zo houden we de kosten en daarmee de prijzen voor onze klanten laag.”

Volgens Burgers is het implementatieproject uitstekend verlopen. “De samenwerking met Ctac verliep goed en was oplossingsgericht. Ctac en ons projectteam hebben een zeer indrukwekkende prestatie geleverd. Met dit product en de dienst die Ctac eromheen levert, zijn wij nog beter gepositioneerd voor de toekomst.”

Over de Computable Awards
Computable reikt op dinsdag 29 oktober 2019 voor de veertiende keer op rij de Computable Awards uit. Deze prijzen worden toegekend aan bedrijven, projecten en personen die zich volgens Computable-lezers, de redactie en de vakjury het afgelopen jaar nadrukkelijk hebben onderscheiden.

Over Ctac
Als Business & Cloud Integrator helpt Ctac haar klanten hun ambities waar te maken. Door continu te innoveren, creëert Ctac daarvoor de benodigde business value. De organisatie biedt een breed portfolio met oplossingen van SAP en Microsoft ‘on any cloud’ en levert diensten op het gebied van business consultancy, managed services, projecten, learning en detachering. Daarnaast heeft Ctac een aantal eigen producten waaronder de XV Retail Suite bestaande uit een omnichannel gedreven Point-of-Sale & Loyalty platform en Fit4Woco, een ERP-oplossing voor de woningcorporatiemarkt in Nederland. Ctac bestaat in 2019 27 jaar en heeft in deze periode ruime ervaring en inhoudelijke kennis opgebouwd in de sectoren retail, wholesale, manufacturing en real estate.

De organisatie heeft op basis van leeftijd, kennis en ervaring een goed gebalanceerd personeelsbestand. Samenwerken om gemeenschappelijke doelen te bereiken staat hoog in het vaandel. Ctac is genoteerd aan Euronext Amsterdam (ticker: CTAC) en heeft haar hoofdkantoor in ’s-Hertogenbosch. Bij het bedrijf werken per ultimo juni 2019 406 medewerkers. Ctac is daarnaast ook actief in België en Frankrijk. Meer informatie is te vinden op www.ctac.nl.
Laatste van Ctac N.V.
HB Capital maakt processen efficiënter met Fit4RealEstate-oplossing van Ctac

Ctac boekt licht hogere omzet en EBITDA in derde kwartaal

Ctac behaalt tweede plaats in internationale SAP Analytics Designer Hackathon

Logo LVTPR
Ctac N.V. contact

Logo Ctac N.V.

073-6920692
  info@ctac.nl
  www.ctac.nl
Ctac N.V. sociaal

Ctac N.V. tweets

Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo TenderApp
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo myBrand
Logo NetApp
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise
Logo ZyXEL
Logo Liquit
Logo Schneider Electric
Logo IKUU
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Poly
Logo Cumulus Networks
Logo Eaton
Logo Competence Factory
Logo Ymor

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl