www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauContentbureau
PR: LVTPR

Halfjaarcijfers 2019: Ctac boekt licht lagere omzet. Resultaat negatief beïnvloed door incidentele lasten,verwachting voor 2019 neerwaarts bijgesteld.

’s-Hertogenbosch, 7 augustus 2019 – Business & Cloud Integrator Ctac N.V. (Ctac) (Euronext Amsterdam: CTAC) maakt vandaag de halfjaarcijfers over 2019 bekend.

Hoofdpunten eerste halfjaar 2019
  • Netto-omzet daalt licht met 2,5% naar € 41,4 miljoen
  • Bedrijfsresultaat voor afschrijvingen (Ebitda) (exclusief impact IFRS 16) daalt met € 0,7 miljoen naar € 1,0 miljoen
  • Bedrijfsresultaat (Ebit) (exclusief impact IFRS 16) daalt met € 0,9 miljoen naar € 0,3 miljoen
  • Nettoresultaat nihil (2018: € 0,9 miljoen)
  • IP-strategie ongewijzigd. Nieuwe contracten met een Europese retailer (kassa-systemen) en een commercieel vastgoedbeheerder (Fit4RealEstate)
  • Verwachting neerwaarts bijgesteld: onder voorbehoud van bijzondere exogene omstandigheden en op basis van de omvang en de kwaliteit van de order-portefeuille verwacht Ctac bij een licht lagere omzet een lager resultaat te realiseren over 2019. Hierbij is niet gecorrigeerd voor de incidentele lasten als gerapporteerd in het eerste halfjaar van 2019.
Henny Hilgerdenaar, Chief Executive Officer van Ctac:
“Ondanks dat we in de eerste maanden van het jaar een basis voor groei voorzagen voor geheel 2019, is door enkele incidentele posten het halfjaar negatief beïnvloed. Dit heeft er mede toe geleid dat we de verwachtingen voor 2019 negatief moesten bijstellen. Dit heeft Ctac in het persbericht van 24 juli jl. reeds kenbaar gemaakt.

In Nederland groeide de dienstverlening van Ctac Cloud Services door. De opschoning van de productportfolio eind 2018 in combinatie met een terughoudende markt voor consultancy diensten en lagere licentieopbrengsten leidden tot een lagere omzet. In België werden betere omzetten en resultaten gerealiseerd. De toenemende schaarste van IT-personeel is daarnaast een uitdaging voor Ctac. De bedrijfslasten stegen met name door een combinatie van toegenomen afschrijvingslasten, incidentele lasten door het vertrek van de CFO (in mei 2019) en na-ijlende ontwikkelingskosten voor IP-producten. Per saldo leidde dit tot een lager bedrijfsresultaat. Op 26 juli jl. heeft Ctac medegedeeld dat de heer P.P.J.G. (Pieter-Paul) Saasen wordt voorgedragen voor de benoeming tot lid van de raad van bestuur in de functie van Chief Financial Officer.

Rekening houdend met de omvang en kwaliteit van de huidige orderportefeuille en met een voorbehoud voor exogene omstandigheden verwacht Ctac over 2019 een lagere omzet en lagere resultaten. De IP-producten zullen naar verwachting vanaf 2020 een positieve impact hebben op de ontwikkeling van het bedrijf.”

190807 - 2019HY - Ctac persbericht.pdf
404.56 KB

190807 - 2019HY - Ctac press release.pdf
402.05 KB

Over Ctac
Als Business & Cloud Integrator helpt Ctac haar klanten hun ambities waar te maken. Door continu te innoveren, creëert Ctac daarvoor de benodigde business value. De organisatie biedt een breed portfolio met oplossingen van SAP en Microsoft ‘on any cloud’ en levert diensten op het gebied van business consultancy, managed services, projecten, learning en detachering. Daarnaast heeft Ctac een aantal eigen producten waaronder de XV Retail Suite bestaande uit een omnichannel gedreven Point-of-Sale & Loyalty platform en Fit4Woco, een ERP-oplossing voor de woningcorporatiemarkt in Nederland. Ctac bestaat in 2019 27 jaar en heeft in deze periode ruime ervaring en inhoudelijke kennis opgebouwd in de sectoren retail, wholesale, manufacturing en real estate.

De organisatie heeft op basis van leeftijd, kennis en ervaring een goed gebalanceerd personeelsbestand. Samenwerken om gemeenschappelijke doelen te bereiken staat hoog in het vaandel. Ctac is genoteerd aan Euronext Amsterdam (ticker: CTAC) en heeft haar hoofdkantoor in ’s-Hertogenbosch. Bij het bedrijf werken per ultimo juni 2019 406 medewerkers. Ctac is daarnaast ook actief in België en Frankrijk. Meer informatie is te vinden op www.ctac.nl.
Laatste van Ctac N.V.
Ctac boekt hogere omzet en hoger bedrijfsresultaat in eerste kwartaal 2020

Ctac verplaatst Algemene Vergadering van Aandeelhouders naar 1 juli 2020

Ctac benoemt ABN AMRO als liquidity provider

Logo LVTPR
Ctac N.V. contact

Logo Ctac N.V.

073-6920692
  info@ctac.nl
  www.ctac.nl
Ctac N.V. sociaal

Ctac N.V. tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4